Cum a fost la Conferința PRbeta 2016 – PReviziuni

1

A șasea ediție a Conferinței Regionale de Comunicare PRbeta s-a desfășurat între 11 și 12 mai, la Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran” din Timișoara. În cele două zile, peste 250 de participanți au învățat cum să-şi promoveze compania sau evenimentele într-un mod eficient și au interacționat cu specialiști din domeniul comunicării.

Conferința-PRbeta-2016

 

Prima zi a fost dedicată discuțiilor libere. Ne-am bucurat de prezența multor oameni nerăbdători să-i asculte pe: Cătălin Anchidin (Specialist în comunicarea industriilor creative), Cristian Lupșa  (Redactor Șef la Decât o Revistă), Cristian Radu (Director Executiv Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu), Ovidiu Eftimie (Blogger și Redactor Coordonator la TimesNewRoman.ro), Vlad Tăușance (Director Artistic la Fundația Baia Mare 2021), Cristian Manafu (Event Planner, Social Media Trainer & Consultant, Blogger), Monica Jitariuc (Managing Director la MSLGROUP The Practice), Lucian Mircu (Co-organizator Ceau, Cinema!), Anca Nuță (Identity & Communication Director la UniCredit), Alina Pavel (CSR Officer la Orange România), Mugur Pătrașcu (Fondator și Managing Partner la Screen Native), Răzvan Căpănescu (Chief Creative Officer la Leo Burnett Group Romania), Laura Pătruț (Psiholog, membru Comisia de psihologia muncii), Luiza Toma (External & Internal Communication Manager la Danone).

Prima secțiune, care s-a concentrat pe conținutul de calitate, a fost deschisă de Cristian Lupșa, redactor șef la Decât o Revistă. Prezentarea lui a cuprins sfaturi despre cum să spunem povești, cum facem oamenii să simtă că aparțin comunității și cum pot brandurile să vorbească cu noi prin povești. De la Ovidiu Eftimie, blogger și redactor coordonator la TimesNewRoman.ro, am învățat  cum se promovează corect un blog sau un site pe Facebook. Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer la Leo Burnett Group România, ne-a adus în atenție faptul că publicul va rezona doar cu acele elemente cu care se pot identifica în viața de zi cu zi, în care se poate transpune oricine. Anca Nuță, Identity&Communication Director la UniCredit, ne-a împărtășit cunoștințele și experințele ei legate de conținutul de calitate și despre cum a evoluat acesta de la mesajele despre companii și branduri la conceptul de content marketing, construind mesaje mult mai personalizate, inspirate din realitate.

Conferința-PRbeta-2016-3

Comunicarea culturală a fost subiectul celei de-a doua secțiuni, deschisă de Cătălin Anchidin, specialist în comunicare a industriilor creative. Cătălin ne-a vorbit despre lucrurile care stau în spatele unei campanii de promovare a filmelor românești prin aducerea în prim plan a unor exemple concrete: Poziția Copilului (aproape 120.000 de spectatori) și Domnișoara Christina (peste 27.000 spectatori ), filme apreciate la nivel național. Vlad Tăușance, director artistic la Fundația Baia Mare 2021, ne-a împărtășit câteva opinii legate de comunicarea culturală, axându-se pe ideea că, pentru o reușită, este necesar să investești timp, energie, bani și creativitate. O altă idee susținută de Vlad este faptul că în zilele actuale „content is not king”, ci interacțiunea online joacă un rol major; trebuie să oferim experiențe unice și diferite pentru fiecare. Cristian Radu, director executiv al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, a vorbit despre cum putem crea un conținut bazat pe o poveste și despre produsul cultural care este, în același timp, și un serviciu. Acesta se diferențiază de unul obișnuit prin 4 elemente: intangibilitate, efemeritate, inseparabilitatea producției de consum și eterogenitate. Lucian Mircu, co-organizator Ceau, Cinema!, a povestit despre cum a luat naștere festivalul de film european și cum a rămas acesta în mintea publicului cu ajutorul unui logo.

Secțiunea CSR – Studii de caz a adus în atenția participanților mai multe proiecte de succes. Luiza Toma, external & internal communication manager la Danone, a prezentat două studii de caz.  Alina Pavel, CSR Officer în cadrul Orange România a vorbit despre responsabilitatea socială care ține cont de strategia de business a companiei. În plus, a amintit și de proiectul derulat de ei în anul 2015, #parintilascoala. Doris Bociort, PR Manager Fornetti România, a prezentat proiectul Working People, un proiect despre oameni, care a adus în centrul atenției angajații companiei și rolul acestora în succesul brandului.

Studiul comparativ PRbeta, prezentat de Cristina Puțan, Managing Partner la PRbeta Agency, a scos în evidență faptul că, în comparație cu anul 2011,  majoritatea companiilor au conștientizat importanța comunicării și de aceea apelează din ce în ce mai mult la agenții specializate, căutând să lucreze cu oameni cu studii și experiență în domeniu.

