CE ESTE CONFERINŢA LINKED CULTURE?

Prima conferință regională dedicată marketingului și managementului cultural, Linked Culture, oferă operatorilor culturali și organizatorilor de evenimente oportunitatea de a se întâlni, de a colabora și de a afla noi perspective de promovare și management de la specialiști din domeniu.
Evenimentul se desfășoară pe durata a două zile. Prima zi este dedicată prezentărilor susținute de specialiști și sesiunilor de debate.
A doua zi se adresează celor care vor să îşi aprofundeze cunoștințele prin participarea la o serie de workshop-uri specifice, utile pentru operatori culturali și artiști.



DE CE SĂ PARTICIPI


Evenimente
și comunități

Ascultă povești de succes ale campanilor și evenimentelor culturale care au reușit să miște comunități sau care au strâns în jurul lor oameni dedicați, cu pasiuni comune. Specialiști în comunicare și organizatori de evenimente culturale vor detalia modurile prin care au reușit să apropie oamenii de conceptele evenimentelor pe care le comunică sau le organizează.


Timișoara
culturală

În Timișoara există deja evenimente culturale cu tradiție, dar și organizații publice sau nonguvernamentale care contribuie la buna desfășurare a activităților culturale inițiate de operatorii culturali din Timișoara.

Descoperă oameni și povești din spatele evenimentelor culturale din oraș.


Accesarea
fondurilor culturale

Află de la specialiști în domeniu și de la reprezentanți ai instituțiilor publice ce fonduri se pot accesa și prin ce metode.

Fiecare dintre aceste fonduri are aplicații specifice și accesarea lor se face prin proceduri standardizate.


Bune
practici

Întreabă organizatorii de evenimente și specialiștii în comunicare culturală cum să aplici cele mai bune metode în comunicarea evenimentelor pe care le organizezi.

De asemenea, află de la ei care sunt cele mai bune practici în comunicarea evenimentelor culturale.



SPEAKERI

cristina-chipurici-linked-culture

CRISTINA CHIPURICI

White Ninja

Cristina este implicată de 10 ani în industria muzicală națională. A fost redactorul șef al primului blog de muzică din țară care a avut un exit financiar spectaculos, fiind primul blog vândut din România. Cu banii obținuți, a urmat cursurile unui Masterat în Music Business, la Berklee College of Music (este una din cele 4 persoane din România care au astfel de studii). Este specializată în comunicarea online pentru artiștii de nișă, lucrând, în special, cu cei din zona hip-hop.

sorana-savu

SORANA SAVU

Premium Communication

Sorana Savu, Senior Partner al Premium Communication, are peste 20 de ani de experiență în domeniul comunicării. A studiat relațiile publice și jurnalismul la Universitatea din București și California State University și a urmat o specializare în domeniul comunicării financiare cu Investor Relations Society, din Londra. Și-a început cariera în publicitate, la Ogilvy & Mather și a continuat la MMD Public Relations, ca PR Manager. Din 2001, a renunțat la statutul de angajat și a pus bazele agenției Premium Communication, pe care o conduce împreună cu soțul ei, Andrei Savu.

linked-culture-workshops-8-Veronica-Soare

VERONICA SOARE

minuni.ro

Veronica Soare este absolventă de Comunicare si PR și Arta Actorului, fondator, fundraiser și friendraiser al proiectului minuni.ro, câștigătoare a competiției JCI TOYP Romania 2016 – Ten Outstanding Young Persons la categoria Umanitate/ Voluntariat și a premiului Rebel pentru o cauză la Gala Cariere 2016, copywriter, speaker TEDxCluj, pasionată să transforme în poveste orice întâmplare care poate stârni emoție și dornică să răspândească binele în lume, în orice formă. De un an e realizator al emisiunii La minuni inainte!, la SmartFM, o emisiune despre oameni, inițiative sociale, comunitate, ONG-uri.

rarita_zbranca_2015 Cropped

RARIŢA ZBRANCA

Fabrica de Pensule

Rarița Zbranca activează în domeniul culturii, având experienţă în management cultural, cercetare şi dezvoltare de politici. Este directoarea Fundației Alt Art o organizație care experimentează noi modele de interacțiune între cultură și societate și co-fondatoare a Fabricii de Pensule, un spațiu colectiv și independent de artă contemporană. Este implicată în dezvoltarea de politici culturale, contribuind la elaborarea strategiei culturale a orașului Cluj-Napoca și la diferite inițiative europene precum A Soul for Europe și Balkan Express. A făcut parte din echipa care a pregătit candidatura Clujului la titlul Capitală Europeană a Culturii 2021. A lucrat în organizaţii neguvernamentale în domeniile culturii, democraţiei și media: Fundaţia AltArt, Stiftung Zukunft Berlin, Centrul de Resurse pentru Diversitate Etnoculturală, Fundaţia Soros pentru o Societate Deschisă.

