Trei motive pentru a integra YouTube în strategia de comunicare

1

La baza domeniului relațiilor publice stă comunicarea. De aceea canalele de comunicare se pot schimba în fiecare zi, iar pentru că trăim în era social media și expunerea online este mai importantă ca niciodată, orice companie trebuie să știe să-și gestioneze această prezența în mediul virtual. Varietatea acestor canale este atât de mare încât putem cu ușurință să neglijăm multe dintre ele. Așa că, astăzi vorbim despre importanța YouTube și care sunt beneficile pe care le poate aduce dacă este integrat corespunzător în strategia de comunicare.

Mai jos găsiți o listă cu cele mai importante atribuții pe care acest canal le poate avea:

  • Demararea unei campanii

Lansarea unui video pe YouTube, nu doar atrage atenția, dar și reușește să ajungă la un număr foarte mare de utilizatori. Este o modalitate eficientă de a promova o campanie, care implică costuri minime și beneficii maxime, dacă este formulat un mesaj corespunzător. Fie că faci un spot publicitar sau un anunț pentru demararea campaniei, succesul poate să fie garantat dacă reușești să transmiți informațiile într-un mod creativ și eficient.

Un exemplu în acest sens ar fi campania interactivă de pe YouTube lansată în urmă cu doi ani de Tipp-Ex, este una dintre cele mai reușite campanii lansate în acest format, care permite editarea video-ului în peste 50 de feluri.

  • Oferirea unui răspuns în caz de criză

Indiferent dacă vorbim de o criză care a pornit sau nu în social media, lansarea unui anunț oficial pe YouTube poate reabilita imaginea și revenirea dintr-o criză. Aici intră atât informarea publicului cu privire la problema existentă, răspunderea la întrebări care pot exista din partea publicului, sau chiar transmiterea de scuze și asumarea de răspundere. Există numeroase exemple care au demonstrat succesul unei astfel de inițiative în caz de criză. Printre ele se numără și cazul recent al celor de la Bodyform, un brand de igienă feminină, care s-au confruntat cu un cetățean care îi acuzau pe Facebook de minciuni. Această nemulțumire a generat într-un timp foarte scurt peste 90,000 de like-uri și 4000 de comentarii. Prin urmare, compania a lansat un video prin care se adresa direct cetățeanului în cauză, oferindu-i într-un mod foarte creativ răspunsul la nemulțumiri.

  • Îmbunătățirea relației cu media și cu boggeri

Dacă prezinți un conținut relevant, există opțiunea de a lansa comunicate de presă prin intermediul YouTube. În funcție de situație, această alternativă ar putea ajuta îmbunătățirea relației cu jurnaliști și bloggeri prin livrarea unor informații de ultimă oră care să fie importante atât pentru companie cât și pentru formatorii de opinie.

Mai mult, monitorizarea pe YouTube este foare simplă și oferă soluții dedicate pentru măsurarea corectă a impactului unui video. Astfel, ținând cont de specificul și mărimea companiei, implicarea publicului și numărul de vizualizări poate să difere foarte mult. Oricum este un canal care se poate plia pe foarte multe situații, poate fi utilizat cu succes și va aduce un plus de valoare planului de comunicare dintr-o companie.

  1. Titus

    Toate bune și frumoase afară, însă în România nu am văzut vreo campanie majoră via Youtube. Poate știți voi vreuna. Cred că ar fi interesant să le adaugi la articol.

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>