Vreți să spuneți ceva de impact? Folosiți GIF-uri

1

Sunt GIF-urile noile fotografii? Nu neapărat, dar cu siguranță au un impact foarte mare în rețelele sociale, acum, mai mult ca oricând. Cu toate că au fost create cu câțiva zeci de ani în urmă și au fost folosite, în ultimii ani, pe platforme precum Giphy, Imgur, PopKey și Kanvas, acestea ajută deja la creșterea vizibilității multor pagini de Social Media.

GIF-ul este acronim pentru Graphics Interchange Format (mai exact, o imagine care se mișcă) și a fost creat de programatorul Steve Wilhite în anul 1987. Odată cu dezvoltarea Social Media, el a devenit o formă cunoscută de exprimare digitală. Astfel, peste 23 de milioane de GIF-uri sunt publicate zilnic pe Tumblr, iar prin Facebook Messenger sunt trimise aproximativ 5 milioane de GIF-uri.

facebook-twitter-tumblr-instagram-aziz-tom

Principalul motiv pentru care GIF-urile sunt folosite este modul în care acestea facilitează transmiterea unei game variate de sentimente și gânduri. Tocmai de aceea, într-o lume invadată de comunicare în imagini, brandurile din lumea întreagă au început să utilizeze GIF-urile. Și totuși, la ce ne ajută ele? Iată câteva exemple:

  • pentru evidențierea personalității brandului
  • pentru prezentarea unui produs
  • pentru explicarea unui proces
  • pentru a spune povești
  • pentru a face datele mai puțin plictisitoare
  • pentru teasing
  • pentru viralizare
  • pentru amuzament

GIF-ul poate fi folosit pentru orice situație socială din lumea virtuală. Cu siguranță și voi v-ați regăsit în câteva dintre ele. Tocmai pentru că prezintă sentimente reale brandurile le pot folosi pentru a se apropia de publicul țintă. Cu toate acestea, sunt câteva lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când introduceți GIF-urile în strategia de comunicare:

  • să urmeze direcția brandului
  • să se potrivească cu conceptul
  • să fie explicite
  • să accentueze mesajul transmis

Astfel, GIF-urile sunt încă o dovadă că noi modalități de a diversifica comunicarea cu publicul țintă nu vor înceta niciodată să apară.  Meme-urile, emoticoanele, stickerele fac și ele parte din această categorie, dar despre ele vom vorbi într-un articol viitor.

Sursa 1| Sursa 2| Sursa 3

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>