Campanie Orange- Oferta de nota 10

1

În primăvara acestui an, Orange a lansat „Oferta de nota zece”. Scopul campaniei a fost susținerea față de elevii olimpici și le-a oferit și utilizatorilor de cartele PrePay ocazia de a se implica în comunitate. Astfel, 40 de elevi de clasa a IX-a, care au obținut note mari la faza județeană a olimpiadei de matematică, au fost răsplătiți pentru eforturile lor. Campania „Oferta de nota zece”  a fost concepută de Orange împreună cu Golin. Loredana Popp, Consumer Marketing Manager –Orange PrePay, și Irina Roncea, PR Director Golinne-au povestit despre motivația și satisfacția pe care o oferă cunoașterea și  responsabilizarea socială. 

  1. De unde a pornit ideea de a-i ajuta pe olimpici?infografic-ofertadenota10

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager –Orange PrePay: Susţinerea educaţiei este una dintre principalele direcţii ale strategiei noastre de implicare în comunitate. Orange realizează proiecte educaţionale în România de peste 12 ani iar, de ceva timp, ne-am gândit să lansăm o ofertă care să continue şi în acest plan susţinerea noastră şi, totodată, să le oferim clienţilor posibilitatea de a face o faptă bună împreună. Ideea de a ajuta elevii olimpici la matematică a pornit de la dorinţa de a încuraja performanţele lor deosebite, românii fiind recunoscuţi pentru rezultatele pe care le au la olimpiadele internaţionale. Ca dovadă, Ştefan Bălăucă, elevul care a câştigat acum locul 2 la etapa pe ţară a Olimpiadei de matematică la clasa a IX-a, a luat, de curând, argintul la Balcaniadă.

  1. De ce aţi ales doar olimpicii la matematică?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Matematica este una dintre ştiinţele care stau la baza evoluţiei tehnologiei şi telecomunicaţiilor, iar primul an de liceu reprezintă adesea startul pentru tinerii care vor să-şi construiască o carieră în aceste domenii, cu atât mai mult cu cât elevii de astăzi sunt cei care vor crea inovaţiile şi tehnologiile de mâine. De aceea, ne-am gândit că ar fi un moment potrivit în care le putem fi alături elevilor cu rezultate excepţionale, oferindu-le această recunoaştere şi sprijin pentru performanţele lor şcolare.

Irina Roncea, PR Director Golin: Proiectele educaţionale derulate de Orange se adresează unor categorii diverse de beneficiari, cu vârste şi nevoi diferite. Campania „Oferta de nota 10” a venit să susţină o categorie de tineri cu performanță, elevi care au nevoie de încurajare şi motivaţie pentru a-şi duce mai departe aspiraţiile şi visurile. 

  1. Care este scopul principal al campaniei?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Pe lângă obiectivul de a le aduce clienţilor o ofertă de nota 10, bogată în minute, mesaje şi trafic de internet, prin această campanie ne-am propus să-i invităm pe clienţi să-i cunoască pe aceşti tineri şi să fie alături de noi în demersul de a-i susţine. Prin activarea opţiunilor Star, la finalul campaniei strânseserăm împreună 86.304 euro.

Fondul a fost suplimentat de Orange până la 100.000 de euro şi va fi distribuit la începerea şcolii către elevii de clasa a IX-a care au obţinut în acest an cel mai mare punctaj la etapa judeţeană a Olimpiadei de matematică. Astfel am răsplătit împreună 40 de olimpici care au participat în programul nostru şi care vor primi câte 2500 de euro fiecare, pentru a se pregăti pentru reuşitele viitoare.

Irina Roncea, PR Director Golin: Dincolo de scopul principal, acela de a susţine olimpicii la matematică prin oferirea unor fonduri, campania a reuşit să aducă în faţa publicului 40 de tineri excepţionali, care îşi urmează cu perseverenţă drumul către performanţă. Fiecare dintre ei este un exemplu şi un model pentru oricare dintre noi şi ne bucurăm că am avut ocazia să-i cunoaştem şi să vorbim despre ei cu susţinătorii campaniei (jurnalişti, bloggeri, vedete) care au transmis mai departe poveştile lor.

