Tutorial: Cum folosim MailChimp

1

Newsletterele sunt, de câteva decenii, o unealtă importantă de marketing atât pentru business-uri, cât și pentru ONG-uri sau pentru oameni care doresc să disemineze informații. Primele newslettere au fost realizate în format fizic și au fost folosite începând cu anul 1538. De atunci, metodele și tipurile de informații trimise s-au diversificat, iar în 1930 au început să fie folosite de corporații. Forma electronică a acestora este utilizată din secolul XXI.

Printre cele mai importante beneficii ale newsletterului este faptul că oferă o modalitate facilă de interacțiune cu abonații. Mai mult decât atât, este și un mijloc prin care se poate distribui conținut informativ, se pot promova evenimente și oportunități de internship.

În era digitală există o mulțime de unelte cu ajutorul cărora putem trimite un newsletter. Una dintre cele mai populare platforme este MailChimp, pentru că este ușor de folosit, chiar și pentru începători, este gratuită până la 2000 de abonați, este extrem de populară, se integrează ușor cu o mulțime de software-uri și include un editor care vă ajută să creați propriul design.

Însă, cel mai mare avantaj al MailChimp-ului este faptul că oferă o monitorizare foarte detaliată. Astfel, cei care trimit newsletterul pot urmări: rata de deschidere, numărul de clickuri, numărul de distribuiri, numărul de dezabonări, cele mai accesate linkuri din campanie și desigur, date demografice ale abonaților. În plus, platforma compară automat rezultatele campaniei voastre cu altele din industrie și cu cele anterioare. Astfel, aveți la dispoziție o mulțime de date care vă ajută la îmbunătățirea campaniilor viitoare și al impactului acestora.

În continuare vă prezentăm pașii simpli prin care puteți crea propriul newsletter:

1. Creați o listă – adăugați adresele de e-mail ale abonaților

1-create-list

2. Detalii despre listă – organizați-vă listele pe diferite secțiuni:

2-create-list


3. Creați o campanie – newsletter-ul propriu-zis. În această secțiune ordonați informațiile pe care vreți să le transmiteți abonaților.

3-create-campaign

4. Selectați listele cărora vrei să le trimiteți newsletterul

4-create

5. Informații despre campanie (subiectul newsletter-ului) – este un pas util, subiectul newsletter-ului fiind primul lucru pe care abonații îl văd. De aceea, asigurați-vă că este scurt, stârnește interesul și conține informații relevante.

5

6.  Alegeți un template – în funcție de tipul newsletter-ului pe care vreți să îl trimiteți, aveți posibilitatea de a alege stiluri diferite de prezentare.

6

7. Adăugați informații și imagini – pentru a face newsletter-ul cât mai atractiv și ușor de parcurs.

7 8

8. Confirmați și trimiteți.

9. Analizați rezultatele

9 10

 

Așadar, dacă vreți să beneficiați de intercțiune cu publicul vostru într-un mod ușor, este util să folosiți un serviciu specializat, mai ales atunci când vă bucurați de un număr mare de abonați. Dacă alegeți să utilizați MailChimp nu doar că veți trimite newslettere rapid, dar veți beneficia și de rezultate care vă vor ajuta să creșteți și îmbunătățiți relația cu comunitatea creată.

Sursa 1| Sursa 2| Sursa 3

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>