CE ESTE CONFERINŢA LINKED CULTURE?

Prima conferință din Timișoara dedicată marketingului și managementului cultural, Linked Culture, oferă operatorilor culturali și organizatorilor de evenimente din zona de vest a țării oportunitatea de a se întâlni, de a colabora și de a afla noi perspective de promovare și management de la specialiștii din domeniu.
Evenimentul se desfășoară pe durata a două zile. Prima zi este dedicată conferințelor și sesiunilor de discuții. A doua zi se adresează celor care vor să aprofundeze cunoștințele prin participarea la o serie de workshop-uri specifice. 

În 2018, evenimentul se află la cea de-a doua ediție. Anul trecut conferința a reunit peste 250 de participanți (operatori culturali, manageri culturali, specialiști în comunicare și markerting cultural, reprezentanți ai organizațiilor nonguvernamentale, studenți și masteranzi).



DE CE SĂ PARTICIPI


Evenimente
și comunități

Ascultă povești de succes ale campanilor și evenimentelor culturale care au reușit să miște comunități sau care au strâns în jurul lor oameni dedicați, cu pasiuni comune. Specialiști în comunicare și organizatori de evenimente culturale vor detalia modurile prin care au reușit să schimbe felul în care sunt percepute evenimentele pe care le comunică sau le organizează.


Timișoara
culturală

În Timișoara există deja evenimente culturale cu tradiție. Organizațiile publice sau nonguvernamentale contribuie la buna desfășurare a activităților inițiate de operatorii culturali.  

Descoperă oameni și povești din spatele evenimentelor culturale din oraș.


Accesarea
fondurilor culturale

Află de la specialiști în domeniu și de la reprezentanți ai companiilor ce fonduri culturale se pot accesa și prin ce metode.

Fiecare dintre aceste fonduri are aplicații specifice și accesarea lor se face prin proceduri standardizate.


Cultura
ca business

Discută cu organizatori de evenimente și specialiști în comunicare despre cum putem privi evenimentele culturale ca un business, cu scopul de a deveni profitabile.

De asemenea, descoperă detalii despre planurile de business pe care evenimentele culturale le-ar putea aplica pentru o creștere sănătoasă.



SPEAKERI

andi-vanca

Andi Vanca

Electric Castle

Head of Communication al binecunoscutului festival de muzică Electric Castle, Andi Vanca face parte din echipa de organizare a festivalului încă de la început. De fapt, după ce a absolvit Relații Publice, i-a cunoscut, printr-o întâmplare fericită, pe cei care puneau la cale Booha College și de atunci au început să lucreze împreună. Între timp, echipa a creat Boiler Events și, în cele din urmă, Electric Castle care, din 2013, este festivalul cu una dintre cele mai active și implicate comunități.

Bogdan Șerban

Bogdan Șerban

Radio Guerrilla

Face radio de peste 22 de ani, chiar dacă la baza academică e actor. „La început m-am încăpățânat să satisfac ambele profesii (actoria și radioul), dar, în timp, radioul a acaparat organic tot spațiul profesional. În toți anii ăștia am apucat să “mă dau” pe/în toate sloturile grilei de programe: matinal, drive time, support show-uri, talk-show-uri nocturne. De 12 ani ocup, cu mici pauze, afternoon drive time-ul Radio Guerrilla: LogOut. De 7 ani moderez singurul radio-live-session de pe piața locală: GuerriLive.”

 

436

Vlad Tăușance

Communication Strategist

Vlad Tăușance lucrează alături de Agro Media și Friends for Friends Foundation. Autor, trainer și consultant în domeniul creativității, a organizat workshop-uri pentru companii precum Orange, ING, TNT, Avon sau SABMiller și a fost director artistic la Fundației Baia Mare 2021. De asemenea, a moderat dezbaterile din cadrul turneului național Manifest pentru Dialog cu spectacolul „Antisocial” semnat de Bogdan Georgescu. Are mai bine de 12 ani de experiență în presa glossy și cea alternativă.

ale palconi

AIexandra Palconi

Asociația "Prin Banat"

Bănăţeancă get-beget, Alexandra este dedicată promovării şi conservării patrimoniului cultural din regiunea Banatului istoric. A studiat jurnalismul, iar în perioada 2011-2016 s-a implicat în diverse iniţiative culturale şi sociale şi a acumulat experienţă în domeniul relaţiilor publice, comunicării culturale şi managementului de proiect.

