Promovare modelată de tehnologie

0

Trăim într-o nouă era în care în planul de comunicare trecem postări pe Facebook, vizibilitate pe Twitter sau campanii pe Pinterest, poate câteva afișe, dar tot mai puține pliante. Ideea este că tindem să transpunem totul din offline în online.

Devenim dependenți de tehnologie și dacă reușim să stăm câteva zile deconectați de Internet simțim că am pierdut atât de multe încât munca de recuperare a informațiilor pare colosală.

Nu e o noutate pentru nimeni faptul că există companii specializate în comunicare online sau în promovare pe social media, cu atât mai puțin nu ne surprinde faptul că există oameni care își câștigă existența din asamblarea și întreținerea aparaturii tehnice.

Dar nu e vorba de ce facem sau cum facem ci de faptul că nu mai putem face nimic fără tehnologie. Și dacă totuși reușim să concepem o strategie de promovare offline, cu siguranță nu va fi una clasică… neconvenționalul câștigă tot mai mult teritoriu.

Publicul țintă prin prisma tehnologiei

Dacă gândim promovarea unui eveniment, a unui produs sau a orice altceva, ce canale includem?

Răspunsul ar fi toate cele posibile.

Poate publicul tău țintă este unul de nișă căruia ști că poți să i te adresezi folosind aplicații de ultimă generație, ști exact unde îl găsești și cum ajungi la el. Însă există și cazurile în care publicul tău e unul larg în care poți regăsi persoane care știu să folosească tehnologia actuală și persoane care nu o folosesc deloc. În astfel de cazuri strategia trebuie să fie una cuprinzătoare, niciodată nu trebuie ignorate noile canale de comunicare, niciodată nu trebuie să presupunem că pentru un procent mic din publicul nostru țintă nu are rost să folosim cele mai noi aplicații.

PR România sublinia într-un articol cât de ”ascuțită” e limba tehnologiei, ceea ce este absolut adevărat. Nu e suficient să folosești practic ci trebuie să ști să o explici în cuvinte, iar aici e un nou prag de dificultate.

Când ne rupem de tehnologie

Vorbeam și despre cât de neconvențională a ajuns să fie promovarea în offline, un exemplu cât se poate de grăitor ar fi al celor de la Jung von Matt AG, Germania în promovarea făcută pentru Eichborn în 2009, când au revoluționat întreaga industrie printr-un ”canal de comunicare” la care poate nu s-ar fi gândit nimeni: muștele.

Mai exact, au atașat niște etichete foarte mici de picioarele unor muște cărora le-au dat apoi drumul în sala de desfășurare a unei expoziții.

Efectul? Cred că s-a măsurat concret prin șirul lung  de premii câștigate.

Să ne împingă oare tehnologia spre noi nivele de creație?

Sursa foto: photo1, photo2

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>