Îmbunătățește-ți relația cu potențialii clienți

3

Sfârșitul de an este o perioadă potrivită pentru a stabili și îmbunătăți modul în care comunici din partea companiei pe care o reprezinți cu clienții acesteia. Actualii clienți nu sunt singurii pe care trebuie să îi ai în vedere. Se așteaptă rezultate din partea ta, așa că e bine să îți pregătești din timp terenul. Una dintre practicile des întâlnite este menținerea contactului cu potențiali clienți. Știu că un om de PR nu face marketing sau vânzări, dar trebuie să recunoaștem că la noi, de cele mai  multe ori, omul de comunicare face de toate și trebuie să ne adaptăm la asta.

Să identificăm cine sunt acești ”potențiali clienți” pe care i-am menționat. În primul rând sunt persoanele fizice și reprezentanții companiilor cu care ai interacționat până acum. Pe unii i-ai întâlnit la conferințe, cu alții ai vorbit la telefon, alții ți-au cerut la un moment dat o ofertă de colaborare sau o ofertă de preț. În funcție de profilul companiei la care lucrezi, potențialii clienți pot veni din cele mai diverse medii și prin cele mai diverse metode.

Fiecare dintre noi cunoaște o mulțime de persoane, dar îi reținem doar pe cei care ne-au atras atenția cu ceva anume. Cei cu care lucrăm sunt la fel. Își vor aduce aminte de existența noastră pe piață și de produsele pe care le vinde compania la care lucrăm numai dacă facem ceva care să le amintească de noi.

Cu subpuncte, o rutină simplă, numai bună de pus în aplicare, care nu consumă mult timp și poate aduce rezultate foarte bune.

1. Fă schimb de cărți de vizită de câte ori consideri că persoana pe care tocmai ai cunoscut-o poate însemna ceva pentru tine sau pentru companie.

2. Păstrează cărțile de vizită pe care le primești și ține-le pe toate la un loc, să nu le rătăcești.

3. Fă o bază de date cu toate persoanele cu care te-ai întâlnit și de la care ai primit o carte de vizită.

4. Trimite-le un prim e-mail în mai puțin de o săptămână de când v-ați cunoscut. Din categoria ”Mă bucur că ne-am cunoscut” poți divaga pe subiect, fără a scrie totuși prea mult.

5. O dată pe lună stabilește o zi în care să-i întrebi de sănătate. Durează maximum 5 minute să trimiți un mail de curtuazie.

6. În mail scrie ceva cu tentă personală, nu le vinde niciun produs! Asta nu înseamnă că te apuci să vorbești cu ei despre cum te enervează colegul X sau cum te persecută șeful. Construiește un subiect de discuție și păstrați o relație de business. Spre exemplu, celor interesați de dezvoltare personală, le mai trimit, din când în când, câte un articol interesant sau câte un titlu de carte pe care am citit-o și cred că le-ar putea fi utilă.

Toată procedura este utilă din mai multe motive. În primul rând, persoanele cu care comunici știu că în spatele companiei pe care o reprezinți se află o persoană și se simt mai confortabil să comunice cu un om decât cu o entitate juridică.

În al doilea rând, atunci când vor dori să cumpere produse de tipul celor comercializate de compania la care lucrezi, se vor gândi în primul rând la tine, apoi la concurență, pentru că tu le ești proaspăt în minte.

Și, să recunoaștem, atunci când le vei trimite oferte și promoții ale companiei șansele ca ei să citească și eventual să reacționeze pozitiv sunt mult mai mari decât dacă le-ai trimite mailuri doar atunci când vrei să le vinzi ceva.

Toate acestea sunt acțiuni cu bătaie lungă. Cu siguranță nu toți potențialii clienți se vor converti în clienți. Dar investind un timp minim, ai șansa de a câștiga câțiva clienți în plus, poate chiar câțiva parteneri de afaceri și, uneori, prieteni.

 

 

Tags: ,

  1. vlad

    Nu e ceva greoi sa faci asta lucrand la o companie mare …?
    sfaturile sunt destul de utile insa lucrand la o firma mica sau chiar la propria firma

    Reply
    • Cristina

      Când lucrezi la o companie mare, de obicei nu te ocupi singur de toți clienții, ci ai o echipă de oameni cu care îi împarți. Tu te ocupi doar de o parte dintre ei. În plus, fiecare membru al echipei cu care lucrezi ajunge să cunoască diferite persoane. Practic, chiar dacă e vorba de o firmă mai mare, tot cu un număr limitat de clienți ai de-a face.

      Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>