În 2013, a fondat proiectul editorial "Prin Banat", iar din 2016 este preşedintele asociaţiei cu acelaşi nume. În prezent, este coordonatorul "Heritage of Timişoara", program de intervenţie culturală în cartierele istorice timişorene, care a debutat în 2017 în cartierul Fabric din Timişoara.

 

Ștefan Teișanu 2017

Ştefan Teișanu

Centrul Cultural Clujean

Ştefan Teişanu este un antreprenor cultural interesat de dezvoltarea comunităților, director al Centrului Cultural Clujean, organizație culturală care are ca membri universitățile, instituțiile și organizațiile de cultură clujene, clustere și cluburi de afaceri, administrația locală și județeană și care este responsabilă cu un vast program cultural pentru dezvoltarea durabilă a Clujului.

Este președinte fondator al Asociației Fapte, care organizează festivalul Jazz in the Park și alte evenimente culturale cu impact în comunitate. Este şi preşedinte fondator al Nord, asociație de dezvoltare comunitară înfiinţată la Darabani, oraşul său natal din Moldova. A fost numit de către Junior Achievement „Tânărul Antreprenor al Anului în România”.

Karin

Karin Budrugeac

Fundația Friends for Friends

Karin Budrugeac este unul dintre fondatorii revistei online SUB25, pe care o coordonează în continuare. A fost PR al Institutului Francez din București timp de 3 ani, iar în prezent este PR al Festivalului Național de Teatru pentru adolescenți Ideo Ideis și al programului Showcase of Young Talent (SYT), care expune artiști de vârsta liceului.

Din 2015 este project manager la Fundația Friends For Friends, unde lucrează pe proiectele „In a Relationship”, „Policlinica de Marketing și Comunicare pentru ONG-uri” și „Superscrieri”.

Victor Dragoș

Victor este actor şi regizor, specializat în teatru forum din 2015. Crede că fiecare om este o persoană unică şi nu un reprezentant al unei etichete puse de alţii şi că fiecare are dreptul să fie subiectul propriei sale existenţe. Este tatăl a două fete şi crede în puterea copiilor de a crea o lume mai bună. Este co-fondator al Şcolii Babel, al Timişoara Refugee Art Festival şi al Basca

AIT profile

Andreea Iager Tako a fondat și organizat timp de 10 ani festivalul PLAl, contribuie la organizarea JazzTM și pune bazele unui eveniment principal al BidBook-ului TM2021. În 2015 a fondat și dezvoltă de atunci AMBASADA - centru cultural independent, intreprindere socială și prima reconversie industrială din România parte din rețeaua internațională TransEuropeHalles. Crede cu tărie în voluntariat, în rolul actului cultural de a avea impact pozitiv în comunitate și în valoare industriilor creative într-o economie sănătoasă.

bogdan cotirta

Bogdan Cotîrță

Antagon Festival

Inițiator și organizator al Antagon – Festival de teatru independent și al conferinței Muzicon, membru al echipei de organizare a JazzTM și PLAI Festival, director de producție în cadrul Timișoara 2021. Membru al trupei de rock alternative Melting Dice și fan doboș, Californication și Nirvana. În această ordine.

ruxandra predescu

Ruxandra Predescu

Specialist Comunicare
Cu peste 20 de ani experiență în mass-media și comunicare, Ruxandra a experimentat aproape toate formele de interacțiune culturală: de la producător general până la plasator, de la director de comunicare la cronicar, de la resurse - urmane sau de orice natură -  până la logistică și cazări, bugete și, nu în ultimul rând consumator entuziast.
De opt ani este consultant independent pe aspecte ce țin de comunicare și conținut strategic, sponsorship și parteneriate, inclusiv în domeniul cultural. Scrie, din când în când, pe blogul ei, printreranduri.eu - tot un joc de cuvinte.
Mihaela

