Dar tu, draga mea facultate, cum te promovezi?

1

Noi vă vom ajuta să deveniți specialiști în comunicare. Noi vă oferim răpunsul la întrebările despre relații publice. Noi turnăm fundația carierei voastre în PR. Noi, facultățile. Doar știți acest lucru? Sau?

Știm foarte bine care au fost rezultatele la BAC 2011 și 2012, știm foarte bine că instituțiile de învățământ superior au reclamat valul de probleme cu care se vor confrunta datorită numărului mic de absolvenți de liceu (cu atât mai mult cu cât numărul de elevi este și el în scădere odată cu generațiile postdecembriste), cu toate acestea, însă, nu știm ce au făcut universitățile pentru a câștiga cât mai mulți dintre absolvenții „disponibili”. Acești ultimi doi ani au accentuat nevoia schimbării de mentalitate. Universitățile, în calitatea lor de ofertante a unor servicii, se supun legilor competitivității și trebuie să concureze pentru atragerea de studenți.

Există de mulți ani diferite programe de promovare pe care universitățile le desfășoară, dar acestea nu se concentrează pe mijloacele online, mai direct spus, nu s-au adaptat la profilul „clientului”. Acest articol și-a propus să prezinte rezultatele unei analize a site-urilor facultăților care oferă programe de relații publice.

Luând în considerare că site-ul trebuie să ajute elevii să își formeze o imagine cît mai clară despre profesie, despre ce vor studia și despre ce vor putea face după absolvire, precum și faptul că Internetul reprezintă prima sursă de informare la care apelează tinerii, studiul a urmărit să identifice tipul de informație cuprins pe paginile web ale facultăților, dar și dacă acestea se încarcă repede și dacă au o interfață atrăgătoare.

În privința conținutului, s-a urmărit identificarea următorului set de informații: prezentarea specializării, menționarea misiunii, informații despre profesie, menționarea titlului obținut la terminarea studiilor, responsabilitățile specialistului în relații publice, tipuri de locuri de muncă ce pot fi obținute după absolvire. Surpinzător a fost că, șapte din cele 20 de site-uri de facultăți analizate nu cuprindeau decât lista cu denumirile specializărilor, fără a oferi vreun detaliu suplimentar. De altfel, doar șase site-uri academice oferă informații utile, ce ar putea ajuta potențialul student/ potențiala studentă să înțeleagă aspecte relevante despre relații publice și despre profesia pe care ar urma să o practice.

Legat de aspectele tehnice, viteza de încărcare și numărul de accesări clasează pe primele locuri site-urile Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și Facultății de Științe ale Comunicării, Universitatea „Politehnica” din Timișoara (locul 292 în România și 69,219 în lume, respectiv 3,019 în România și 244,574 în lume).

Se observă că există facultăți cu un conținut generos, dar care nu îndeplinesc la aceleași standarde și cerințele tehnice. Am îndrăzni să concluzionăm că, probabil, nu există o strategie de promovare a ofertei educaționale, care să se axeze pe optimizarea paginilor web, atât din punct de vedere al conținutului cât și al performanțelor tehnice. Motivele pot fi multiple, de la lipsa conștientizării beneficiilor unei astfel de strategii până la lipsa resurselor financiare și/ sau umane necesare implementării. Acestea nu fac însă obiectul acestui articol.

Pentru a nu se induce sentimentul că se bate pasul pe loc pe anumite coordonate ale sistemului de învățământ superior, merită precizat că, în urma unui amplu proiect național, informații consistente despre oferta educațională a tuturor universităților din România pot fi găsite pe portalul RNCIS (Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior). Așadar, există surse care să ne sprijine în luarea unei decizii informate.

Sursa, Sursa imagine

Tags: , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>