Avantajele comunicării vizuale

0

Fără să facem referire la niciun studiu, vă adresăm o întrebare simplă: de câte ori ați citit un articol pentru că poza articolului v-a captat atenția? Sau de câte ori  ați ocolit un articol pentru că avea prea mult text și niciun element vizual?

Răspunsul nu poate decât să evidențieze importanța conținutului vizual în orice material scris. Indiferent că vorbim de rețelele noi de socializare, unde oamenilor le face plăcere să pargurgă zilnic sute de imagini; indiferent că vorbim de ziare sau bloguri; comunicarea vizuală este o parte importantă prin care asimilăm informații.

Am învățat cât de important este să comunicăm corespunzător pe diferite canale de socializare, însă dincolo de acestea, în diferite circumstanțe putem fi creatori de conținut în cele mai diferite forme ale sale.

Deci, atunci când vine vorba despre creeare de texte, nu uitați să:

  • Folosiți elemente grafice

O poză poate spune mai multe decât o mie de cuvinte, nu suntem primii care spunem acest lucru. Este o modalitate de a atrage atenția, de a reflecta subiectul abordat, de a evidenția un punct de vedere.

  • Utilizați acele imagini care reflectă conținutul

Întotdeauna elementele grafice trebuie să fie corelate cu textul. Mai mult, vă oferă posibilitatea să ilustrați acele elemente care pot capta mai ușor atenția publicului, pot stârni o reacție și pot declanșa sentimente.

  • Fiți la obiect

Fiecare imagine poate spune o poveste, puteți crea grafice, prezentări, reclame sau campanii întregi; mijloacele de comunicare vizuală combinate cu text sunt nenumărate. De aceea încercați să spuneți povestea cum trebuie, fără să plictisiți sau  să ocoliți subiectul. Concizia este un element cheie și atunci când vorbim despre vizual.

  • Nu folosiți elemente grafice care ar putea ofensa publicul

Dacă știți de existența chiar și a unui segment mic de public care ar putea avea o reacție negativă la elementele folosite în conținutul materialului, schimbați-le. Nu aceasta este zona în care să vă asumați riscuri.

  • Atenție la layout

Felul în care poziționați elementele grafice poate avea un impact major asupra întregului conținut. De aceea urmați regulile impuse de specialiști și folosiți-le astfel încât să vă fie în avantaj.

Cu siguranță sfaturi ar fi mult mai multe, însă nu uitați aceste reguli de baza. Nu trebuie să fii expert în acest domeniu, trebuie doar să știi cât de mult te poate ajuta și cum să te folosești de vizual pentru a atrage atenția și a pune în evidență materialul creat.

 

Sursă foto: photo1

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>