sabina-ulubeanu-linked-culture

SABINA ULUBEANU

InnerSound New Arts Festival

Una dintre personalitățile artistice complexe ale generației sale, Sabina Ulubeanu are o activitate extinsă, de la compoziție la fotografie, muzicologie sau performance experimental. Este director artitic și co-fondator al InnerSound New Arts Festival și critic muzical partener al website-ului Festivalului Internațional George Enescu. A studiat compoziția la București și Oldenburg, a devenit doctor în muzică și este membru al Uniunii Compozitorilor din România. Lucrările sale au fost interpretate în România, Europa și SUA, iar fotografiile sale au fost expuse la festivaluri europene importante.

linked-culture-workshops-6-Ada-Hausvater

ADA HAUSVATER

Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara

Ada Hausvater este regizor de teatru, iar din anul 2005 conduce Teatrul Național din Timișoara. Ca regizor, a montat peste 25 de spectacole. Este doctor în teatru, Cavaler al Ordinului Artelor și Literelor (titlu acordat de Ministerul Culturii și Comunicației din Franța), membru în board-ul European Theatre Convention și senator de onoare al Universității de Vest Timișoara. În calitate de manager, Ada Hausvater a transformat radical Teatrul Național: a readus publicul în sălile de spectacol și a construit Naţionalului timișorean o identitate puternică, modernă, europeană. De asemenea, proiectul managerial a inclus crearea a două noi săli de teatru în Timișoara (Sala 2 și Studio Uțu Strugari) și reconversia culturală a fostei sinagogi din cartierul Fabric în sală de spectacol (proiect în curs de derulare). Totodată, la inițiativa sa, Teatrul Naţional a intrat în circuitul cultural european prin afilierea la două dintre cele mai importante reţele teatrale europene (European Theatre Convention și European Festivals Association).

linked-culture-workshops-7-Ovidiu-Hrin

OVIDIU HRIN

Synopsis

Curator al secțiunii Design grafic și ilustrație la Romanian Design Week, Ovidiu Hrin deține și Synopsis, un studio de design grafic versatil. Susține conferințe și ateliere de design grafic atât în țară, cât și în străinătate (DesignMAI Berlin, Vienna Design Week, European Design Conference Zürich). În 2011 lansează la Timișoara “Typopassage – micro-muzeu de artă tipografică și design”, dedicat dialogului și educației în comunicare vizuală. Lucrările sale sunt selectate de numeroase publicații de specialitate și premiate în cadrul unor concursuri precum: European Design Awards, Zgraf Triennale, Golden Bee - Moscova, Graphis New York, Shenzhen International Poster Festival.

Carina Sava (1) Cropped

CARINA SAVA

Agenția de Vise

Carina Sava, Artist Manager la Agenția de Vise, a studiat Comunicare și Relații Publice la Universitatea de Vest din Timișoara. După mai multe proiecte de freelancing pentru formația Vama în timpul facultății, în 2008 a decis să se mute în București. Timp de 2 ani a fost PR & Events Manager la Agenția de Vise, unde a lucrat pentru formația Vama, dar și pentru diverse proiecte culturale (Cruciada Culturii) sau educaționale (Chirilă în licee). Din 2011 este managerul formației Vama și al lui Tudor Chirilă, iar recent a început să dezvolte noi proiecte în jurul unor artiști tineri. Vara acesta va absolvi cursurile masteratului de Artist Management din cadrul Berklee College of Music.

Andrei Jecza

ANDREI JECZA

JECZA GALLERY

Născut într-o familie unde arta era la ea acasă, tatăl fiind sculptor, iar mama cercetător al litaraturii române. Andrei Jecza a studiat Arta Video și Fotografie la Universitatea de Vest din Timișoara. A debutat la 1 minute film festival, în 2007. În 2009 a pus bazele Jecza Gallery, devenind cel mai tânăr negustor de artă și galerist din România. Galeria de arta contemporană susține arta tinerilor, organizează evenimente cultural și oferă publicului larg posibilitatea de a vizita casa – muzeu unde se află peste 500 de lucrări.

