Prezentarea unei campanii. Numai niște pași

0

Știm cu toții (în special cei implicați în domeniu) că o campanie de relații publice include multă muncă bine organizată și structurată, deci nu e de glumit. O să discutăm puțin acum despre modul în care o campanie se prezintă. Că nu poți să apari în haine de casă, chiar de ești intact și bine pregătit. Așa că, după ce audiența a fost stabilită, mesajul clarificat și canalele media de transmitere adaptate în funcție de elementele anterioare, totul e bine și sună frumos, urmează prezentarea campaniei.

Cum comunici într-un mod eficient și relevant ceea ce urmează să faci? Pe scurt, ar însemna să ții cont de următoarele: autenticitatea și relevanța scopului și mesajului campaniei, onestitatea și credibilitatea cu care te prezinți în fața publicului și te faci înțeles, realismul de care trebuie să dai dovadă, că nu poți să o iei pe arătură în astfel de momente. E drept că ajută uneori la creativitate, dar de cele mai multe ori nu ăsta e locul potrivit pentru așa ceva. De asemenea e necesar să fii conștient că în cadrul planurilor inițiale pot apărea limitări și să analizezi cu atenție atât punctele tari cât și pe cele slabe ale campaniei, astfel că anticiparea situațiilor trebuie să consituie un aspect de luat în seamă. Nu este exclus să dai greș chiar înainte de a începe să lansezi campania. Tocmai de aceea a fi cu ochii în patru nu este o vorbă-n vânt.

Urmează niște pași care mie-mi par cât de cât logici, normali și de înțeles, dar și de aplicat când vine vorba de a veni în față cu o campanie la care ai muncit și pe care o vrei cât mai înfloritoare.

  • Ar fi bine să-ți mai verifici o dată structura planului de campanie. Bun, ai dus la capăt realizarea unei campanii, ai ținut cont de pașii teoretici, de experiențele anterioare și de bun simț, toate sunt pregătite. Urmează lansarea campaniei și chiar dacă sună a floare la ureche, nu înseamnă că totul o să zbârnâie imediat ce o anunți. Prezentarea unei campanii trebuie stabilită încă din momentul planificării acesteia, că mă gândesc că o idee e prezentă pe undeva. Știi ce vrei să atingi cu campania respectivă, la fel cum o structurezi și care-i sunt obiecivele, dar poți eșua prin prezentarea ei. Verificarea campaniei e un pas important înainte de a purcede la drum.
  • Alege cu grijă mediul de răspândire a informației! După o privire de sinteză asupra întregii campanii și analizarea publicului țintă, urmează alegerea canalelor de transmitere a informației către publicul aferent. Bineînțeles, după selectarea mediilor, urmează rutina, dar să fie una productivătrimiterea de comunicate, organizarea unor conferințe, împărțire de pliante, afișe etc, bla bla. În strategiile de comunicare se cam ține cont de faptul că răspândirea și acceptarea mesajului pot fi afectate de mediile de transmitere, iar publicul țintă poate fi ostil sau favorabil față de ceea ce se va comunica.
  • Nu uita de claritate în comunicarea campaniei, fă-te înțeles! Comunicarea unei campanii reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte în prezentarea planului și scopului campaniei, iar mulți dintre specialiștii PR sunt tentați să considere că a comunica, indiferent de timp și loc, este de la sine o garanție a obținerii succesului. Nu prea e așa, căci informația trebuie să fie mai mult decât inteligibilă, altfel o idee, oricât de bine adaptat ar fi mediul de transmitere ales, nu devine automat acceptată. E de săpat, cu grijă, coerență și date exacte.
  • Atenție la mesaj, e coada de la prună! Pentru ca prezentarea campaniei să fie cu adevărat mirifică, mesajul este acela asupra căruia trebuie să se insiste. Mesajul ar trebui să fie unul potrivit, seminificativ, bineînțeles credibil și clar, dar memorabil. Astfel cred se poate atinge o comunicare eficientă. Este indicat ca răspândirea mesajului să fie cât mai precisă, pentru că publicul îl poate reține fragmentar, difuz, așa că toarnă-l cu grijă, în proporții bine alese! Mesajele vor fi puține, însă de impact, puternice, pentru că prea multe mesaje pot duce la confuzii.
  • Să nu uiți că vrei să convingi, o cheie stă-n persuasiune! Totodată, e necesar ca audiența să accepte mesajul și să își ia un angajament, fie verbal sau mental în schimbarea comportamentului. Desigur, în cazul în care se dorește schimbarea concepțiilor publicului, mesajul trebuie să fie evaluat într-un mod cât mai realist de către emițător. Pentru că o campanie în general și explicarea unui astfel de demers implică conceptul de persuasiune, am să-l citez pe Dennis L. Wilcox, conform căruia există trei pași când vine vorba de schimbarea comportamentului cuiva:

1. A-i spune cuiva că s-au schimbat circumstanţele şi că acum este cea mai potrivită o schimbare în planul concepţiilor, întrucît realitatea este cu totul alta;

2. Furnizarea de informaţii despre noi descoperiri, ceea ce ar implica o actualizare justificată a opiniilor privitoare la un anumit subiect;

3. Folosirea unui purtător de cuvînt neaşteptat.

Acestea fiind spuse, odată cu prezentarea clară și cu scopurile atinse ale unei campanii, nu mai rămâne decât aplicarea celor expuse, în concordanță cu modul în care au fost comunicate publicului. Mai departe, cu fler și toate cele în bagaj, marș spre realizări!

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>