Snapchat în România

1

Lumea Social Media este un izvor nesecat de resurse și modalități prin care putem crește awereness-ul brandurilor, putem interacționa cu publicul și crea campanii cu un impact major. În același timp, este o lume care se schimbă constant și niciodată nu putem spune că știm totul despre ea. Una dintre rețelele de socializare pe care brandurile încă încearcă să o integreze în comunicare este Snapchat.

Snapchat este aplicația fenomen care a prins foarte bine în alte țări, în special în Statele Unite. Aceasta include mesagerie foto și video care se “autodistruge” după un timp definit pe care îl poți seta între 1 și 10 secunde. Ceea ce face această  aplicație unică este timeline-ul public numit „My Story”. Aici poți posta toate pozele sau video-urile pe care le faci, acestea arhivându-se timp de 24 de ore. Așa cum menționează Cristian Manafu, această aplicație a prins foarte mult în rândul tineretului ca răspuns la lipsa interesului pentru Twitter și restricțiile puse de părinți față de utilizarea Facebook și chiar a Instagram. Aplicația Snapchat a fost lansată în 2011, iar utilizatorii și pozele trimise în aplicație au crescut considerabil în ultimul an, în unele țări depășind postările de pe Facebook și Instagram.

Conform Social Media Today, Snapchat a ajuns la 150 de milioane de utilizatori activi zilnic în doar patru ani, depășind Facebook, căruia i-a luat 5 ani să ajungă la același număr.

snapchat1

(sursă imagine TechCrunch)

În România, aplicația a început să devină populară în rândul tinerilor începând cu anul 2015. În prezent, foarte mulți artiști, bloggeri și persoane publice au început să folosească Snapchat, în mare parte pentru promovare, dar și pentru a împărtăși cu lumea ce fac în viața de zi cu zi.

Până acum, foarte puține branduri s-au folosit de aplicație în scopuri  de marketing și promovare, dar acestea ar trebui să-și îndrepte atenția asupra metodei speciale de comunicare. Brandurile pot crea campanii de promovare prin care să ofere conținut exclusiv generației tinere. Pot crea teasere foto sau video pentru produsele pe care urmează să le lanseze, oferind și un sentiment de exclusivitate utilizatorilor care văd conținutul cu o zi înainte față de toți ceilalți.  Printre puținele branduri care folosesc aplicația Snapchat se numără: Taco Bell, MTV, Coca-Cola, McDonald’s și Audi. Acestea au experimentat aplicația și au reușit să adune sute de mii de vizualizări. La fel pe ca orice altă rețea de socializare, pentru a deveni popular și a avea succes trebuie să-ți creezi o comunitate. Tinând cont că aplicația nu are opțiunea de „Suggestion” sau „Find friends”, va trebui să-ți popularizezi contul prin intermediul altor rețele.

Așadar, deși aplicația este încă la început în România, numărul de utilizatori crește zilnic și nu ar trebui să fie ignorată în rândul brandurilor românești care ar putea experimenta creând campanii interactive cu conținut vizual, în timp real.

Sursa1| Sursa 2| Sursa 3|Sursa 4| Sursa 5

Articol redactat de Dacian Ciurea, intern PRbeta.

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>