Copywriting în linii generale

2

Când vine vorba de termeni și concepte din domenii mai noi, așa cum este și PR-ul, putem vorbi despre o ambiguitate destul de generală. În orice domeniu, pentru a putea înainta și pentru a putea înțelege cu adevărat conceptele care stau la baza lui, trebuie să fim familiarizați cu teminologia folosită.

În câteva articole precedente am încercat să explicăm o serie de concepte și termenii aferenți lor. Continuând seria, astazi analizăm un alt concept destul de cunoscut, dar adesea utilizat în mod eronat –  copywriting.  Nu cred că este un cuvânt nou pentru cei interesați de domeniu, însă acest lucru nu denotă că lumea îl și înțelege.

Ce înseamnă copywriting?

În termeni foarte generali, termenul cuprinde toate mijloacele de promovare a unei persoane, a unei companii sau a unei idei, prin cuvinte. Poate părea destul de vag, dar în linii mari așa s-ar putea defini copywriting-ul.

Nu trebuie să corelăm acest proces cu o tactică manipulatoare; deși mesajele construite pot avea și o dimensiune persuasivă, copywriting-ul nu este considerat o strategie de manipulare. Mai mult, nu trebuie să ne gândim doar la vânzări și marketing atunci când vorbim despre acest termen.

Dacă ar fi să analizăm mesajele care ni se expun zilnic, am realiza că acest proces de copywriting ne înconjoară pretutindeni. Dacă ar fi să enumerăm formele concrete în care el este prezent, ar trebui să cuprindem o listă nesfârșită. Însă o să  facem referire doar la câteva dintre mijloacele cele mai întâlnite:  postări pe blog, comunicate de presă, newslettere, discursuri, reclame radio sau TV și orice altă metodă de promovare online sau offline care include mesaje scrise.

Deși pare o acțiune care nu necesită o atenție specială și mulți consideră că pot să scrie aceste texte de promovare, copywriting-ul face diferența între un text normal și un text de calitate. Textul scris de un copywriter va capta atenția, va atinge publicului țintă și va folosi cuvinte potrivite în funcție de context.

După cum spuneam, oricine poate să facă copywriting, însă dacă vorbim de conținut de text profesionist, cu siguranță va fi scris de un expert în domeniu.

În mediul online, copywriting-ul  poate fi o strategie de SEO și poate genera un conținut mai vizibil.

Totuși, nu trebuie să confundăm copywriting-ul cu copyright-ul. Acesta din urmă este un concept al domeniului legal și se referă la protecția drepturilor de autor asupra unei creații.

Sursa

Sursa photo: photo1, photo2

 

 

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>