• AGENŢIA
  • CE FACEM
  • EVENIMENTE
  • PORTOFOLIU
  • CINE SUNTEM
  • BLOG
  • CONTACT
Meniu
  • AGENŢIA
  • CE FACEM
  • EVENIMENTE
  • PORTOFOLIU
  • CINE SUNTEM
  • BLOG
  • CONTACT
  • Despre Blog
  • Autori
  • Susține
  • Home
  • /
  • Branding
  • /
  • Povestea unui logo reuşit
Marga

Scris de Marga in Branding / 24.10.13

Vezi toate articolele autorului.

Povestea unui logo reuşit

0

Despre branding şi logo-uri am mai scris deja câteva articole care sperăm că v-au atras atenţia. Aţi putut observa din ele faptul că iubim poveştile din spatele companiilor de succes şi că ne închinăm în faţa celor care ştiu să îşi facă treaba atunci când vine vorba şi de comunicare. Fără doar şi poate aţi înţeles cât de important este pentru o organizaţie să se reprezinte atât în offline cât şi în online bine şi neîntrerupt.

Chiar dacă activitatea în online diferă enorm de mult de cea în offline, există totuşi un element comun a ceea ce înseamnă reprezentarea unei companii/organizaţii: logo-ul, simbolul aparent nesemnificativ, care în esenţă spune totul. La modul ideal, un logo este mai mult decât un simbol bine lucrat,poziţionat lângă numele firmei. Logo-ul trebuie să vorbească pentru compania ta atunci când tu nu eşti acolo să o faci. Trebuie să fie plăcut, simplu, tăcut şi capabil să transmită dacă nu valorile, măcar câte ceva despre compania pe care o reprezintă.

De data aceasta ne-am gândit să vă facem o surpriză. Nu urmează să citiţi povestea logo-ului unei companii internaţionale de succes, ci povestea logo-ului care ne reprezintă pe noi, echipa PRbeta. V-aţi întrebat (cel puţin o parte din voi) de ce am ales să ne reprezentăm prin simbolul pe care îl recunoaşteţi de câţiva ani buni? Ei bine, în cele ce urmează veţi citi câte puţin despre culori, simboluri, decizii şi omul frumos care ne-a ajutat să ne găsim simbolul.

Cristina şi Oltea, fondatoarele PRbeta, nu au dus niciodată lipsă de idei. Ar fi absurd să vă scriem că nu au avut idei pentru logo-ul a ceea ce era unul din visele lor cele mai mari şi că nu le-a fost extrem de greu să se decidă pe care să o pună în aplicare. Dar, ca orice specialist care îşi cunoaşte locul şi abilităţile, au apelat la un specialist în ale designului, Oana Olaru-Zăinescu pe numele ei, Zăineasca pentru cunoscători. Deciziile au fost mult mai uşor de luat de aici înainte şi lucrurile au început să meargă ca pe roate.

Încă de la început, ideea a fost ca logo-ul să fie unul simplu şi echilibrat, fără prea multe artificii sau detalii. Cercul este simbolul universului şi sugerează continuitatea şi ciclicitatea. Noi l-am asociat cu ceea ce înseamnă comunicare, căci în orice clipă în univers se comunică ceva. Ideea celor două cercuri îi aparţine în totalitate Oanei care a încercat să se lege mai mult de semnificaţia cuvântului beta – adică nou, în testare. De aici şi plasarea celui de-al doilea cerc în partea de sus.

Se spune că nu trebuie să contrazici un designer când îţi vorbeşte despre culori. Dacă îţi spune că albastrul din logo-ul tău reprezintă puterea şi nu puritatea cum ai crezut tu, crede-l pe cuvânt şi lasă-l să-şi facă treaba. Noi am lăsat-o pe Oana să-şi dea frâu liber imaginaţiei şi ochiului ei format de designer şi bine-am făcut. Am întrebat-o totuşi de ce a ales să folosească albastru şi portocaliu. „Am mers pe albastru-portocaliu pentru că sunt culori complementare şi împreuna reprezintă o combinaţie tânără, modernă” – exact ca noi! „La semnificaţie nu m-am gândit atunci, dar acum pot să spun că portocaliul reprezintă acţiunea şi ambiţia, deci se potriveşte perfect cu PRbeta, iar albastrul completează conceptul pentru că simbolizează încrederea şi flexibilitatea.”.

Aţi observat cu siguranţă faptul că, în cele mai multe cazuri, logo-urile sunt alcătuite doar dintr-un simbol, denumirea organizaţiei lipsind sau fiind prezentă doar iniţiala acesteia. Noi ne-am dorit să ne păstrăm şi numele pentru că acesta este oricum deja prescurtat şi nici nu încarcă prea mult designul.

În cazul nostru şi al logo-ului care ne reprezintă, a fost dragoste la prima vedere. Şi dacă vă doriţi şi voi să aveţi parte de o experienţă plăcută din care să obţineţi un simbol adevărat a ceea ce este organizaţia/compania voastră, iată un sfat: aveţi în credere în designeri şi lăsaţi-i să-şi facă treaba aşa cum doar ei ştiu.

Tags: design grafic, logo, logo PRbeta

  • Tweet

Articole Similare:

Storytelling sau povestea unui brand Despre Romtelecom şi povestea lor de rebranding Logo-urile și importanța acestora în marketing și PR Despre brandurile româneşti şi logo-urile acestora

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

Click here to cancel reply.

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

ULTIMELE COMENTARII

  • Gabriela on Cum să folosești Instagram pentru afacerea ta
  • Oana on Interviu cu Laura Incicău – unul dintre primii interni PRbeta
  • Nicoleta on Interviu cu Marga Petrișor: internshipul m-a ajutat să-mi găsesc vocea în scris
  • Oana on Interviu cu Marga Petrișor: internshipul m-a ajutat să-mi găsesc vocea în scris
  • Angela on Interviu cu Marga Petrișor: internshipul m-a ajutat să-mi găsesc vocea în scris

CATEGORII

  • Branding
  • Campanii
  • Comunicare
  • Conferința PRbeta
  • CSR
  • Evenimente
  • Interviuri
  • Linked Culture
  • Media Relations
  • Public Relations
  • Recenzii de cărți
  • Social Media
  • Studii de caz
  • Tutoriale
  • Uncategorized

URMĂREŞTE-NE

TOATE DREPTURILE REZERVATE PRBETA 2025