Word of Mouth Marketing: How smart companies get people talking?

2

Există nenumărate moduri de a-i determina pe oameni să vorbească despre tine, dar există unul singur care îți poate schimba afacerea pentru totdeauna!

Scopul fiecărei companii este ca numele acesteia să fie pe buzele tuturor persoanelor din publicul țintă. Fie că vorbim despre un produs sau un serviciu. Probabil că uneori ne-am întrebat de ce o anumită marcă de mașină, un anumit restaurant sau un anumit cântăreț apare mai des într-o discuție, pe când altele par a fi complet ignorate. În jurul produselor se crează mare vâlvă, în special prin intermediul campaniilor de promovare, care pot fi: agresive, frapante, emoționante, etc. Dar mai mult decât promovarea prin campanii contează promovarea prin clienții mulțumiți.

În această carte, expertul word of mouth Andy Sernovitz ne arată, prin diferite exemple grăitoare, cum reușesc diferite companii să adune în jurul lor adevărați fani loiali și înflăcărați, care se ocupă de marketing-ul firmei, gratis. Autorul nu ne copleșește cu teorii și informații inutile, ci oferă explicații și exemple cu aplicabilitate în orice companie: de unde să începi, ce să faci și cum să ai succes. Din toate aceste exemple putem învăța cum să folosim word of mouth (“din gură în gură”) pentru ca afacerea noastră să devină mai profitabilă, cum să ne facem clienții fericiți și cum să cheltuim mai puțin pe campanii de marketing.

Cuprinsul

Word of Mouth Marketing este structurată pe trei părți:

I. Part One – The Essential Concepts (Noțiuni de bază)

(1. What is Word of Mouth Marketing?;   2. Deep Stuff Six Big Idea;   3. The Word Of Mouth Marketing Manifesto)

II. Part Two: How To Do It (Cum să pui în practică)

(4. The Five Ts In Action;  5. Talkers: Who Will Tell Their Friends About You?;   6. Topics: What Will They Talk About?;   7. Tools: How Can You Help the Message Travel?:  8. Taking Part: How Can You Join the Conversation?;  9. Tracking: What Are People Saying About You?)

III. And In The End…  (Și în final…)

(Sixteen Sure-Thing, Must-Do, Awfully Easy,  Word of Mouth Marketing Techniques)

Dintr-o scurtă parcurgere a cuprinsului cărții vom înțelege că aceasta este destinată celor care lucrează în vânzări. Aici nu îi includem doar pe cei ce lucrează în companii multinaționale, ci din contră, marketing-ul word of mouth este pentru toți cei care vor să promoveze o idee, un concept, o instituție filantropică sau orice au în minte. Toate acestea prin puterea cuvântului. Autorul dorește să dea o mână de ajutor celor care nu vor să cheltuie o avere cu agențiile de publicitate, când lucrurile pot fi “puse pe picioare” prin forțe proprii.

Este mai mult decât marketing – aceasta este una dintre regulile de aur pe care autorul o împărtășește cu noi. Trebuie, inițial, să câștigăm respectul clienților și recomandările lor, pentru ca mai apoi totul să vină de la sine. Atâta timp cât îți tratezi clienții cum se cuvine, ei te vor răsplăti prin a te recomanda și altora. Iar cea mai bună reclamă vine din partea unui cumpărător mulțumit. În mintea publicului, dacă nu ieși în evidență cu ceva original ești invizibil.

Word of Mouth Marketing Works Best

Andy Sernovitz elaborează pentru cititorii săi 4 reguli de bază ale marketing-ului de tipul word of mouth:

1. Fii interesant – Be interesting. Înainte de a lansa un nou produs trebuie să ne punem întrebarea sinceră: Ar povesti cineva mai departe și prietenilor despre produsul nostru? Dacă răspunsul este nu, atunci probabil nu merită osteneala.

2. Fă-o într-un mod degajat – Make it easy. Cel mai eficient lucru în acest caz este să găsiți un mesaj foarte simplu și să-i ajutați pe oameni să-l distribuie

3. Fă-i pe oameni fericiți – Make people happy . Clienții fericiți sunt cea mai bună reclamă. Emoționează-i. Concepe produse uluitoare. Furnizează servicii de calitate. Rezolvă problemele.

4. Câștigă încredere și repect – Earn trust and respect. Atunci când clienții nu te respectă, nu te vorbesc de bine.

Word of Mouth Marketing: How smart companies get people talking? este o carte despre oameni, despre cum să ajungi la sufletul clientului păstrând latura umană. Fiecare zâmbet oferit din spatele ghișeului, fiecare întrebare opțională adresată, fiecare cuvânt spus la momentul protrivit aduce o schimbare în atitudinea clientului față de produsul sau serviciul companiei. Uneori, companiile investesc milioane de dolari în campanii de marketing și publicitate, în studii de piață și metode noi de a-și atrage clienții. Fără tăgadă că aceste metode dau roade, dar spontaneitatea, inovația, originalitatea, respectul și grija față de client sunt cele mai importante calități ale unei companii. Oamenii au fost, sunt și vor fi curioși, impresionabili și dornici să împărtășească experienție pozitive, dar mai ales negative cu cei din jur. Asupra acestui aspect ne atrage atenția Andy Sernovitz: să ne ferim de “gura” clientului nemulțumit, pentru că vorba trece dintr-o “gură într-alta” mai repede decât ne imaginăm, iar efectele pot fi dezastroase pentru companie.

Word of Mouth Marketing nu este o înșelătorie, ci exact opusul. Citiți, analizați și apoi aplicați.

Sursă foto 1, sursă foto 2

 

Acest articol este scris de Flavia Macarie

Tags: , , ,

  1. FlaviaMC

    Ce mult ma bucur! :) Incerc sa gasesc de fiecare data carti mai putin teoretice si cat mai utile. Enjoy!

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>