LinkedIn te aduce mai aproape de angajatori

1

Interacțiunea din mediul online este în ascensiune. De aceea, angajatorii se folosesc tot mai mult de platforma profesională LinkedIn pentru a-și cunoaște posibilii viitori angajați și pentru a intra în contact direct cu ei. De asemenea, cei interesați să își găsească un job într-un anumit domeniu au posibilitatea de a-și prezenta atuurile și interesul folosind acest instrument media.

Angajatorii fac din ce în ce mai mult research în mediul online atunci când recrutează, fapt ce înseamnă că profilul de Facebook sau LinkedIn al unui posibil candidat este din ce în ce mai verificat de angajator. Un studiu făcut de cariereonline.ro arată că 74% dintre companii au în vedere rețelele de socializare atunci când e vorba de recrutare si vânzare, iar 40% dintre angajatori verifică profilul online al posibililor angajați, înainte să îi accepte în echipă.

Dacă profilul de pe Facebook, Instagram sau Twitter este verificat pentru ca angajatorul să își facă o părere generală și o primă impresie despre candidat, profilul de LinkedIn este mult mai important pentru că acesta oferă, sau ar trebui să ofere, informații despre competențele profesionale ale  candidatului.

Această platformă are în prezent peste 35.000 de directori de companii, peste 51.000 de manageri și aproximativ 13.000 de fondatori și proprietari de firme, ceea ce reprezintă un potențial ridicat pentru găsirea unui job atât în România, unde conform statisticilor 1,7 milioane de utilizatori folosesc LinkedIn, cât și în alte țări.

Atunci când aplicați pentru un nou job, unul dintre cele mai importante puncte este CV-ul pe care îl puteți actualiza pe pagina LinkedIn, urmat de referințe valide din partea contactelor voastre care au posibilitatea de a scrie o recomandare personală despre voi și despre munca pe ați depus-o. Acestea pun în evidență mai mult profesionalismul vostru decât o recomandare personalizată. Totodată, 93% dintre potențialii angajatori verifică profilul, iar dacă aveți recomandări solide cu siguranță îi veți capta atenția.

Tot pe LinkedIn se observă o tendință de dezvoltare a fenomenului „head hunting”, fenomen prin care specialiștii din anumite companii caută cei mai buni candidați pentru a-i recruta în echipa lor. Primul pas pe care îl face un „headhunter” într-un proces de recrutare este identificarea exactă a persoanelor țintă prin vizitarea paginilor proprii și a grupurilor  în care sunt implicate, iar la sfârșit contactarea persoanelor respective pentru a le prezenta ofertele lor particularizate.

Pentru a intra în vizorul lor sau pentru a vă crea oportunități de angajare vă recomandăm următorii pași pentru pagina de LinkedIn:

  1. Poză de profil și copertă actualizată și profesională – un profil însoțit de poze crește șansele de a fi vizualizat;
  2. Informații de contact care să includă: – adresa de e-mail;

                                                                        – numărul de telefon;

                                                                        – Twitter;

                                                                        – website-ul companiei;

  1. Descriere scurtă și directă care să conțină detalii despre voi – 68% dintre utilizatorii LinkedIn folosesc această rețea pentru a restabili contacte cu foști parteneri;
  2. 4. Personalizați adresa URL a contului vostru de LinkedIn – în acest mod pagina voastră o să devină mai credibilă și mai ușor de distribuit;
  3. Personalizați profilul prin asocierea unor cuvinte cheie care să fie folosite drept ustensile în găsirea de către ceilalți a contului;
  4. Evidențiați competențele profesionale pentru a crește în acest sens numărul de vizitatori. De asemenea, mențiunile sunt la fel de importante – 10 milioane de mențiuni sunt oferite zilnic, în medie fiecare utilizator primește 5 mențiuni;
  5. Promovați-vă proiectele pentru a scoate în evidență produse, servicii care ar trebui să vă propulseze profesional. În această secțiune puteți să vă personalizați proiectul oferindu-i un nume și o adresă URL proprie;
  6. Publicații proprii – pentru a crește vizibililitatea abilităților voastre un pas poate fi și scrierea unor articole despre voi sau despre domeniile care vă interesează;
  7. Grupuri – un mod eficient de a comunica și de a menține relații cu persoane din domeniul vostru este acela de a găsi grupuri și de a vă alătura lor. LinkedIn vă oferă posibilitatea de a face parte din 50 de grupuri, însă conform unor studii, doar 16% din utilizatori au ajuns la această limită;
  8. Premii – folosiți această secțiune pentru a vă personaliza profilul;
  9. Voluntariat – conform LinkedIN, 42% din angajatori consideră experiența dobândită în voluntariat egală cu experiența necesară unui job. Unul din cinci angajatori au ales candidații după experiența lor dobândită în voluntariat;
  10. Fiți activ zilnic – 40% dintre utilizatori își verifică constant contul de LinkedIn;
  11. Timpul potrivit pentru a posta pe LinkedIn este marți, între orele 10:00 – 11:00.

De asemenea, exită câteva lucruri care trebuie evitate:

  1.      Recomandările NU trebuie cerute, ele trebuie caștigate. Dacă ați facut o recomandare cuiva nu înseamnă că acel om trebuie să vă dea o recomandare la schimb. Minciunile nu sunt bine primite nici pe rețelele de socializare, deci încearcați să faceți sau să primiți o recomandare doar atunci când există un istoric profesional între voi și persoana pe care o recomandați.
  2.      NU comentați pe LinkedIn așa cum o faceți pe Facebook. Amintiți-vă că această rețea este una profesională.
  3.      Conexiunile nu se fac în săptămâna sau ziua în care vă propuneți să vă angajați. Timpul este foarte prețios,  așadar  începeți să vă dezvoltați rețeaua de cunoștințe și conexiuni cât mai repede. „Niciodată nu e prea târziu” nu se aplică în acest domeniu.
  4.      NU folosiți texte auto-generate de LinkedIn atunci când vreți să vă măriți lista de contacte. Cu cât sunteți mai personali și mai unici cu atât veți fi mai apreciați de posibilii angajatori.
  5.      NU uitați că aveți un profil de LinkedIn, chiar dacă în prezent sunteți angajați și nu aveți nici o intenție să vă schimbați locul de muncă.  Actualizați-vă profilul cât de des puteți și asigurați-vă că funcția și compania în cadrul căreia sunteți activi apar în headline.

Amintiți-vă că orice rețea de socializare vă poate aduce un avantaj atunci când este bine folosită, dar la fel de bine vă poate aduce dezavantaje atunci când  nu o gestionați corect. O pagină de LinkedIn orientată spre profesionalism, care conține informații relevante pentru persoanele din domeniul vizat de voi, vă poate aduce printre vizitatorii online și potențialii angajatori!

Sursa 1| Sursa 2| Sursa 3|Sursa 4|

Articol scris de Karina Românu și Isabela Olaru (care fac parte din programul de internship PRbeta)

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>