Mihaela Constantinescu

Director Buzz Cee Film Festival
Om de comunicare încă de pe băncile facultății, lucrează în relații publice şi publicitate de peste 12 ani. După o perioadă în care a lucrat într-o agenție mare, a ales provocarea antreprenoriatului și a pus bazele unui grup de comunicare și publicitate, alături de câțiva oameni la fel de pasionați de domeniu.
A colaborat de-a lungul timpului cu festivaluri de film din ţară, iar din 2016 se află la cârma Festivalului Internaţional de Film Buzău, BUZZ CEE, dedicat în întregime cinemau-ului din Europa Centrală și de Sud-Est.
Deși este un festival tânăr, BUZZ CEE și-a propus să sprijine dezvoltarea cinematografiei din regiune și colaborările între cineaștii din zona CEE, dar și să aducă pe marile ecrane filme care, altfel, nu ar ajunge niciodată la publicul din România.
DSC02059

Monica Felea

Cofondator Bad Unicorn
A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării în urmă cu 10 ani, a lucrat pentru ghiduri de timp liber și publicații culturale în tot acest timp și, în paralel, și-a dezvoltat o carieră în domeniul PRului și al organizării de evenimente. Printre filmele românești de a căror campanie s-a ocupat se numără Câini, Selfie, Dincolo de calea ferată sau Pororoca.
Printre evenimentele din a căror echip de organizare face parte se numără Transilvania International Film Festival (TIFF), Dracula Film Festival, HipTrip Travel Film Festival și Festivalul Internațional de Teatru Shakespeare. Este director al Divan Film Festival și Coordonator de proiect pentru Premiile Gopo.
Începând din 2017, a fondat, alături de Ștefan Bradea, firma de distribuție de film, Bad Unicorn. Din portofoliul Bad Unicorn fac parte filmele: On body and Soul, God's Own Country, Pororoca, L'atelier și Dovlatov.
codruta vulcu

Codruța Vulcu

Director ARTmania și Blaj aLive Festival

Codruța este fondator și director al ARTmania, festival de artă și muzică rock, care anul acesta ajunge la cea de-a 13-a ediție. De asemenea, este fondator și director al Blaj aLive Festival, eveniment dedicat muzicii alternative și electronice. În plus, anul trecut, Codruța și echipa ei au lansat  East European Music Conference, cu scopul de a aduce împreună specialiști din sectorul privat al muzicii, experți internaționali și reprezentanți ai autorităților, în contextul în care piața este în continuă creștere în ultimii ani. Cu spirit artistic înnăscut, Codruța a studiat fotografia și istoria artei la Universitatea Națională de Arte din București. În 2017 a început cercetarea pentru doctoratul cu tema ”Cultura Festivalurilor și politicile publice la nivel național și european”

oana_giurgiu

Oana Giurgiu

Director Executiv TIFF

Oana s-a născut în Bucuresti unde a absolvit Facultatea de Drept, Universitatea Cantemir. Și-a început cariera în industria filmului ca regizor pentru o serie de filme documentare. Din 2002, face parte din conducerea Festivalului International de Film Transilvania (TIFF).  În 2004 a lucrat cu Cristi Puiu ca director de locații pentru filmul ”Moartea D-lui Lăzărescu”. În luna septembrie a aceluiași an a coordonat 5 spot-uri publicitare pentru Budweiser, Canada, iar în luna mai 2005 a coordonat și standul Romanian Film Promotion din cadrul târgului “The Promotion Show”, desfășurat la Londra. A lucrat și în producțiile unor emisiuni de televiziune și a regizat o serie de filme documentare. De asemenea, a fost director de producție pentru filmul documentar suedez ”Șarmul discret al Bucureștiului” și regizor al filmului documentar Pânză de păianjen, producție LIBRA FILM.

