Cum se face o propunere de parteneriat media

0

shutterstock_273442391Zilnic se desfășoară tot felul de evenimente, în toate domeniile. Aceste evenimente ajung în atenția noastră, printre altele, și cu ajutorul unui instrument de comunicare util, parteneriatele media. Acestea aduc beneficii ambelor părți, nu doar evenimentului susținut. După modelul altor metode de promovare, și în cazul parteneriatelor trebuie să urmăm mai mulți pași:

1. Stabilirea unei liste cu parteneri media și identificarea celor mai potriviți evenimentului

Această etapă e pe cât de importantă, pe atât de interesantă, mai ales dacă faceți parte din categoria oamenilor curioși. Mai întâi, faceți un research și găsiți canale media la nivel local, regional sau național. Din cele identificate urmează, apoi, să le alegeți pe cele mai potrivite pentru eveniment. Spre exemplu, dacă aveți un eveniment sportiv cu impact local, iar publicul țintă sunt studenții, nu veți trimite o propunere de parteneriat celor de la un post TV național de muzică. Astfel, un partener media trebuie să fie corespunzător tipului de activitate, publicului țintă și mesajului transmis.

2. Stabilirea condițiilor parteneriatului

Am identificat deja posibilii parteneri, iar acum e momentul să ne gândim ce le putem oferi. Pe lângă tradiționalele logo-uri pe toate materialele promoționale și menționarea acestora în cadrul evenimentelor, putem să oferim și promovare în social media sau în comunicatele de presă sau exclusivități.

La acest capitol e bine să ținem cont că ambele părți semnatare trebuie să primească exact ceea ce-și doresc, să fie satisfăcute și cointeresate, atunci se poate vorbi despre un succes mediatic al evenimentului și un eventual partener de tradiție pentru următoarele ediții ale evenimentului.

3. Am punctat detaliile, acum să trecem la treabă!

Cunoaștem deja, în detaliu, ce vrem să propunem și cui, rămâne de stabilit mijlocul de comunicare și modul în care va fi înaintat parteneriatul. Aici există două etape, prima e să abordați persoana care se ocupă de sponsorizări și parteneriate direct, prin telefon, a doua, să trimiteți propunerea detaliată, prin e-mail. Ambele sunt importante, deoarece reprezintă primul contact direct cu eventualul partener media, iar poziționarea în cadrul lor e decisivă pentru o bună desfășurare a parteneriatului.

Astfel, conținutul mail-ului trebuie să fie personalizat și atractiv. Specificați numele partenerului sau al persoanei căreia i se adresează, adaptați abordarea în funcție de tipul canalului, radio, televiziune, presă scrisă sau online. Țineți cont că în spatele adresei poștale se află o persoană, prin urmare, ar fi bine să vă gândiți ce ar face-o curioasă să deschidă tocmai acest mail de parteneriat din sutele pe care le primește zilnic.

4. Detaliile finale 

Ultimul pas nu este apăsarea butonului de trimitere al mailului de propunere. Următoarea etapă este așteptarea răspunsului, iar dacă este pozitiv, urmează punerea la punct a detaliilor finale și, desigur, semnarea contractului. Dacă nu, revizuiți strategia și încercați să înțelegeți care dintre nevoile posibilului partener media nu au fost suplinie.

Parteneriatele media reprezintă, astfel, o colaborare între două organizații care poate ajuta, pe lângă promovare reciprocă, și la creșterea credibilității și a vizibilității. Totuși, media primește multe oferte de parteneriat, așa că, atunci când scrieți propunerea, asigurați-vă că o faceți în așa fel încât beneficiile partenerului să iasă în evidență.

Sursa 1| Sursa 2

Fotografia 1 și 2 cu licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>