  1. Credeţi că această campanie îi va încuraja şi pe alţi tineri să-şi valorifice potenţialul?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Sperăm că un astfel de proiect reprezintă o motivaţie în plus pentru elevi să aleagă drumul performanţei, în orice domeniu doresc să se specializeze. Prin proiectele noastre de responsabilitate socială, noi vom continuă să fim alături de tineri şi să susţinem educaţia acestora.

Irina Roncea, PR Director Golin: Cred că un astfel de proiect e un semnal foarte bun atât pentru beneficiarii direcţi – olimpicii, în cazul nostru – cât şi pentru cei indirecţi – societatea în ansamblu – al faptului că performanţa nu rămâne neobservată şi nerăsplătită.

  1. Care au fost etapele realizării campaniei şi care a fost cea mai dificilă?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: A fost o campanie complexă, în care a fost implicată o echipă extinsă, formată din colegi din mai multe departamente: Marketing, Comunicare, CSR, PR, IT, Tehnic, Financiar, Online. Armonizarea tuturor proceselor a necesitat o perioadă de lucru intensă, iar la final cu toţii ne-am bucurat să vedem cum eforturile noastre devin motive de bucurie pentru elevii răsplătiţi în program şi momente de apreciere din partea clienţilor care au răspuns foarte frumos iniţiativei.

Irina Roncea_GolinIrina Roncea, PR Director Golin: Înainte de a începe propriu-zis campania, în perioada de pregătire, am discutat cu fiecare olimpic în parte, cu părinţii sau cu profesorii lor. O situaţie neaşteptată cu care ne-am confruntat a fost faptul că o parte dintre ei nu credeau că este un proiect real. A trebuit să venim cu dovezi clare că totul este cât se poate de adevărat şi că da, se întâmplă în România – o companie recompensează performanţa elevilor cu rezultate excepţionale, din proprie iniţiativă.

  1. Credeţi că această campanie va duce la realizarea unui sistem educaţional mai eficient?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Credem că fiecare proiect care aduce în discuţie teme şi subiecte ce ţin de educaţie contribuie la formularea unor întrebări cu impact pozitiv asupra modului în care putem susţine domeniul. Rolul pe care ni l-am asumat este acela de a veni cu iniţiative prin care încercăm să răspundem nevoilor unor categorii diverse de beneficiari (elevi, studenţi, masteranzi) prin proiecte dedicate şi soluţii adaptate.

Irina Roncea, PR Director Golin: Un astfel de proiect susţine şi contribuie la dezvoltarea educaţiei şi este o iniţiativă care va inspira şi alte programe educaţionale în viitor.

  1. Care este viitorul programului de responsabilitate socială marca Orange? Vom mai vedea campanii de susţinere a performanţei tinerilor din România?

loredana.popp2Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: De mai bine de 12 ani, Orange sprijină constant cauze sociale, cultural – educative sau de mediu, iar numărul proiectelor de responsabilitate socială în care ne implicăm a crescut în permanență. În ultimii ani am derulat acţiuni pe toate cele patru direcţii ale strategiei de CSR Orange: implicarea în comunitate, incluziunea digitală, protecţia mediului şi siguranţa copiilor în mediul digital. Pe segmentul educațional derulăm numeroase proiecte adresate atât studenţilor, cât şi elevilor de gimnaziu şi de liceu, iar anul acesta am lansat şi un program de educaţie digitală pentru adulţi – atelierele „#parintilascoala”. Vom continua să venim cu idei pentru astfel de proiecte, iar susţinerea performanţei tinerilor se va regăsi mereu printre iniţiativele noastre. 

