Cuvintele dor, o campanie Romtelecom

0

Cu siguranţă că ne-am întrebat cu toții, copii sau părinți, dacă sistemul educațional românesc este unul eficient. Unii susțin că e demodat, că acum, în epoca internetului, procesul de învățare este unul diferit și că sistemul educativ tradițional se prăbușește sub proprii noștri ochi. Alții sunt de părere că, în școală, profesorii pun accentul pe informație veche, greu de interpretat și adaptat secolului în care trăim. Astfel, din amalgamul de informații ce sunt predate în școli în fiecare zi se pierd lucruri importante, atât pentru viitorul adult, cât și pentru societate.

Noi, echipa PRbeta, am crezut și credem în continuare în educația alternativă. În oameni cu experiență, capabili să sintetizeze informațiile cu adevărat importante și să le livreze într-o formă ușor de înțeles. Romtelecom s-a implicat alături de noi în programele de educație alternativă pe care le-am derulat până acum, programe cunoscute sub numele de PRbeta Workshops. Împreună le-am oferit studenților interesați de comunicare șansa de a învăța de la unii dintre cei mai buni oameni din domeniu. De a-și pune în aplicare abilitățile dobândite până acum și de a-și dezvolta unele noi.

Dar Romtelecom nu s-a oprit aici. Împreună cu Asociaţia Telefonul Copilului a lansat campania “Cuvintele dor, nu-i aşa?”.

De-a lungul timpului am învățat cât de mult contează să te implici, să tragi semnale de alarmă și să nu fii dezarmat dacă lucrurile nu se schimbă de pe o zi pe alta. Am învățat să credem că timpul e de partea noastră atunci când suntem încăpățânați în speranță și în a găsi soluții constructive. De ce această întrebare retorică: Cuvintele dor, nu-i așa? Pentru că realitatea este deja evidentă. Dar pentru că nu întotdeauna felul în care ne raportăm la ea este unul constructiv. Nu e de-ajuns să știm, contează să reacționăm.[…]

[…]De aceea, Romtelecom a pornit această campanie plecând de la o realitate imediată și tot mai evidentă: din ce în ce mai mulți copii și tineri devin victime și agresori, într-un război al violenței verbale, cu consecințe adeseori foarte grave.  Cazurile pe care mass media le raportează aproape zilnic, tinerii pe care îi vedem pe stradă, lângă noi, în conflicte tot mai dure nu pot să rămână doar subiecte de presă, nu-i așa? Sursa: cuvinteledor.ro

O campanie mai mult decât binevenită în contextul în care, în România, au apărut doar în ultimul an, numai în presă, peste 15.000 de cazuri de violență. Și dacă tot vorbeam despre sistemul de învățământ trebuie să știți că, potrivit unui studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății în 2009, 70% dintre elevii români se temeau de comportamentul agresiv al colegilor. Sau că relația de abuz cadru didactic – copil a înregistrat un procentaj de 30,3% în anul 2011 și un procentaj de 41,2% în primele 10 luni ale anului 2012.

De remarcat că această campanie nu înseamnă doar informații și atât. Pentru a veni în ajutorul tinerilor, Romtelecom a implicat în campanie și specialiști. Oameni capabili să ofere ajutor într-un mod profesionist, atât prin intermediul siteului campaniei, cât și în cadrul celor trei ateliere organizate în București.

Anda Pacurarpsihoterapeut formator, adlerian şi supervizor acreditat de Colegiul Psihologilor din România şi Federaţia Română de Psihoterapie şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie, Cati Calinpsiholog, trainer şi consultant în comunicare relaţională în Metoda ESPERE şi Silviu Ioniţăpsiholog şi psihoterapeut gestaltist; ei sunt specialiştii care îşi vor pune la dispoziţie abilităţile dobândite în ani de experienţă pentru a-i ajuta pe tineri.

Pentru a facilita transmiterea şi înţelegerea mesajului promovat de această campanie s-au implicat activ şi artiştii. Tudor Chirilă, solistul trupei Vama, dar şi trupa Sector 7 alături de Krem.

 

Acest articol este scris de: Iulian Tatar

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>