_CVV0990-1 Cropped

OVIDIU ȘANDOR

ART ENCOUNTERS

Ovidiu Șandor este inițiatorul Art Encounters, cea mai importantă bienală de artă contemporană din România. După o primă ediție de succes care a atras peste 25.000 de vizitatori la Timișoara și Arad, Art Encounters se pregătește pentru o a doua ediție în toamna lui 2017. Colecționar de artă implicat activ în scena de artă contemporană din România, Ovidiu Șandor este co-organizator al mai multor expoziții de artă contemporană, printre care "Sigma: spațiu, utopie și cercetări", cea mai mare retrospectivă a grupului și "Prin ochiul colecționarului", cea mai mare expoziție a artei Școlii de la Cluj în România, ambele expoziții la Cluj, The Office, cu ocazia vizitei Tate Modern, 2014. Din 2013 este membru al Comisiei de Achiziții de Artă Est-Europeană și Rusă a Muzeului Tate Modern, Londra. În 2014 a fost co-producător al filmului Aferim!, în regia lui Radu Jude, câștigător al trofeului 'Ursul de Argint', Festivalul Internațional de Film Berlin, 2015.

Codruț Dumitrescu

CODRUȚ DUMITRESCU

ART ENCOUNTERS

Având peste 15 ani petrecuți în mediul corporatist, în special în vânzări, a pătruns în lumea muzicii alternative ca manager al trupei byron, odată cu înființarea acesteia în 2006. În 2013 alături de echipa de PR coagulată în timp în jurul formației, pune bazele agenției Overground Music, alături de care începe colaborarea și cu alți artiști din această zonă muzicală. În prezent, Overground Music și-a extins activitatea, dezvoltând diverse proiecte și ajungând să reprezinte artiști reprezentativi ai scenei precum byron, Robin and the Backstabbers, The Mono Jacks, Travka sau Lucia.

WORKSHOP-URI

Fundraising pentru evenimente culturale

linked-culture-workshops

OLTEA ZAMBORI

PRbeta Agency

Fundraising-ul reprezintă unul dintre cele mai importante procese ale organizării evenimentelor. Iar pentru că fiecare proiect cultural este unic, la fel trebuie să fie metodele dedicate strângerii de fonduri pentru organizarea lor. Workshop-ul va aduce în vizor strategii și practici utile, dar și instrumentele online și offline necesare pentru a transmite celorlalți pasiunea și dedicarea celor implicați, în așa fel încât ele să ajute evenimentul sau proiectul să devină realizabil.

“Artistul a murit! Trăiască Artistul-Manager!”

linked-culture-workshops (1)

ANCA LUPEŞ

Star Management

Workshop-ul va trata tema artistului în era DIY, când nu mai poate fi doar un simplu artist ci trebuie să aibă o abordare business a propriei cariere. Cu alte cuvinte, un artist care nu înțelege industria are sanse mai puține de succes decât unul care o face. Simplu și plastic spus, dacă nu supune el industria, va fi încălecat de ea.



ÎNSCRIERI

Taxa de participare la conferința Linked Culture, în valoare de 69 lei, include: accesul la toate prezentările din prima zi a evenimentului, micul dejun, pauzele de cafea, prânzul, materialele prezentate în cadrul primei zile  - în format digital, acces la after party.

Taxa de participare NU include accesul la workshop-urile desfășurate în a doua zi a evenimentului. Valoarea acestora este de 99 lei/workshop iar numărul lor este limitat (20 de locuri).


PROGRAM

Ziua 1 - Conferință

De la ora:    08:00

Mic Dejun

De la ora:    09:00

Secțiunea 1: Evenimente și comunități

De la ora:    10:45

Pauză de cafea

De la ora:    11:00

Secțiunea 2: Timișoara culturală

De la ora:    12:45

Pauză de prânz

De la ora:    14:00

Secțiunea 3: Aplicații pentru fonduri culturale

De la ora:    15:45

Pauză de cafea

De la ora:    16:00

Secțiunea 4: Bune practici în comunicarea culturală

Ziua 2 - Workshop-uri

De la ora:    10:00

Fundraising pentru evenimente culturale

De la ora:    13:00

Pauză

De la ora:    14:00

“Artistul a murit! Trăiască Artistul-Manager!”


LOCALIZARE

Cum poți ajunge la Casa Adam Müller Guttenbrunn?

ADRESA
Casa Adam Müller Guttenbrunn este situată lângă Parcul Botanic din Timișoara, pe Str. Gheorghe Lazăr, Nr. 10-12, Timişoara.

CUM SĂ AJUNGI
De la gară poți ajunge cu taxi-ul sau cu mijloacele de transport în comun, firobuzul 14 (preț bilet 2 lei).
Taxi: Câteva dintre companiile de taxi pe care le recomandăm sunt: Tudo Taxi (0256 945), Radio Taxi (0256 940) și Fan Taxi (0256 944).
Uber: O alternativă la taxi este serviciul Uber. Comanda se face prin aplicația Uber disponibilă în iOS store și Play store.

PARTENERI

PARTENERI MEDIA

ÎNSCRIERI NEWSLETTER

Înscrie-te la newsletter și află noutăți despre Linked Culture.