CE ESTE CONFERINŢA LINKED CULTURE?

Prima conferință din Timișoara dedicată marketingului și managementului cultural, Linked Culture, oferă operatorilor culturali și organizatorilor de evenimente din zona de vest a țării oportunitatea de a se întâlni, de a colabora și de a afla noi perspective de promovare și management de la specialiștii din domeniu.
Evenimentul se desfășoară pe durata a două zile. Prima zi este dedicată conferințelor și sesiunilor de discuții. A doua zi se adresează celor care vor să aprofundeze cunoștințele prin participarea la o serie de workshop-uri specifice.
În 2019, evenimentul se află la cea de-a treia ediție și este dedicat întregului arsenal de practici culturale, unde Managementul, Marketingul și Arta, în toate formele sale, se îmbină armonios.
O reflectare asupra artelor.
Muzică. Teatru. Artă contemporană. Film. Literatură.
Conferința aduce în discuție importanța extinderii domeniului culturii prin profesionalizarea managementului cultural și a înțelegerii strategiei vaste de marketing, abordând exemple din întreg sectorul cultural și artistic, cu ajutorul profesioniștilor invitați care activează în această arie.
Anii trecuți, Linked Culture a reunit peste 250 de participanți (operatori culturali, manageri culturali, specialiști în comunicare și markerting cultural, reprezentanți ai organizațiilor nonguvernamentale, studenți și masteranzi).



DE CE SĂ PARTICIPI?


Evenimente
și comunități

Ascultă povești de succes ale campaniilor și evenimentelor culturale care au reușit să miște comunități sau care au strâns în jurul lor oameni dedicați, cu pasiuni comune. Specialiști în comunicare și organizatori de evenimente culturale vor detalia modurile prin care au reușit să schimbe felul în care sunt percepute evenimentele pe care le comunică sau le organizează.


Timișoara
culturală

În Timișoara există deja evenimente culturale cu tradiție. Organizațiile publice sau nonguvernamentale contribuie la buna desfășurare a activităților inițiate de operatorii culturali.  

Descoperă oameni și povești din spatele evenimentelor culturale din oraș.


Accesarea
fondurilor culturale

Află de la specialiști în domeniu și de la reprezentanți ai companiilor ce fonduri culturale se pot accesa și prin ce metode.

Fiecare dintre aceste fonduri are aplicații specifice și accesarea lor se face prin proceduri standardizate.


Cultura
ca business

Discută cu organizatori de evenimente și specialiști în comunicare despre cum putem privi evenimentele culturale ca un business, cu scopul de a deveni profitabile.

De asemenea, descoperă detalii despre planurile de business pe care evenimentele culturale le-ar putea aplica pentru o creștere sănătoasă.



SPEAKERI

erwin kessler-linked Culture

Erwin Kessler

Director Muzeul de Artă Recentă (MARe)

Erwin Kessler a studiat Filosofia și Istoria Artei la București, Praga, Paris și Maastricht. Este cercetător științific la Institutul de Filosofie din București și Profesor de Istoria Artei la Universitatea din București. Din 2015 este director al Muzeului de Artă Recentă (MARe).

Marius Chivu la Linked Culture

Marius Chivu

Scriitor / Cronicar literar / Traducător

Marius Chivu este redactor-editor al revistelor Dilema veche şi Iocan (alături de Florin Iaru & Cristian Teodorescu), precum şi realizatorul radio-emisiunii „All You Can Read” de pe www.UrbanSunsets.com. Împreună cu Florin Iaru, ţine din 2010 un atelier de creative writing. Poezia şi prozele sale au fost traduse în franceză, suedeză, germană, engleză, polonă, spaniolă şi catalană. A  debutat cu volumul de poezie Vîntureasa de plastic (premiile pentru debut ale USR şi Observator Cultural, 2012). A publicat jurnalele de călătorie Trei săptămîni în Anzi (2016) şi Trei săptămîni în Himalaya (2012), volumul de proză scurtă Sfîrşit de sezon (2014) şi cartea de interviuri literare Ce-a vrut să spună autorul (2013). A tradus cărţi de Richard Ford, Paul Bailey, Oscar Wilde, Lewis Carroll şi Tim Burton.

