Lumea în care trăim este de așa natură încât totul poate fi cuantificat, de aceea oamenii au mereu tendința de a măsura lucrurile, de a atribui numere. De aceea, parcă totul are mai mult sens când pui niște cifre. Dar când lucrezi într-o industrie care aparent nu are nicio legătură cu acest concept, realizezi că totuși munca ta trebuie să fie evaluată într-o anumită măsură, iar aici intervin cifrele.
Comunicarea online a devenit un instrument pentru aproape orice afacere, iar în monitorizarea acestei componente intervin instrumentele cu cifre. Printre altele, în online ne luptăm pentru vizibilitate, pentru fani, pentru a ne face cunoscut mesajul către un public cât mai larg. Și când vorbim de acestă luptă, printre altele, cu siguranță ați auzit de SEO. Și stim că se face SEO pentru a avea aceste rezultate. Dar cum?
Ce este SEO?
Este acronimul sintagmei Search Engine Optimization, adică este un proces prin care te asiguri că nu vei rămâne invizibil pe internet. Cu alte cuvinte, presupune crearea de conținut optimizat pentru a favoriza apariția în topul afișărilor făcute de motoarele de căutare. Indiferent că vorbim despre un website de companie sau un blog, un conținut eficient și optimizat este necesar. De aceea optimizarea SEO nu trebuie doar înțeleasă ci și aplicată practic.
Cum scriem conținut optimizat SEO?
Optimizarea este un proces lung, însă nu trebuie să fii expert SEO pentru a asigura vizibilitate, de aceea propunem o serie de pași mici și ușor de reținut:
1. Alegeți titlul potrivit
Titlul ales ar trebui să poată oferi informații cu privire la conținutul articolului dintr-o singură privire; să sumarizeze ideea textului. Dacă folositi tehnici de atragere a publicului prin titluri atractive care nu reflectă conținutul, pe termen lung veți vei pierde credibilitatea și cititorii. Un sfat ar fi să nu folosiți mai mult de 10 cuvinte în titlu, în special dacă vreți ca el să fie distribuit pe rețele de socializare. Dacă ne raportăm la Twiteer, trebuie să vă asigurați că există suficient spațiu pentru a putea da retweet articolului.
2. Utilizați cuvinte cheie
Utilizarea cuvintelor cheie este cea mai cunoscută formă de SEO, de aceea veți găsi articole care nu au niciun sens, fiind doar o înșiruire absurdă de termeni cheie. Abundența acestor cuvinte este problematică, de aceea realizarea unei cercetări asupra celor mai căutate cuvinte cu privire la subiectul ales și folosirea moderată a acestora este cea mai recomandată soluție. Nu uitați: cantitatea poate compromite calitatea produsului!
3. Atrageți atenția folosind numere și liste
După cum spuneam, oamenii sunt atrași de numere. În plus utilizarea unei afișări sub formă de listă va face articolul mai ușor de parcurs și de reținut, oferindu-i o desfășurare logică și cronologică atunci când este cazul. În plus sunt mai ușor de scanat și pentru motoarele de cautare. Bineînțeles că acest tip de articole nu se pretează pentru orice fel de subiect, însă el trebuie să facă parte dintr-o strategie de conținut.
4. Utilizați imagini și video-uri spectaculoase
Este demonstrat că ascpectul vizual poate determina percurgerea unui articol. De aceea utilizarea elementelor vizuale va asigura un număr mai mare de cititori. Bineînțeles că elementele utilizate trebuie să fie unice, iar în cazul companiilor este de preferat să se utilizeze fotografii și video-uri realizate personal, sau cel puțin să dețină permisiunea de a le utiliza de la autorul inițial.
5. Respectați-vă cititorii
Nu complicați articolul, lasați să se înțeleagă de la început ce vreți să spuneți, care este subiectul. Scrieți articolul sub forma unei povești. El trebuie să conțină un element de unicitate, indiferent de subiect, nimic nu este mai apreciat decât să oferi informații prețioase într-o manieră prietenoasă.
Nu este foarte complicat să vă optimizați conținutul, însă scrierea în online este puțin desosebită de ceea ce ați putea fi obișnuiți, de aceea fiți siguri că vă luați toate măsurile necesare pentru a vă asigura succesul. Iar dacă vreți să aflață mai multe detalii și să înțelegeți mai profund acest concept, intrați AICI.