  1. Credeţi că această campanie va avea efecte asupra educaţiei din România şi a modului în care ea este percepută? De ce?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Aşa cum menţionam anterior, credem că fiecare proiect de acest fel are un impact pozitiv. În ceea ce priveşte percepţia, sperăm că poveştile celor 40 de elevi pe care le-am adus în faţă publicului au inspirat şi alţi tineri să-şi urmeze pasiunea pentru o materie.

Prin ochii olimpicilor, am descoperit un univers nou, cel al performanţei şcolare în spatele căreia stau mii de ore de lucru, de exerciţii, de greşeli şi de reuşite. Iar pentru asta le mulţumim tuturor celor care ne-au susţinut în campanie: partenerii cu ajutorul cărora proiectul s-a concretizat, jurnalişti, bloggeri, vedete şi, bineînţeles, clienţii Orange, care au răspuns foarte frumos invitaţiei noastre. Prin mesajele transmise mai departe, fiecare dintre ei a contribuit la construirea unui portret al acestor tineri şi al profesorilor care le sunt alături zi de zi, motivându-i, antrenându-i pentru performanţă.

Irina Roncea, PR Director Golin: La finalul acestei campanii am observat că dincolo de contribuţia materială, mai exact sumele destinate fiecărui elev, oamenii au rămas impresionaţi de poveştile tinerilor şi au fost inspiraţi de perseverenţa cu care ei îşi urmează pasiunea pentru matematică.

  1. Cui se adresează campania?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Campania s-a adresat pe de-o parte beneficiarilor direcţi, olimpicii, şi pe de cealaltă parte clienţilor Orange, care au avut cea mai importantă contribuţie în succesul acestui proiect.

Irina Roncea, PR Director Golin: Pe lângă targetul declarat, clienţii Orange, cei care au fost susţinătorii campaniei și beneficiarii direcţi, care au fost elevii olimpici, campania a atins o serie de influențatori care au devenit practic ambasadori ai proiectului: jurnalişti, bloggeri, vedete.

  1. Care este elementul în jurul căruia s-a construit campania?

olimpici-orange-intalnirea-1-web-res-28Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: „Oferta de nota 10” a fost un proiect de cause related marketing în care am atașat o fapta bună unei oferte pline de beneficii pentru clienţii noştri. Eroii campaniei noastre au fost olimpicii, iar artizanii faptelor bune au fost chiar clienţii noştri. Elementul care ne-a unit pe toţi a fost performanţa, fie din perspectiva de susţinători, fie din cea de performeri.

Irina Roncea, PR Director Golin: Nucleul campaniei şi principalul mesaj pe care l-am comunicat a fost susţinerea performanţei, a olimpicilor români. Pornind de aici am dezvoltat acţiunile de comunicare şi implicare a fiecărei categorii de public cu care am comunicat.

  1. Ce reacţii a stârnit, până acum, campania?

Loredana Popp, Consumer Marketing Manager – Orange PrePay: Reacţiile au fost pozitive, atât din partea beneficiarilor, cât şi a clienţilor noştri şi a colegilor din Orange. Elevii au fost foarte deschişi să împărtăşească poveştile lor, iar clienții au fost interesaţi de ceea ce fac ei zilnic, pentru a ajunge la asemenea performanţă.

Irina Roncea, PR Director Golin: Campania a fost bine primită şi s-a bucurat imediat de susţinere. În activităţile de comunicare pe care le-am derulat, i-am provocat pe bloggeri şi pe jurnalişti să rezolve câteva probleme de matematică pentru clasa a IX-a, iar acest exerciţiu a dezvăluit amintiri plăcute, nostalgii şi un real interes pentru redescoperirea unor vechi pasiuni pentru matematică şi o simpatie imediată pentru proiect.

Le mulțumim Loredanei și Irinei pentru interviu și așteptăm cu interes următoarele campanii.  Acest program a adunat, pe lângă cei 100.000 de euro, și peste 200.000 de oameni care au înțeles că educația are nevoie de suțienere și că în spatele rezultatelor se află povești frumoase.

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>