luiza vasiliu

Luiza Vasiliu

Jurnalist / coordonator Scena9

Luiza Vasiliu coordonează din 2016 publicația culturală Scena9. A lucrat 6 ani la Dilema veche, unde a învățat bazele meseriei. E reporter la Casa Jurnalistului, unde a publicat, la finalul lui 2016, seria de articole despre practicile experimentale ale ortopedului Gheorghe Burnei. A primit premiile Superscrierea Anului, Premiul I la secțiunea Portret și Premiul Watchdog la Gala Superscrieri, între 2014 și 2017.  A colaborat cu Suplimentul de cultură, Decât o revistă, Regard, Courrier International. A scris despre autism, găuri negre, disidenți, zile de premieri, pogromuri. A tradus Gide, Vian, Reza, Ronson și aventurile ursulețului Winnie Puh. 

vasile ernu

Vasile Ernu

Scriitor / Coordonator evenimente Londophone & Londohome

Vasile Ernu a debutat cu volumul “Născut în URSS” (Polirom), care a fost distins cu Premiul pentru debut al României literare şi cu Premiul pentru debut al Uniunii Scriitorilor din România. Are numeroase cărți publicate, care sunt traduse în peste 10 limbi. A ţinut rubrici de opinie în CriticAtac,  România Liberă,  HotNews, Timpul, Adevărul, precum şi rubrici permanente la revistele Noua Literatură, Suplimentul de Cultură şi Observator Cultural. Este Redactor fondator al revistei Philosophy&Stuff, fondator şi coordonator al proiectului www.criticatac.ro și redactor asociat al revistei Idea artă+societate. A activat în cadrul Fundaţiei Idea şi Tranzit şi al editurilor Idea şi PoliromEste fondator şi coordonator al Festivalului Internaţional de Literatură Bucureşti, coordonator al proiectului Literatura la zi și coordonator evenimente la Londophone & Londohome.

Cristian Busuioc_PIC

Cristian Busuioc

Promoter / Booker / Event Producer / Artist Manager

Cristian Busuioc a fost radio DJ la Fun Radio (București), sound-designer la diferite studiouri de producție audio-video & Pro TV, iar din 2000 și-a fondat propria companie de management artistic, ocupându-se de cariera artistică a mai multor trupe locale (Shukar Collective, AB4, Mono Jacks, Electric Brother, Suie Paparude, OCS, Coma, EMIL).
În 2004 fondează One Event, o companie care a organizat și produs concerte cu artiști internaționali precum Placebo, Massive Attack, Muse, Suede, Bryan Ferry, UNKLE, DJ Shadow, Air etc.
În 2013 s-a alăturat echipei de productie a festivalului de film TIFF (CJ), coordonând și producând secțiunea muzicală a festivalului.
În 2016 a fondat DokStation - Festivalul de Film Documentar de Muzică.

Andrei Ruse

Andrei Ruse

Scriitor / Editor de carte / Promoter cultural

Andrei Ruse a debutat în 2007 cu volumul de poezie Black Job, iar anul următor a publicat romanul Soni, una dintre cele mai dezbătute cărți în online la momentul ei, considerată best-seller. În 2011 a publicat romanul Dilăr pentru o zi, iar în 2014 romanul istoric Zaraza, carte care s-a bucurat de un succes rapid.
În 2012 a deschis revista online Hyperliteratura.ro, devenită una dintre cele mai citite publicații de cultură din țară. Din 2016 a deschis și Editura Hyperliteratura, un proiect în care și-a propus să adune cei mai buni autori români, oferindu-le drepturi financiare mai mari față de editurile „tradiționale” și o platformă de promovare mult mai coerentă pentru titlurile lor, atât online, cât și prin programe de lansări și turnee de carte în toată țara. A coordonat alături de Nelu Stratone și Radu Toderaș triogia Istoria ROCKului românesc și a publicat până acum autori precum Octavian Soviany, Radu Aldulescu sau Lucia Hossu-Longin.

