Romtelecom este o companie foarte cunoscută şi apreciată pe piaţa comunicaţiilor din România, care oferă servicii inovatoare, de la tradiţionala telefonie fixă, la Internet, televiziune digitală, IPTV, dar şi spaţiu de găzduire de date. Pe lângă serviciile care satisfac o gamă variată de nevoi, compania Romtelecom s-a remarcat prin devotamentul faţă de clienţi, prin implicarea activă în societate şi prin interesul manifestat faţă de problemele acesteia. În ultima perioadă însă, atenţia ne-a fost atrasă de noua identitate vizuală a companiei, de rebrandingul acesteia prin simplificarea de brand.
Rebranding-ul este asociat cu schimbarea, dar conceptul este unul foarte complex, greu de suprins într-o singură definiţie. În esenţă, termenul de rebranding este utilizat pentru a semnala o schimbare de logo sau nume, pentru a introduce un nou design pentru materialele promoţionale sau pentru designul de produs, cu scopul de a modifica percepţia consumatorului cu privire la brandul în cauză. Exemple de rebranding pentru companii naţionale şi internaţionale găsiţi aici, respectiv aici.
În ceea ce priveşte brandul, Romtelecom este perceput, în numeroase contexte, ca un brand foarte competent, demn de încredere, interesat de evoluţia clienţilor şi de satisfacerea nevoilor lor. Cu toate acestea, transformările majore, de la un furnizor de servicii de telefonie la unul de pachete personalizate de servicii, au dus la nevoia de redirecţionare a tuturor eforturilor de comunicare către consolidarea brandului companiei. „Prin schimbarea arhitecturii de brand şi a identităţii vizuale ne dorim să reflectăm modul în care clienţii noşti evoluează şi cum, în mod consecvent, noi de adaptăm nevoilor lor” susţine Directorul Executiv Strategie şi Comercial Rezidenţial Romtelecom.
Noua identitate vizuală Romtelecom a fost lansată în luna februarie a acestui an, sub sloganul „Studiourile Romtelecom prezintă FilmOferta”, şi reprezintă încercarea de a satisface promisiunile făcute către clienţi, în a oferi conţinut de calitate. Spoturile publicitare le puteţi viziona aici. Simplificarea de brand şi noua identitate vizuală au atras necesitatea schimbării logo-ului, elementul vizual extrem de important pentru succesul unui brand de companie. Noua variantă are abordează mai multe culori şi este mai dinamic, în comparaţie cu logotipul static iniţial abordat. Noi îl considerăm potrivit pentru noua imagine mai prietenoasă a companiei şi sugestiv pentru o companie de comunicaţii care își dorește să fie să fie cât mai apropiată de clienții săi.
Recent, Romtelecom și-a asociat numele cu îndrăgitul actor Pavel Bartoș. Strategia este una extrem de bună și de apreciat dacă este să luăm în considerare faptul că Pavel are priză la public datorită rolurilor pe care le joacă de fiecare dată când apare pe micile ecrane. Mai mult decât atât, având în vedere faptul că telefonia fixă este momentan în cădere, ideea de „minute nelimitate” este extrem de potrivită, la fel ca şi sound-ul ales pentru spoturile publicitare (care ne rămâne în minte de fiecare dacă când spotul este difuzat).
Echipa PRbeta felicită Romtelecom pentru curaj, iniţiativă, reuşite şi îi multumeşte pentru încredere şi susţinere!