Cum să folosești Instagram pentru afacerea ta

0

Social Media are parte de schimbare constantă, Instagram fiind o platformă care se îmbunătățește încontinuu. Este una dintre cele mai accesate aplicații din lume, iar noi contribuim la acest lucru în fiecare zi, atunci când verificăm în ce vacanță se află prietenii noștri, cum e starea la locul de muncă și ce mesaje am primit în timp ce dormeam sau învățăm lucruri noi de pe conturi educative din domeniile care ne interesează.

După cum ne spun ultimele studii de caz, Instagram a depășit un număr de peste 120 de milioane de utilizatori activi în toată lumea în anul 2021, iar în România peste 5 milioane de utilizatori se bucură de aplicație, fiind acum pe locul 3 în topul clasamentului pentru descărcări în întreaga lume. Tinerii cuprinși între 18-24 de ani sunt cei care formează procentul majoritar în țara noastră, aceștia reprezentând 34,3% dintre utilizatori. 

Toată lumea a înțeles rapid că această aplicație se poate folosi atât pentru socializare, cât și pentru creșterea vizibilității pentru un brand, iar datorită acestui lucru Instagram a venit în ajutorul utilizatorilor cu mai multe funcții prin care se pot prezenta produse sau servicii, precum: stories, igtv, reels, ads și nu de mult timp highlights. Dar ce sunt ele defapt și ce fac mai exact?

Desigur, cu toți petrecem mult timp pe această platformă, ne atrage conținutul vizual care are mai multe roluri, atât educativ cât și de entertainment. Poate nu te-ai întrebat niciodată ce te face să vizionezi atât de multe videoclipuri sau de ce accesezi o postare pentru a afla mai multe detalii, însă în spatele acestora sunt persoane care folosesc fiecare instrument de pe Instagram pentru a-ți atrage atenția. Cum poți face și tu acest lucru pentru afacerea ta vei afla în rândurile următoare.

Postări în feed

Postările din feed sunt foarte importante deoarece sunt primele care ajung la clienții tăi. Dacă vrei să atragi utilizatorii să îți viziteze profilul ar trebui să arate profesionist, îngrijit, iar asta îi va convinge să îți dea follow. Pentru a avea un feed uniform cel mai ușor este să folosești filtre și editarea pozelor. Instagram îți pune la dispoziție un anumit număr de filtre și unelte pentru editarea lor, în ajutor îți vin și aplicațiile pe care le poți descărca pentru a crea un feed unic. Panifică-l! Trebuie să ții cont și de context, așa că planifică ce vrei să postezi încă de la început și dezvoltă idea în timp. La fel este și cu descrierea pozelor împreună cu hashtagurile aferente, despre care am să povestesc mai jos. Este necesar ca textul pozei să se potrivească cu conținutul ei. Scopul principal al postărilor din feed este să provoace o reacție și să obțină de la cel care îți vizitează profilul un like, comment sau save.

Tipurile de conținut pe care le poți posta pe feed sunt diversificate. Cei de la Instagram au declarat că au devenit o platformă complexă și că acum nu se mai identifică ca fiind doar o aplicație pentru postări de photo. Nu de mult timp au introdus postările tip carousel în care poți adăuga poze și videoclipuri în număr de 10. Le poți chiar edita separat sau poți pune un filtru comun, mai apoi scrie un text, adaugă tag, locația și gata, toate pozele pot fi postate. 

Nici videoclipurile nu sunt de neglijat. Este indicat ca atunci când dorești să îți prezinți un produs, să oferi cât mai multe informații despre el, și cum poți face asta mai bine decât printr-un videoclip? Oamenii tind să fie mai atrași de un produs pe care îl văd cât mai aproape de realitate, iar videoclipurile din feed sunt o modalitate perfectă de a-ți prezenta produsul. În plus, te poți folosi de videoclipurile tip reels, având o durată scurtă de redare poți face un număr mai mare de videoclipuri și să le postezi de mai multe ori pe săptămână. 

Feed-ul tău este foarte important deoarece în urma unui follow, o parte din postările tale vor ajunge la utilizator prin newsfeed, asta înseamnă că trebuie să fii atent la ce livrezi prin platforma ta și să te asiguri că nu dezamăgești.

Hashtag


Folosește-le ca un profesionist! După un research serios îți poți da seama în ce tip de categorii se încadrează postările tale și te poți folosi de hashtag-urile populare de la postări din același domeniu, poate fi fashion, make up, sustenabilitate ș.a.m.d. Mai apoi, alege câteva care să restrângă atenția spre afacerea ta, îți poți crea unul special pentru tine, ce duce direct la business-ul tău. La o singură postare se pot adăuga până la 30 de hashtag-uri, însă asta nu înseamnă că trebuie să adaugi atât de multe, este important să le folosești pe cele care ți se potrivesc și care sunt relevante pentru tine. Este recomandat să folosești hashtag-uri deja populare, unele care sunt din domeniul tău și câteva care trimit direct la afacerea tale, numite hashtag-uri mici.