tudor chiliman

Tudor Chiliman

Organizator Waha Festival
Tudor Chiliman a făcut prima sa lucrare de land art în cadrul festivalului Transylvania Calling în 2007 și a început astfel curentul acesta artistic în România. În 2009, după câțiva ani de muncă în domeniu și deja două ediții de Rebirth Festival organizate, pleacă în SUA și Mexic. Cu inspirație nouă, Tudor a mai facut 3 ediții de Rebirth, ultima fiind în 2012. În același an, a întâlnit-o pe actuala lui parteneră de viață și inițiatoarea festivalului Waha, cu care a organizat evenimentul până în prezent. Acum Tudor are următoarele roluri în cadrul Waha: proiectarea și construcția scenei Deep, organizarea locației din punct de vedere al proiectelor și construcțiilor, booking și strategia artistică, curatoria de artă, responsabil de imagine și social networking. În paralel are proiectul de land art și construcții din materiale naturale “Naturalgoritm”, făcând scene la festivaluri din Norvegia, California, Germania, Patagonia și România. O altă direcție în care i-a plăcut să se exprime a fost pictura și grafica, el făcând deopotrivă murale în orașe ca București, Berlin sau Quito, precum și tablouri, flyere și coperți de albume.
Ana Nicolau _Linked Culture

Ana Nicolau

Director General Nemira

Ana Nicolau a obţinut, în 2010, licenţa în drept francez şi european la Université Paris I Panthéon-Sorbonne, iar în anul 2011 a absolvit cursurile Facultăţii de Drept din Bucureşti. Studiile de specialitate le-a încheiat în 2014 la Oxford în Marea Britanie, printr-un Master of Arts in Publishing. Din 2011, Ana Nicolau a preluat componenta de copyright extern a Editurii Nemira, reprezentând editura pe plan internaţional. Din 2015 este director general Nemira, cât şi membru în Consiliul director al Asociaţiei Editorilor din România.

George Plesu

George Pleșu

Președinte Asociația Culturală AltIași

George Pleșu este președintele Asociației Culturale AltIași, coordonatorul editorial al site-urilor AltIasi.ro din 2010 și Iașimulticultural.ro din 2018 și directorul galeriei de artă contemporană Borderline Art Space. În calitate de cadru universitar asociat la Universitatea „Al. I Cuza" din Iași, a predat cursuri de „Managementul instituțiilor culturale" și „Managementul resurselor umane în instituțiile culturale" în cadrul Masterului de Filosofie Aplicată și Management Cultural (2015-2018), și Management artistic și curatorial la Universitatea de Arte „George Enescu" din Iași. A inițiat și participat în SIMAP, un proiect de cercetare interdisciplinar finanțat de UEFISCDI implementat la Muzeul de Artă din cadrul Palatului Culturii din Iași, și are 15 ani de experiență de management în mediul privat.

Dana Sarmeș_Linked Culture

Dana Sarmeș

Președinte Asociația Culturală Contrasens

Dana Sarmeș este Critic și Istoric de Artă, curator independent, este președinte Asociația Contrasens și editorul colecției de Artă "Point". Are o licență în Istoria și Teoria Artei, studii de Master în Filosofie și este doctorand în Arte Vizuale la Universitatea de Vest din Timișoara. Este expert în programe Erasmus+ , accesare fonduri structurale și de coeziune, fonduri UE, cu o experiență de peste 15 ani. Este Expert Evaluator AFCN.

roxana gamart

Roxana Gamarț

Cofondator Mobius Gallery

Roxana Gamarț este galerist și traducător literar. Ea îmbină creația literară și artele vizuale în proiecte editoriale ce se concentrează asupra posibilităților creative în care cititorul-spectator obține noi cunoștințe și o cunoaștere aprofundată a naturii umane. În prezent, Roxana este cofondatoarea galeriei de artă contemporană Mobius, deschisă în 2016, unde dezvoltă un program expozițional ce amplifică dimensiuni specifice literaturii, precum narațiunea, ficțiunea, identificarea și angajamentul spectatorului în relație cu obiectul artistic. Pe lângă programul expozițional dezvoltat în cadrul Mobius, Roxana Gamarț a inițiat și o serie de conferințe publice - Mobius Art Talks și How Deep Is Your Art? - menite să faciliteze accesul publicului la o mai bună înțelegere a fenomenului de artă contemporană.

