Cum influențează schimbarea algoritmului prezența brandurilor pe Instagram

1

Blogging, social networking, online media, marketing și advertising online, interacționare umană în online, toate aceste elemente definesc, ca entitate, Social Media. În ultimii ani, odată cu implementarea funcțiilor de a publica forografii și videoclipuri pe platformele online de socializare și cu apariția aplicației Instagram, 60% din conținutul distribuit în Social Media este vizual. Astfel, Instagram a devenit rețeaua de socializare cu cea mai rapidă rată de creștere a utilizatorilor, cu 400 de milioane de conturi active și peste 80 de milioane de fotografii publicate zilnic, de utilizatori, pe platformă.

Instagram a anunțat, săptămâna trecută, introducerea profilurilor speciale pentru branduri și companii, disponibile momentan în Statele Unite, Noua Zeelandă și Australia, urmând să fie implementate și în celelalte țări, treptat. Cum prezența brandurilor este esențială și pe Instagram, profilurile dedicate brandurilor sunt, în esență, o veste foarte bună.

Foarte multe companii au derulat campanii pe Instagram, unele dintre ele cu rezultate bune și foarte bune. Un bun exemplu este campania „I crave for a Mac” de la McDonald’s Polonia. Pornind de la ideea că atunci când îți este foame vezi mâncare peste tot, McDonald’s, împreună cu agențiile DDB & Tribal și OMD Polonia, au creat o serie de reclame creative și foarte amuzante.

13446172_1184813618217756_810751268_o  13452953_1184813608217757_476526855_o

Campania s-a bucurat de rezultate foarte bune, reușind o creștere de like-uri de 814%, astfel, după studiul făcut pe platforma Nielsen Digital Brand Effect, campania „I crave for a Mac” a obținut cele mai bune rezultate, la nivel mondial, dintre toate campaniile făcute pe Instagram, conform https://business.instagram.com/

Profilurile de brand sunt o funcție gratuită pentru conturile care doresc să fie recunoscute ca o afacere pe Instagram. Diferența cea mai vizibilă dintre un profil obișnuit și unul de brand este butonul de „Contact” din partea superioară a ecranului, lângă butonul de „Follow”.

Exemplu în poza publicată de blogul Later.com:

instagram_business-640x538

Site-ul Techcrunch.com menționează că utilizatorii pot folosi același buton pentru a primi indicații și direcții pe hartă, spre sediul companiei sau punctele de lucru ale acesteia.

Companiile pot alege modul în care își doresc să comunice cu clienții, optând pentru mesaje de tip text, e-mail sau apel telefonic și au acces la două unelte ajutătoare: Insights și Promote. Insights oferă informații concrete și date despre comportamentul și caracteristicile demografice ale utilizatorilor care urmăresc un brand sau o afacere pe Instagram. Promote este o unealtă simpla și ușor de utilizat, având aproape același sistem ca Ad-urile de pe Facebook: îți permite să selectezi o imagine sau un videoclip pe care dorești să îl promovezi, selectezi publicul țintă și perioada de afișare a reclamei, iar Instagram va promova această imagine pentru tine. După cum s-a menționat pe blogul Instagram, aceste două instrumente sunt doar primele modalități pe care Instagram le oferă companiilor și brandurilor pentru a le ajuta să își promoveze produsele sau imaginea.

O veste mai puțin bună pentru utilizatorii care creează un profil de brand este schimbarea algoritmului de afișare în „News Feed-ul” aplicației. Odată cu schimbarea algoritmului, imaginile și videoclipurile din „news feed” vor fi afișate în funcție de relația și interacțiunea unui utilizatator obișnuit cu un brand. Mai exact, nu o sa mai vedem postările în ordine cronologică, ci pe baza popularității brandului și a interacțiunii noastre cu el.

Așadar, cu această nouă opțiune, merită trecerea la un profil de brand? Așa cum este relatat de site-ul socialmediatoday.com, mulți utilizatori s-au arătat nemulțumiți de această actualizare din cauza schimbării algoritmului. Totuși, interacțiunea oameniilor pe Instagram cu un brand sau o companie este mai mare decât pe Facebook. Modificarea algoritmului de afișare a postărilor, împreună cu noile unelte de promovare, folosite în mod corect, ar ajuta atât companiile, cât și brandurile să folosească Instagram într-un mod mai coerent, urmărind atât tipul de conținut distribuit, cât și impactul acestuia asupra utilizatorilor platformei.

Articol redactat de Dacian Ciurea, intern PRbeta.

 

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>