Influencer marketing sau celebrity endorsement? Aceasta e întrebarea.

0

Cum tehnologia evoluează din ce în ce mai rapid și modurile de promovare ale brandurilor se schimbă, acestea vor căuta întotdeauna noi feluri pentru a fi cât mai prezenți în viețile consumatorilor. Decizia de a crea o campanie de celebrity endorsement sau influencer marketing depinde în primul rând de buget și obiective.

Dacă vorbim de un brand foarte cunoscut care se adresează publicului larg, vrea ca mesajul său să apară peste tot și are un buget semnificativ, atunci celebritățile ar putea fi alegerea potrivită. Totuși, dacă brandul tău se adresează unei nișe și vrei să primești KPI concreți, atunci influencerii te pot ajuta să ajungi mai ușor la publicul țintă. Campaniile cu influenceri s-au dovedit în cazul acesta a fi mai utile și mai accesibile.


Care e diferența?
Când fac parte dintr-o campanie de endorsement, celebritățile livrează publicului un mesaj deja creat de brand. Aceștia au parte de un reach mult mai mare și cresc mult mai mult Brand Awarenessul. Au un număr mai mare de urmăritori și pot apărea gratuit în publicații de specialitate. 

Deși au aceste avantaje, de cele mai multe ori nu au neapărat experiență în domeniul în care se încadrează produsele pe care le promovează…spre deosebire de influenceri. Acești au destulă experiență cu produsele pe care le promovează și astfel au și mai multă credibilitate în fața publicului.

Influencerii își crează singuri propriul conținut (articole de blog, imagini, video sau vlog)

Fiind creatori de conținut, își fac propriile strategii creative într-o manieră mult mai personală decât celebritățile. Totodată, influencerii creându-și de la 0 propria comunitate, aceștia vor interacționa cu publicul și le vor răspunde întrebărilor.
Tocmai pentru că mențin un dialog constant, vor fi mereu în temă cu așteptările și comportamentele publicului.

Costuri
Campaniile de endorsement cu celebrități sunt mult mai costisitoare decât cele cu influenceri sau micro influenceri.
Potrivit The Economist, celebritățile cu peste 7 milioane de followeri încasează până la 150.000 de dolari pentru o singură postare sponsorizată.
Deși au mai reach mai mic, micro influencerii încasează până în 500 de dolari pentru o postare.

În funcție de tipul de brand pe care îl ai, bugetul de care dispui și publicul căruia i te adresezi, campaniile de endorsement sau influencer marketing te pot ajuta mult în creșterea awarenessului și credibilității. 

Sursă 1 Sursă 2

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>