WORKSHOP-URI

Guerrilla PR pentru evenimente culturale

andi-vanca

Andi Vanca

Electric Castle

Campaniile creative sunt cele care fac diferența atunci când vine vorba de a atrage atenția asupra unui eveniment. Cu cât o campanie de comunicare generează mai mult buzz și atrage implicarea mai multor fani, cu atât posibilitatea de a aduce cât mai mulți participanți la un eveniment crește. Însă, uneori, nu dispunem de suficient buget pentru a face lucrurile ca în reviste. De aceea, ideile creative și îndrăznețe sunt cele care ne salvează, generând rezultate (de multe ori) peste așteptări. Într-un atelier de 2 ore și jumătate, Andi Vanca vă va pune creativitatea la încercare, pentru a vă ajuta să generați idei de campanii care ies din tipare.

Strategii de comunicare pentru evenimente culturale

436

Vlad Tăușance

Communication Strategist

La fel ca atunci când comunicăm un produs sau un serviciu, și când vorbim despre evenimente culturale este esențial să lucrăm după un plan bine definit. Strategia de comunicare este esențială în transmiterea mesajului către publicurile țintă și modul în care alegem să ”vorbim” poate determina numărul de participanți, tipul acestora și, într-un final, succesul sau eșecul unui eveniment. Într-un atelier de 2ore și jumătate, Vlad Tăușance vă va ajuta să înțelegeți mai bine care sunt pașii esențiali în crearea unei strategii de comunicare pentru un eveniment cultural.



ÎNSCRIERI

Taxa de participare la conferința Linked Culture, în valoare de 79 lei, include: accesul la toate prezentările din prima zi a evenimentului, micul dejun, pauzele de cafea, prânzul, materialele prezentate în cadrul primei zile  - în format digital, networking cu speakerii care participă la eveniment.

Taxa de participare NU include accesul la workshop-urile desfășurate în a doua zi a evenimentului. Valoarea acestora este de 99 lei/workshop iar numărul lor este limitat (15 locuri/workshop).


PROGRAM

Ziua 1 - Conferință

De la ora:    09:30

Mic dejun cu Fornetti

De la ora:    10:15

Secțiunea 1: Proiecte care schimbă comunități

  • Andi Vanca
  • Mihaela Constantinescu
  • Karin Budrugeac
  • Codruța Vulcu
De la ora:    11:45

Pauză de cafea

De la ora:    12:00

Secțiunea 2: Timișoara Culturală

  • Alexandra Palconi
  • Victor Dragoș
  • Bogdan Cotîrță
  • Andreea Iager Tako
De la ora:    14:00

Pauză de prânz

De la ora:    14:30

Secțiunea 3: Cultura ca business - sesiune de discuții

  • Oana Giurgiu
  • Monica Felea
  • Ruxandra Predescu
  • Bogdan Șerban
  • Vlad Tăușance
  • Ștefan Teișanu

Ziua 2 - Workshop-uri

De la ora:    10:00

Strategii de comunicare pentru evenimente culturale

De la ora:    12:30

Pauză

De la ora:    13:30

Guerrilla PR pentru evenimente culturale


LOCALIZARE

Cum poți ajunge la Casa Adam Müller Guttenbrunn?

ADRESA
Casa Adam Müller Guttenbrunn este situată lângă Parcul Botanic din Timișoara, pe Str. Gheorghe Lazăr, Nr. 10-12, Timişoara.

CUM SĂ AJUNGI
De la gară poți ajunge cu taxi-ul sau cu mijloacele de transport în comun, firobuzul 14 (preț bilet 2 lei).
Taxi: Câteva dintre companiile de taxi pe care le recomandăm sunt: Tudo Taxi (0256 945), Radio Taxi (0256 940) și Fan Taxi (0256 944).
Uber: O alternativă la taxi este serviciul Uber. Comanda se face prin aplicația Uber disponibilă în iOS store și Play store.

NEWSLETTER

Află noutăți despre Linked Culture.

PARTENERI