Conținutul vizual domină internetul în 2016

1
continut vizual online

Când luăm în considerare faptul că 65% din populație are memorie vizuală, 90% din informația pe care o percepe creierul constă în imagini, iar prezentările care conțin elemente vizuale sunt cu 43% mai persuasive, se recurge la un tip de conținut cu care oamenii rezonează mai firesc, și anume, cel vizual.

Într-o lume în care suntem obișnuiți să avem totul numaidecât, apetitul avid de știri, zvonuri și informații crește substanțial. Dar la fel de repede crește și incapacitatea oamenilor de a se concentra, din cauza suprasaturației de conținut digital și a accesului la internet mobil. De aceea, grămezile de text care fac ocolul internetului în fiecare zi sunt din ce în ce mai neatractive. Oamenii de pe platformele de Social Media, cel mai probabil, o să ignore ce ați scris despre produsele voastre dar, dacă adăugați o poză sau un video o să le capteze atenția.

Poze, infografice, meme-uri, ilustrații și video-uri sunt doar câteva din formele de conținut vizual care au un impact major asupra felului în care oamenii consumă informațiile. Potrivit unor estimări recente, 84% din comunicare va fi vizuală și 79% din traficul internetului va consta în video-uri până la sfârșitul anului 2018. Aceste detalii se pot observa și în numărul tot mai mare al utilizatorilor de Instagram, Pinterest și Tumblr.

Unelte utile pentru conținut vizual:

Există tool-uri online ușor de folosit:

1. Canva este o platformă online în care poți crea imagini cu foarte mare ușurință. Ai o varietate de backround-uri, layout-uri, template-uri etc.
2. Piktochart.com sau Infogr.am sunt două platforme unde poți crea rapid infografice.
3. Awesomescreenshot.com este un browser plugin care îți permite să capturezi orice de pe ecranul laptopului tău și să editezi imaginea conform nevoilor tale.
4. Thinglink este un serviciu prin care poți tag-ui poze cu orice link, creând astfel o poză interactivă.
5. Haikudeck îți vine în ajutor când vrei să faci o prezentare fără să folosești Powerpoint-ul.
6. Cu Powtoon poți crea video-uri, prezentări și, mai ales, tutoriale.
7. Quickmeme. Ultimul, dar nu cel din urmă, dacă vreți să adăugați un pic de umor spațiului virtual.

Cum te asiguri că transmiți corect conținutul vizual

Simt conținutul vizual ducându-se într-un loc emblematic. O să se transforme treptat într-un mijloc pentru acțiuni organizate, pentru voci colective în societate .” Zicea directorul de creație de la Bates Asia.

Ținând cont de acest context, conținutul vizual trece de latura pur informativă și se bazează mai mult pe latura emoțională. Cea mai mare greșeală este să încerci să înghesui prea multă informație. Ideea acestui tip de conținut este să fii îndemânatic cu modul în care îți prezinți informația. Este vital să fie de bună calitate, atractiv și memorabil dacă vrei să îți faci loc prin mulțime pentru a ajunge la publicul tău țintă. Vizualul este mai palpabil. Astfel, conexiunea cu clienții unui brand se poate realiza mai ușor, oferindu-le acestora mai multă transparență.

Fotografia 1 și 2 au licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

Acest articol a fost scris de Andreea Oproiu, intern PRbeta.

Sursa 1| Sursa 2 | Sursa 3

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>