Sorin Predescu_ Linked Culture

Sorin Vlad Predescu

Director executiv Direcția Județeană pentru Cultură Timiș - Casa Artelor

Sorin Vlad Predescu este Drectorul executiv al Direcției pentru Cultură Timiș și Lector univ. dr. al Facultății de Sociologie și Psihologie a Universității de Vest Timișoara. Este specializat în psihologie socială și comunitară, comportament organizațional, politici publice și educație culturală și a publicat cărți științifice și articole in reviste de specialitate, dar și în Dilema veche sau Sfera politicii. Este editor al revistei Patrimonium Banaticum, coordonator al spațiului cultural Casa Artelor Timișoara și organizator al ArtEncounters. Face parte din numeroase comitete și comiții, a fost președintele consiliului Administrației Fondului Cultural Național și a colaborat cu majoritatea ong-urilor culturale și de patrimoniu din partea de vest a tării.

guido janssens_linked culture

Guido Janssens

Managing Partner Emagic / Director Executiv AROC

Guido Janssens are peste 30 de ani de experiență în industria muzicală. A fost pe rând membru într-o trupă, impresar pentru trupe aflate la început de drum, General Manager la EMI Publishing din Belgia și International Marketing Manager la o mare casa de producție din Olanda, Arcade Music. De origine belgian, a văzut potențialul pe care îl are piața de evenimente live în România și în urmă cu 14 ani, împreună cu soția sa, Laura Coroianu, a pus bazele companiei Emagic, care a devenit unul dintre principalii promoteri de evenimente din țară.

Laura Coroianu_2192-photo credit Cristian Vasile

Laura Coroianu

Director Awake Festival

Laura Coroianu și-a început cariera în televiziune, unde a lucrat ca redactor, prezentator si producător, creând și coordonând departamentul de artiști internaționali pentru festivalul Cerbul de Aur. Alături de Guido Janssens, în 2005 au pus bazele Emagic, aducând în România peste 600 de artiști de pe toate continentele. În 2017 Laura Coroianu, alături de Emagic, a început un nou proiect de suflet, AWAKE FESTIVAL, un festival adresat tuturor comunităților creative din România, organizat pe domeniul celui mai frumos castel baroc de secol XVIII din Transilvania.

cristian radu_linked culture

Cristian Radu

Director Executiv al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu

Cristian Radu este Director Executiv al Festivalului Internațional de Teatru Sibiu. De 11 ani este și profesor la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, unde predă management cultural.  De asemenea, a ocupat și funcția de coordonator general al programului Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007

Andreea Cristina Bortun_Linked Culture2019

Andreea Cristina Borțun

Regizoare de film / Cofondator al Festivalului de Teatru Tânăr - Ideo Ideis
Andreea Cristina Borţun este scenaristă și regizoare. Andreea este co-fondator și curator al Rezidenţei Internaționale de Scenaristică PUSTNIK.
Din când în când Andreea lucrează și ca dramaturg. A debutat în teatru cu un text în cadrul spectacolului de monoloage "De ce n-o facem în drum", regizat de Neil LaBute la Teatrul ACT, iar prima sa piesă, Ashes Afar, regizată de Bobi Pricop, a fost prezentată în cadrul Edinburgh Fringe Festival 2015.
Din 2006 Andreea este co-fondatoarea celui mai important festival de Teatru Tânăr din România - Ideo Ideis, festival ce are loc în fiecare an în orașul său natal, Alexandria.
mihaela tilinca