Prima zi a conferinței s-a încheiat cu secțiunea de Dezbatere, moderată de Oltea Zambori, la care au participat Cristian Manafu, Monica Jitariuc, Laura Pătruț și Mugur Pătrașcu. S-a vorbit despre importanța educației la locul de muncă, despre primii pași în carieră și câteva dintre secretele fidelizării celor care se află la început de drum.

Conferința-PRbeta-2016-7

Cea de-a doua zi a Conferinței PRbeta a fost dedicată workshop-urilor susținute de: Alex Ciucă (Managing Partner la Superior Media) – „Comunicare în Social Media”; Claudia Tocilă (Online Communication Manager la Valvis Holding) – „Comunicare de brand și produs”; Oana Bulexa (Managing Director la MSLGROUP The Practice) – „PR clasic în comunicarea modernă”; Oltea Zambori (Managing Partner la PRbeta Agency) – „Comunicarea evenimentelor culturale”; Crenguța Roșu (Managing Partner la DC Communication) – „Campanii de PR – de la brief la rezultate”; Ruxandra Predescu (Consultant Comunicare și Blogger printreranduri.eu) – „Story Pitching în PR: De ce, cum, când și cu cine”.

Workshop-ul PR clasic în comunicarea modernă al Oanei Bulexa, Managing Partner MSLGroup The Practice, a scos în evidență evoluția comunicării și adaptarea acesteia la nevoi și trenduri. Pentru a putea face PR de calitate ai nevoie de relevanță, viteză de reacție, creativitate, curaj, flexibilitate, capacitate de „multi multi multi tasking”, deschidere la nou, înțelegerea celorlalte discipline și digital skills. Exemplele de campanii discutate au arătat cum toate acestea pot da naștere unor evenimente reușite.

Ruxandra Predescu, Consultant Comunicare și Blogger, în cadrul workshop-ului Story Pitching în PR: De ce, cum, când și cu cine, ne-a vorbit despre importanța poveștilor în comunicare. Esențial în tot acest proces este să adaptăm poveștile fiecărui individ/public în parte, pentru că fiecare găsește ca fiind relevant ceva diferit, dar mereu trebuie să păstrăm firul roșu al poveștii. La sfârșitul workshop-ului, Ruxandra a pus accentul pe importanța documentării minuțioase.

Claudia Tocilă, Online Communication Manager la Valvis Holding, ne-a prezentat câteva modalități eficiente de comunicare pe care brandul AQUA Carpatica le-a pus în aplicare de-a lungul timpului. Ea a explicat publicului cât de important este să îți cunoști audiența la care dorești să ajungă brandul tău, să fii documentat, să le oferi experiențe autentice și „să fii acolo unde trebuie”. Concluzia la care s-a ajuns este că pentru a comunica un brand sau un anumit produs și să ai rezultate palpabile, e nevoie de campanii de marketing creative, inspirate din problemele sau ideile oferite chiar de publicul țintă.

Un alt workshop, interesant și cu un subiect pe placul tuturor, a fost Comunicarea în Social Media. Aici, participanții au invățat de la Alex Ciucă, Managing Partner la Superior Media, care sunt cele mai relevante rețele de socializare pentru promovarea unui eveniment sau a unei companii. Alex a povestit despre modul în care apariția rețelelor de socializare online a schimbat regulile jocului în lumea PR-ului și a accentuat importanța unei strategii bine definite.

În cadrul workshop-ului Campaniile de PR – de la brief la rezultate, Crenguța Roșu a vorbit despre felul în care putem crea o campanie eficientă de PR. Participanții au discutat despre pașii corecți și respectarea ordinii acestora în cadrul campaniilor, și anume: planificarea, strategia, implementarea și măsurarea rezultatelor.

Conferința s-a încheiat cu workshop-ul Comunicare Culturală, susținut de Oltea Zambori, Managing Partner la PRbeta Agency. Oltea ne-a învățat cum să creăm strategii de comunicare pentru evenimente și care sunt cele mai bune practici în comunicarea culturală. Una dintre acestea, spune ea, este cunoașterea emoțiilor celor cărora te adresezi, înainte să le cunoști puterea de cumpărare. Dar, cel mai important, ne-a învățat că trebuie să punem pe primul loc pasiunea.

La final, mulțumim tuturor participanților la eveniment! Vă așteptăm cu drag la următoarea ediție a Conferinței PRbeta 2017, care va avea loc în 17 și 18 mai 2017.

Conferința-PRbeta-2016-8

Parteneri media: IQads, SMARK.ro, PR România, Business News, Marketing 2.0, Ctrl-D, Revista Altfel, altRadio, TION, PFC, 24 FUN.

Parteneri: Danone, Orange, UniCredit Bank, McDonald’s, Aqua Carpatica, Sâmburești, Fornetti, Autonom Rent-a-Car.

Un articol scris de internii PRbeta: Andreea Bălățel, Oana Bădeliță, Karina Românu, Isabela Olaru și Dacian Ciurea.

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>