KFC și puterea unui tweet

0

Twitter nu are același succes  în România cum are pe plan internațional. În România, la ora actuală sunt în jur de 60 mii de utilizatori, pe când pe plan internațional sunt aproape 500 de milioane. Acestă diferență mă face să mă gandesc că o campanie ca cea inițiată de KFC în 2011  nu ar fi avut un succes atât de răsunător dacă era organizată în România.

Despre ce campanie vorbim aici?

KFC oferă burse anuale pentru absolvenții de liceu, burse care să îi ajute să termine facultatea. Suma este de 5000 $ pe an, timp de 4 ani și poate fi folosită pentru a plăti manuale, taxă de scolarizare, cazare etc.

Anual, în Statele Unite ale Americii se oferă peste 2.5 milioane de astfel de burse care să ajute studenții să termine facultatea. În aceste condiții, KFC a trebuit să vină cu ceva inovativ pentru a atrage atenția asupra programului lor de burse și pentru a aniversa bursa cu numărul 75 .

Au ales să ofere o bursă în valoare de 20.000$ celui mai convingător tweet. Viitorul student trebuia să convingă echipa KFC că merită bursa printr-un singur tweet (140 de caractere) care să conțină hashtagul #KFCScholar.

Campania a generat peste 2800 de tweeturi, peste 1000 de menționări în mass-media, apariții în prime-time la cele mai importante canale de televiziune (CNN,  NBC) și un total de 9 milioane de afișări în social media, iar contul de Twitter al KFC a adunat în prima saptămână cu 20% mai mulți urmăritori.

România încă nu acordă o importanță reală rețelei de socializare Twitter, dar campanii ca cea inițiată de KFC ar trebui să dea de gândit atât companiilor cât și utilizatoriilor – Twitter este un instrument puternic de PR, pe care nu îl mai putem ignora.

 

Acest articol este scris de Adriana Lazăr. Mai multe informații despre autoare găsiți pe pagina ei de Facebook, pe Twitter sau pe blog.

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>