Cum să faci postări mai umane în Social Media

0

Crearea unei relații de prietenie cu comunitatea online formată în jurul brand-ului este foarte importantă în loializarea acestora și creșterea interacțiunii pe care o au cu brandul. Trebuie să realizăm că în spatele ecranelor și a telefoanelor se află o persoană, un potențial client. Pentru conceperea de postări prietenoase, primele lucruri care trebuie luate în considerare sunt încrederea și emoția.

În continuare sunt câteva exemple de comunicare ale brandurilor care își consideră fanii mai mult decât consumatori ai produselor și serviciilor lor.

Folosirea unui limbaj prietenos

Limbajul corporatist și lipsit de viață poate face un brand să pară plictisitor. Este mai ușor pentru oameni să comunice cu un brand dacă postările sunt create folosind un limbaj prietenos.

Bon Appetit, o publicație de rețete de mâncare, face o treabă foarte bună în postările lor.

ms-bon-appetit-twitter

Adresați-vă natural celor care vă urmăresc și nu vă feriți de puțin umor sau de folosirea emoji-lor. Atâta timp cât strategia voastră are obiective clare și vă cunoașteți comunitatea, folosirea unui limbaj personalizat nu ar trebui să reprezinte o problemă, lucru pe care fanii îl vor aprecia.

Promovați conținutul creat de fani

Ori de câte ori este necesar, indicați faptul că un membru din comunitate a făcut ceva bine. Distribuți poze, articole sau alte contribuții ale persoanelor interesate de brand pentru a arăta că vă pasă de ei și îi veți face să se simtă speciali.

Bon Appetite a prezentat o rețetă făcută de un cititor pe care au și introdus-o în revistă.

ms-bon-appetit-instagram

Distribuirea conținutului creat de utilizatori vă va aduce mai aproape de public și va întări legătura emoțională dintre brand și client.

Ascultă și răspunde fanilor ca o persoană reală

Prin ascultarea fanilor, rezolvați unele probleme mult mai rapid și, în plus, le arătați că vocea lor contează. Un mod simplu de a vă conecta cu comunitatea este de a vă transforma prezența în Social Media într-o conversație. Întrebați-i ce le place și ce doresc să vadă. În cazul în care o persoană vă spune cât de mult îi place o postare, o poză sau un articol, răspundeți-i pe un ton prietenos în care îi mulțumiți. Acest lucru arată că vă pasă de ea și vă ajută să îi câștigați încrederea.

Timehop a făcut o treabă excelentă  în conversațiile reale cu publicul:

ms-timehop-4

În al doilea exemplu, Timehop a răspuns unui comentariu negativ:

ms-timehop-3

Urmând exemplul de sus, încercați să răspundeți la cât mai multe comentarii și nu vă feriți de cele negative. Puneți întrebări și rezolvați problema sau oferiți o soluție temporală fiecăreia. Personalizați comentariile pentru fiecare persoană care-și ia din timp să-și exprime opinia despre brandul sau afacerea ta.

Creați postări amuzante

Cel mai bun mod de a forma o legătură reală cu publicul este de a arăta și partea plină de umor a brandului. Încercați să postați ceva amuzant care nu este direct legat de ceea ce postați de obicei și urmăriți reacția fanilor. Astfel le arătați partea umană a brandului.

Zappos s-a folosit Linkdin pentru a distribui o postare despre o competiție cu sticky notes:

ms-zappos-linkedin

Aceste strategii sunt menite să adauge un element uman brandului. Nu există o formulă corectă cu ajutorul căreia te poți împrietenii cu publicul, însă poți începe prin a anticipa comportamentul utilizatorilor, prin a evita limbajul corporatist, de lemn și prin a comunica deschis.

 

Sursa 1|Sursa 2|Sursa 3| Sursa 4|Sursa 5

 

 

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>