Mihaela Tilinca

Vicepreședinte Asociația Culturală Contrasens

Mihaela Tilincă este Vicepreședinte Contrasens unde coordonează programele de educație prin cultură. Începând cu anul 2000 dezvoltă, implementează și monitorizează proiecte în educație, dezvoltare profesională, incluziune și de educație culturală. Între anii 2000 și 2006 a fost Manager British Council la Timișoara. A predat, în perioada 2008-2016 Managementul Proiectului la programe de Master în cadrul Universității de Vest. Are un doctorat în Alfabetism și Lingvistică aplicată de la Universitatea din Lancaster/UK. Are pregătire și experiență în cercetare, formare și mentorat.

Ionut Suciu _Linked Culture 2019

Ionuț Suciu

Creative Producer Asociația Timișoara 2021 - Capitala Europeană a Culturii

Ionuț Suciu a lucrat 12 ani în presă: TV, radio, presă scrisă și online - ca producător. Timp de trei ani a coordonat la nivel regional activitatea DIGI24. Susține cursuri și seminare de televiziune, film documentar, multimedia, introducere în sistemul mass media la Universitatea de Vest din Timișoara. De la finalul anului 2017, Ionuț este producător creativ și coordonatorul echipei în cadrul Asociației Timișoara 2021 - Capitala Europeană a Culturii.

Raluca Selejan_linked Culture

Raluca Selejan

Managing Partner La Două Bufnițe

Raluca Selejan este co-fondator și managing partner la librăria independentă La Două Bufnițe din Timișoara. A făcut voluntariat la Asociația Culturală Ariergarda pe durata studiilor, iar mai apoi a lucrat ca responsabil comunicare în cadrul Departamentului de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională al Universității de Vest din Timișoara și ca responsabil comunicare în cadrul asociației Timișoara 2021 în perioada finală de preselecție  a candidaturilor. La librărie, Raluca este responsabiă de comunicare și PR, marketing, organizarea evenimentelor și coordonarea voluntarilor și a practicanților.

Vlad Tausance_Linked Culture

Vlad Tăușance

Jurnalist / Consultant în strategie & comunicare

Vlad Tăușance este un jurnalist român, consultant în strategie & comunicare și antrenor de creativitate aplicată în atelierele Creative Fitness Studio. Volumul său de debut, „Legende urbane”, a apărut în 2011 la editura Herg Benet și a fost nominalizat la premiile naționale Mihai Eminescu OPERA PRIMA. A fost publicat în reviste precum Vice, Formaje, Tataia, DoR și cronici în România Literară, Dilema și în mediul online. Volumul său a ajuns și la Salonul de Carte de la Paris.

Alin Rotariu_Linked Culture

Alin Rotariu

Cofondator Simultan Festival

Alin Rotariu a absolvit Facultatea de Arte din Timișoara. Din 2005 este cofondator și director executiv al Simultan Festival - proiect major al Asociației Simultan, organizație culturală non-guvernamentală care dezvoltă și promovează proiecte în domeniul artei și culturii contemporane. Începând cu anul 2015, Alin este cofondator al Asociației Sound Update - o platformă care își propune promovarea unor proiecte inovative din zona jazz-ului contemporan, artiști și inițiative muzicale de avangardă.

ÎNSCRIERI

Taxa de participare la Conferința Linked Culture 2019 este:

ziua 1 + ziua 2 = 189 lei

sau

ziua 1= 139 lei

ziua 2 = 69 lei

  • studenții beneficiază de 50% reducere din prețul unui bilet

Taxa de participare include: accesul la toate prezentările din cele două zile ale evenimentului, micul dejun, pauzele de cafea, prânzul, materialele prezentate în cadrul primei zile  - în format digital, networking cu speakerii care participă la eveniment.


