De la articol plătit la povestea brandului – Cum scriem advertoriale

0

În fiecare zi vedem sute de moduri prin care brandurile își spun povestea, reclame Tv, postări pe diferite rețele de socializare, bannere și fluturași. Advertorialul este și el o astfel de metodă și înseamnă exact ce îi spune numele advertising + editorial. Adică este un tip de promovare plătită, redactată într-un format narativ. Totuși, acestea, spre deosebire de conținutul de pe Social Media, spre exemplu, nu se folosesc zilnic, ci în momente cheie. Care sunt acele momente, cum le redactăm, cu ce publicații colaborăm, despre toate acestea, mai jos:

  • De ce să alegem advertorialul

Advertorielele sunt o unealtă puternică și ajută în același timp publicul țintă, brandul și publicația. Fiind prezente în publicații de știri, cititorii văd advertorialele ca știri de care se pot folosi pentru că le oferă posibilitatea de a lua decizii în baza unei documentări prealabile. Advertorialele au avantajul de a transmite informații mult mai pe larg decât o reclamă. Pentru branduri, avantajul este că pot să dezvăluie mult mai mult din latura lor umană, prin a spune povești ale celor implicați. Un alt avantaj este că cititorii au încredere mai mare în informațiile aflate în publicația pe care ei o folosesc ca sursă zilnică de informare.

  • Când scriem un advertorial

Advertorialele sunt cel mai des folosite atunci când dorim să creștem gradul de popularitate al unei companii, al unui produs pe care dorim să-l vindem, dar și atunci când urmează un eveniment de lansare. Acestea mai sunt folosite și pentru a prezenta publicului o problemă, împreună cu rezolvarea acesteia.

  • Cum redactăm un advertorial

Pentru a redacta un advertorial bun este necesar să găsim un echilibru între poveste și vânzare. De aici preiau controlul creativitatea și răbdarea de a găsi o poveste potrivită pentru tipul de advertorial pe care dorești să-l scrii. Advertorialul trebuie să înceapă și să se încheie cu o poveste, iar mesajul de vânzare să se gasească în primele trei paragrafe. Foarte util este să folosiți testimoniale sau interviuri ale unor persoane pentru a descrie beneficiile produsului sau serviciului.

Atunci când redactăm trebuie să cunoaștem publicul țintă și să formulăm textul articolului cu termenii cu care este obișnuit. Trebuie să fii sincer, să introduci informații care pot fi verificate, dar și stimulente și motive pentru a stârni curiozitatea.

  • Alegerea publicației

Pentru alegerea publicațiilor potrivite este necesar să cunoaștem în totalitate produsul, serviciul sau ce dorim să promovăm.  Aceasta trebuie să rezoneze cu nevoile noastre, dar și să aibă printre cititori persoane care fac parte din publicul nostru țintă. După ce întocmim o listă cu cele mai relevante publicații, studiem publicul acestora și încercăm să identificăm nevoile și dorințele lui. De menționat că advertorialele trebuie personalizate fiecărei publicații în parte, conform stilului editorial al acestora.

Așadar, advertorialul nu este doar o metodă clasică de promovare, dar și o modalitate de a scoate în evidență latura umană a brandului și de a povesti, pe larg, despre beneficiile pe care produsul sau serviciul despre care se vorbește le oferă.

00-advertorial-design-best-practices-600x257

Sursa 1 | Sursa 2 | Sursa 3 |

Sursa foto

Tags: , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>