Campanii de CSR. Când, Cum și De ce

1

shutterstock_107538509CSR (Corporate social responsability) sau Campania de Responsabilizare Socială este modalitatea cea mai utilizată de companii pentru a oferi ceva comunității. Când o companie adoptă astfel de politici trebuie să o facă inteligent, cu un scop bine definit și nu înainte de a se asigura că are resursele necesare pentru asta. Toate acestea pentru ca valorile etice respectul pentru mediu, comunitate și oameni să fie văzute ca lucruri ce caracterizează compania.

Bussiness dictionary ne spune că Corporate Social Responsability este simțul responsabilității unei companii față de comunitatea și mediul (atât ecologică cât și socială) în care își desfășoară activitatea. Această responsabilitate este exprimată diferit prin intermediul proceselor de reducere a poluării sau prin contribuția la programe educaționale și sociale.

Când?

Cu toate că campaniile de responsabilizare socială sunt binevenite oricând și oriunde, companiile nu sunt întotdeauna pregătite să le susțină. În primul rând, multe dintre companii au resurse limitate. Asta poate însemna atât personalul, cât și resursele financiare. Nu oricine poate să își permită să aibă unul sau mai mulți oameni dedicați, în condițiile în care fiecare are propriile responsabilități. În ceea ce privește partea financiară, campaniile de CSR necesită de cele mai multe ori sume destul de consistente, chiar dacă se primește ajutor și din exterior. De aceea campaniile de CSR trebuie să aibă loc doar atunci când cei care le inițiază sunt 100% siguri că le pot susține. Pe lângă asta, acest tip de campanii necesită și timp. Astfel, cel mai bine este să se desfășoare în momentele în  care nu distrage compania de la misiunea ei inițială

 Cum?

O campanie de CSR implică întotdeauna mai mult decât o singură companie. De aceea, un plan de comunicare pentru o astfel de acțiune ține cont de puterea de implicare a partenerilor, clienților, angajaților. O altă parte importantă sunt canalele de comunicare folosite. Uneori se folosește doar presa, dar de cele mai multe ori comunicarea se desfășoară și cu ajutorul rețelelor sociale, a endorserilor, a blogurilor.

De-a lungul timpului, o mare parte din companii s-au implicat în comunitate, fiecare în felul ei. În România companiile și-au îndreptat și ele atenția și interesul pentru astfel de campanii, mai ales în ultimii ani. Iată câteva exemple de bune practici.

KFC a lansat anul  acesta  „Bucket de bine.” Prin intermediul acestei campanii, 1 leu din fiecare bucket vândut în perioada 11 martie- 31 decembrie merge către familia SOS Satele Copiilor din România sponsorizată de KFC. OMV Petrom și-a îndreptat atenția către educație prin „România meseriașă.” Totul a pornit de la faptul că în România au dispărut, în ultimii 20 de ani, 90% din școlile profesionale. Unul din proiectele campaniei, „Tabăra meseriașilor” trimite, în luna august, 200 de elevi și 40 de cadre didactice din 14 licee din Prahova la tabere dedicate meseriilor precum frizer, croitor, bucătar, mecanic auto și operator sondă. Desigur, și în România au avut loc campanii de care beneficiază mediul. Una din ele este I Love Velo, inițiată de Reifeisen Bank și Asociația Green Revolution. Aceasta reprezintă primul proiect de bike sharing gratuit din România și a fost concepută pentru a încuraja folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ în zonele urbane.

De ce?

O companie care are un rol activ, scopuri și viziune care merg dincolo de vânzarea produselor sau serviciilor se bucură de un public mai fidel cu care poate interacționa. Unul din beneficiile campaniilor de CSR și a strategiilor pe termen lung este vizibilitate atât online cât și offline. Pe lângă asta, angajații companiei se vor simți mândri să facă parte din ea, clienții vor avea o atitudine pozitivă față de aceasta, iar cel mai probabil presa va asigura o acoperire consistentă. În plus, asemenea campanii presupun o interacțiune constantă cu comunitatea ceea ce oferă o cale de a fi mai aproape de oportunitățile de business.

Astfel, campaniile de responsabilizare socială sunt întotdeauna binevenite, asigură rezultate pe termen lung și continuitate pentru afaceri.

susă 1| sursă 2|sursă 3|sursă 4|

Fotografiile 1 şi 2 cu licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>