Sursa foto: photo1
Cele enumerate mai sus nu sunt sfaturi de SEO, ca atare titlul si introducerea nu sunt foarte inspirate. Cel mult, sunt sfaturi generale pentru un content atragator de trafic, nici macar pentru unul de calitate care ar conta in ochii motoarelor de cautare. 🙂 Si ce legatura are “social media” (categoria)?
Sper sa nu va supere feedback-ul.
Un articol cu multa valoare, multumesc pentru informatie. Si ON-Page SEO ar putea fi un subiect destul de interesant chiar daca fara Off Page ar reprezenta mai putin de 2% ca valoare
@bloodie Merci de feedback. Poate nu am transmis mesajul corect, am vrut să fie explicat conceptul în niște termeni foarte simpli și ușor de înțeles, deși cred că informația chiar ține de subiect la un nivel foarte basic.
@aste online o să țin cont de recomandare, mulțumesc.
1. Alege titlul potrivit. As reformula: Ai grija sa se regaseasca cuvantul cheie in titlu si sa fie in Heading 1. Altfel… nicio legatura cu SEO.
2. Utilizati cuvintele cheie. Sa zicem ca aici e ok. Densitatea e importanta de cand cu Penguin, algoritmul care penalizeaza continutul over-optimized.
3. Atrageti atentia prin numere si liste. Hm, nicio legatura cu SEO. Poate… atrageti atentia motoarele de cautare cu un page title si meta description potrivit.
4. Utilizati imagini si video-uri spectaculoase. Aici as reformula: Aveti grija ca imaginile folosite sa contina “alt attributes” descriptive si, de ce nu, sa contina un cuvant cheie pe ici pe colo. Altfel, not SEO-related at all.
5. Respectati-va cititorii. Well, respectati-i si voi si nu oferiti informatii eronate.
There.. I fixed it 😀
P.S. O curiozitate. Laura, ai facut SEO vreodata?
Sunt de acord cu tot ce a scris Bloodie. Cel mai bine ar fi sa reformulezi articolul si sa-l orientezi catre tips & tricks despre cum sa atragi cititorii care gasesc articolul pe motoarele de cautare. Numerele, listele, imaginile si video-urile sunt un fel de carlige cu care ii poti agata, da’ nu prea au legatura cu SEO.
Anca, multumim inca o data. Totusi, respectul trebuie sa vina bi-lateral, adica si din partea cititorilor spre noi. Avand in vedere ca ne cunoastem si iti respectam munca, am fi apreciat foarte tare un e-mail in care sa ne comunici greselile si am fi publicat bucuroase un update la articol, ca suntem mandre de citorii nostri mai inteligenti decat noi 🙂
Tita, nu inteleg rostul sectiunii de comentarii daca nu se vrea generarea unei discutii care poate fi benefica atat pentru cititori cat si pentru scriitor. Parerea Laurei legata de subiect a fost publica, prin articol, deschisa la critici. Parerea mea de-asemeni publica, deschisa la critici. Daca am gresit cu ceva, ma poate contrazice oricine.
I’m sorry, dar nu vad 100 de comentarii cu “multumesc pentru articolul acesta” aducandu-i plusvaloare. O alta opinie poate face asta.
Eu am considerat ca ajut. Daca voi credeti ca am deranjat sau ajutorul trebuie sa vina pe cai nu atat de publice pentru a nu suferi la capitolul credibilitate, regret. In locul Laurei imi faceam mea culpa pentru eroare si schimbam poza si titlul, era un gest profi si daca ceva stii tu, Tita, stii ce-nseamna profi, stii ce-nseamna cand sa vorbesti si cand sa taci ca ai experienta in asa ceva mai multa ca noi toate 😉
Spuneam doar ca ar fi fost mai bine pentru toata lumea daca am fi facut update la articol cu parerea specialistului.
Ca nu se cearta nimeni 🙂
Daca ati schimba titlul din seo in promovare ar da mult mai bine, chiar daca sunt cam aceleasi lucruri.
Oricum e doar o parere, nu va suparati acuma!
Este si un ghid oferit de google, contine circa 20 de pagini, va puteti folosi de el.
Daca reusesti sa reduci din Bounce Rate (max 60%) On Page-ul se rezolva de la sine. Titluri unice, descrieri unice asta toata lumea stie sa faca, dar strategii de Engagement..aici mi-ar place sa discutam 🙂
Oricum, e un articol bine venit. Nici job, Laura!