Monitorizarea este indispensabilă unui brand care comunică în online deoarece oferă insight-uri despre situaţia actuală, despre profilul psihografic al celor care interacţionează cu brandul în online şi care pot fi clienţi sau viitori clienţi. De asemenea, o monitorizare eficientă permite o evaluare cu acurateţe a rezultatelor unei campanii în funcţie de obiectivele prestabilite.
În ceea ce priveşte criteriile de monitorizare online , trebuie avute in vedere doua paliere: monitorizarea cantitativă, exprimată în numărul celor care interacţionează in online cu brandul, respectiv monitorizarea calitativă, necesară în analizarea feedback-ului.
Printre acţiunile de monitorizare cantitativă identificăm:
- Numărul căutărilor;
- Numărul invitaţiilor primite;
- Numărul conexiunilor;
- Numărul recomandărilor;
- Numărul de like-uri, comment-uri, distribuiri;
- Audienţa atinsă;
- Acoperirea geografică;
- Numărul vizitatorilor unici şi cel al vizualizărilor;
- Numărul paginilor viziualizate;
- Timpul petrecut pe site/blog;
- Numărul de întrebări primite.
Monitorizarea calitativă vizează urmatoarele aspecte:
- Audienţa organică;
- Influenţa;
- Încrederea;
- Loialitatea;
- Engagent & Awarness;
- Reputaţia;
- Conversia în marketing şi vanzari;
- Calitatea feedback-ului: pozitiv sau negativ.
În funcţie de accesul la informaţii, există două tipuri de monitorizări: cele gratis si cele contra-cost. Monitorizarea premium creeaza rapoarte amanuntite, cu o mare acuratete a informatiei. De asemenea, exista suport tehnic. În schimb, monitorizarea gratis permite accesul la o informatie generala si simplista.
Cele mai importante instrumente de monitorizare sunt:
- Google Alerts şi Google Blog Search (gratuit);
- Twitter Search (gratuit);
- Social Mention (gratuit);
- Zelist Monitor (contra-cost);
- MediaIQ (contra-cost);
- UberVU (contra-cost);
- Facebrands Pro (contra-cost);
- Social Bakers (contra-cost).
Google Alerts, aşa cum îi spune şi numele, funcţionează pe principiul activării unei alerte pe numele unei companii. Ulterior, primeşti notficări pe e-mail cu toate indexarile recente care conţin acel termen.
Google Blog Search este o resursă foarte utilă de depistare a blogurilor.
Social Mention reprezintă o modalitate de cautare pe reţelele sociale, bloguri, în comentarii, pe site-uri Q&A. Prezintă trei avantaje majore: informaţiile pot fi descarcate în fişiere Excell, dispune de topuri ale cuvintelor cheie şi pot fi generate feed-uri RSS ale monitorizării.
Zelist Monitor urmăreşte peste 65.000 de bloguri & comentarii, peste 51.000 de conturi de Twitter, peste 50 de agregatoare de conţinut şi peste 20.000 de pagini publice de Facebook.
MediaIQ, de asemenea, monitorizează site-uri, bloguri, agenţii de presă, varianta online a publicaţiilor tipărite, adresele online ale televiziunilor si radiourilor.
Facebrands PRO analizează performanţa fan page-ului, calitatea continuţului, precum şi discuşiile din afara paginii, prin intermediul a doi indicatori: Engaged Users – cifra utilizatorilor care au interacţionat cu o pagină îintr-o anumita perioadă de timp, respectiv Content Management Rate – rata de interacţiune pe elemente de conţinut publicate pe reţele sociale. Acesta dispune de trei instrumente principale: Facebrands Publisher, Cautare Text si Link Statistics.
UberVU prezintă trei direcţii de acţiune: monitorizare (presă online, bloguri şi reţele sociale), postare automată de conţinut optimizat, respectiv audit şi raportare.
Social Bakers oferă soluţii de monitorizare în social media marketing prin cele trei instrumente: Analytics.PRO, Builder.PRO, Market Insights.
Ce unelte de monitorizare utilizați voi?
Foarte folositor articolul si tool`urile indicate! unele le stiam dar de exemplu MedialQ e un tool interesant si folositor! Multumim
Ma bucur ca v-a fost util articolul si va invit in continuare sa cititi informatiile pe care le voi posta pe blogul PRbeta 🙂
Eu folosesc Google Alerts printre altele, problema este ca nu arata chiar tot ce apare si contine numele unei companii. Cel putin nu cand vine vorba de aparitii pe site-uri sau bloguri romanesti.