PROGRAM

Ziua 1 - 21 martie

De la ora:    08:30

Mic dejun

De la ora:    09:30

Secțiunea 1:

Pierdut cititor, ofer recompensă

panel moderat de Raluca Selejan (La Două Bufnițe),  cu:

  • Luiza Vasiliu (revista Scena9)
  • Andrei Ruse (Hyperliteratura)

Cum se face un muzeu?

prezentare:

  • Erwin Kessler (Muzeul de Artă Recentă)
De la ora:    11:00

Pauză de cafea

+ sesiune de autografe și speed networking cu Andrei Ruse și Luiza Vasiliu

De la ora:    11:30

Secțiunea 2:

Boutique Festivals: între fani și talibani

panel moderat de Alin Rotariu, cu:

  • Laura Coroianu (Emagic, Awake Festival)
  • Cristian Busuioc (DokStation - Festivalul de Film Documentar de Muzică)

Casa Artelor - comunitatea ca patrimoniu

prezentare:

  • Sorin Vlad Predescu (Casa Artelor - Direcția Județeană pentru Cultură Timiș)

10 mituri despre o editură

prezentare:

  • Ana Nicolau (editura Nemira)
De la ora:    13:30

Pauză de prânz

+ sesiuni de speed networking cu Ana Nicolau

De la ora:    14:30

Secțiunea 3:

Waha - în stare de spirit

prezentare:

  • Tudor Chiliman (Waha Festival)

The Legacy of Emagic

prezentare:

  • Guido Janssens (Emagic, Awake Festival)

Dos and Don'ts în evenimentele muzicale

sesiune de Q&A cu:

  • Guido Janssens
  • Tudor Chiliman

 

De la ora:    15:40

Pauză de cafea

De la ora:    16:00

Secțiunea 4:

Timișoara conectată

prezentare:

  • Ionuț Suciu (Asociația Timișoara 2021 - Capitala Europeană a Culturii)

Din spatele scenei

panel moderat de Vlad Tăușance, cu:

  • Cristi Radu (Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu)
  • Andreea Borțun (Festivalul de Teatru Tânăr - Ideo Ideis)

Ziua 2 - 22 martie

De la ora:    10:00

Scriitori și mai ce?

panel moderat de Raluca Selejan (La Două Bufnițe), cu:

    • Vasile Ernu (Londophone & Londohome)
    • Marius Chivu (revista Dilema veche)
De la ora:    11:15

Pauză de cafea

+ sesiune de autografe și speed networking cu Marius Chivu și Vasile Ernu

De la ora:    11:30

Atelier 1.a: Cum se evaluează un proiect / cum punctezi?

prezentare:

  • cu Dana Sarmeș și Mihaela Tilincă (Asociația Culturală Contrasens)

SAU

Atelier 1.b: Turism cultural urban

prezentare:

  • cu George Pleșu (Asociația Culturală AltIași)
De la ora:    13:00

Pauză de cafea + snacks

+ prezentare oportunități de proiecte din Timișoara

De la ora:    14:00

Arta sau banii

panel moderat de Vlad Tăușance, cu:

  • Roxana Gamarț (Mobius Gallery)
  • George Pleșu (director Borderline Art Space)
De la ora:    15:30

Atelier 2.a: Publishing independent și crowdfunding

prezentare:

  • cu Andrei Ruse (Hyperliteratura)

SAU

Atelier 2.b: Ce se întâmplă peste Prut?

prezentare:

  • cu Vasile Ernu (Londophone & Londohome)


LOCALIZARE

Cum poți ajunge la INCUBOXX?

ADRESA
INCUBOXX este situat lângă pasajul Jiul din Timișoara, pe Str. Circumvalațiunii, Nr. 2-4.

CUM SĂ AJUNGI
De la gară poți ajunge într-o plimbare de 10 minute.
Taxi: Câteva dintre companiile de taxi pe care le recomandăm sunt: Tudo Taxi (0256 945), Radio Taxi (0256 940) și Fan Taxi (0256 944).
Uber: O alternativă la taxi este serviciul Uber. Comanda se face prin aplicația Uber disponibilă în iOS store și Play store.

NEWSLETTER

Află noutăți despre Linked Culture.

PARTENERI

PARTENERI MEDIA