Instagram Ads

Instagram Ads funcționează atât cu un buget modest pentru brandurile apărute noi pe piață, cât și cu bugete considerabile pentru cele care se folosesc de această funcție de mai mult timp. Acest instrument te ajută să ajungi la posibili clienți prin transformarea postărilor în reclame. Pentru început creează-ți o pagină de business, selectează publicul țintă, mai apoi stabilește un buget potrivit pentru publicitate și urmărește rezultatele cu ajutorul statisticilor. În continuare, trebuie acordată mare atenție profilului clienților, deoarece poți fi tentat să alegi mai mulți parametrii pentru a ajunge la un număr mare de utilizatori, iar asta îți poate aduce o gaură în buget, fie că plătești pentru numărul de afișări sau de click-uri. Un pont ar fi acela că te poți folosi de Facebook Ads Manager pentru a selecta audiența potrivită pentru afacerea ta, deoarece acolo ai mai multe opțiuni de targeting. Mai multe despre Facebook și funcțiile sale o să vorbesc în articolul viitor, așa că fii pe fază pentru a afla mai multe detalii.

Vinde direct din cadrul aplicației sau direcționează clienții către site-ul tău. Doar la un click distanță sunt cei care îți vizitează profilul de business de produsele tale, deoarece Instagram îți permite să afișezi prețul și website-ul direct de pe profilul tău de business. În plus, acum există și o iconiță în josul profilului care duce utilizatorii direct către această zonă de cumpărături a aplicației, unde produsele tale pot fi vizualizate.

Story

Conform ultimelor statistici, peste 500 de milioane de utilizatori folosesc Instagram Stories în fiecare zi, iar 58% au spus că au devenit interesați de produse sau chiar de branduri care folosesc acest instrument. Cu alte cuvinte, dacă la început putea fi doar o formă de amuzament în cadrul aplicației, poveștile care țin 24 de ore au devenit un mod eficient de a prezenta produsele prin diferite moduri: poze, video, boomerang, layout, superzoom etc. Nu mai vorbim de faptul că le putem pune GIF, filters, muzică, hashtag, locație, întrebări, poll și chiar link către site, asta dacă am atins cel puțin 10.000 de urmăritori. În plus, poți vedea oricând numărul de vizualizări și impactul pe care l-a avut story-ul tău. Pe de altă parte, până nu de mult exista posibilitatea de a salva doar în arhivă poveștile, dar Instagram a venit cu ceva în plus de curând, iar acum poți salva poveștile pe pagina de profil în highlights/repere. Acestea rămân salvate și pot fi vizualizate de orice îți vizitează profilul chiar dacă au trecut 24 de ore, iar într-un reper se pot salva până la 100 de poze.

Reels

Unul dintre cele mai amuzante instrumente de pe Instagram este Reels. Ce este mai exact? Ei bine, sunt filmări scurte, de 15 sau 30 de secunde, care îți permit să încarci un videoclip din galeria foto sau chiar să creezi unul hands free. Mai apoi, te poți juca cu viteza de redare a videoclipului, cu efectele și chiar poți adăuga muzică. Reels a devenit una dintre cele mai folosite metode pentru promovarea produsele, de la unboxing, la cum le poți folosi și prezentarea acestora în detaliu. Sephora este unul dintre brandurile de succes care folosește acest instrument pentru mici tutoriale cu produsele din magazin, bucurându-se de un număr mare de vizualizări. 

IGTV

IGTV este funcția care îți permite să vizualizezi videoclipuri verticale full-screen, cu o durată mult mai lungă ca Reels, care poate atinge chiar și 60 minute. În plus, ai opțiunea de a vedea ce videoclipuri urmează în timp ce vizualizezi unul dintre ele, și poți sări de la unul, la altul foarte rapid, iar față de cele de pe YouTube nu există reclame. De ce este utilizat IGTV în business? Nu doar că permite ca videoclipurile să aibă o durată până la o oră, dar poți vedea produsele folosite direct din videoclip într-o mică iconiță în josul ecranului, deoarece are și această opțiune, care îți arată nu doar produsul, ci și prețul acestuia sau te poate duce ușor la site-ul brandului printr-un singur click. Cei de la Netflix profită din plin de această funcție pentru promovarea viitoarelor seriale. 

O nouă funcție

De curând cei de la Instagram au declarat că testează o nouă funcție benefică pentru cei care colaborează cu ajutorul aplicației, astfel că postările din Feed și din Reels vor putea fi publicate de două conturi diferite simultan.

„Noua funcție Colaborare va face ca conținutul să apară ca provenind de la două conturi partenere în publicație” – spun cei de la Instagram. Prin această opțiune se va putea invita un colaborator pentru postare sau reels, astfel vor apărea în newsfeed la ambele seturi de urmăritori. Aceștia vor putea aprecia, comenta și salva postarea, aceasta fiind publică pe ambele conturi colaboratoare. Scopul acestei funcții este a crea o mai bună cooperare între branduri și influenceri.

De reținut

Alege instrumentele cu grijă. Este adevărat că Instagram a evoluat considerabil și că avem aceste funcții la îndemână pentru a ne promova afacerea, însă trebuie să fim atenți la suprasaturație și spam. Așa cum deja știm, ce-i prea mult strică, iar asta se poate întâmpla și pe social media. Atenția trebuie acordată publicului-țintă și felului în care el dorește să comunice cu brandul tău. Poate este de ajuns să te folosește de stories, reels și poze sau poate brandului tău i se potrivește mai bine să fie prezentat cu ajutorul IGTV. Te poți inspira cu ușurință de la brandurile mari care fac acest lucru de mult timp, însă pentru a afla metoda corectă testează mai multe opțiuni pentru a afla care se potrivește afacerii tale. Cel mai important lucru este să faci primii pași și să începi de azi să îți dezvolți afacerea cu o aplicație deja super cunoscută, care cu siguranță îți va crește cifra de afaceri și numărul de clienți. 

Sursă 1/ Sursă 2/ Sursă3

Foto 1 /Foto 2 /Foto 3/Foto 4

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>