User generated content și campanile online

0

shutterstock_189950567În acest moment, există 936 de milioane de oameni care utilizează zilnic Facebook, 302 de milioane de oameni care folosesc Twitter în fiecare zi și 75 de milioane de utilizatori care se loghează pe Instagram o dată pe zi. Chiar dacă nu postează zilnic, acești oameni creează cantități uriașe de conținut. Multe companii au transformat acest lucru într-un mod de promovare și apropriere față de public, sub formă de campanii tot mai creative de user generated content.

Ce este user generated content? Numele o spune cât se poate de clar: conținut creat de utilizatori. Mai precis, este orice conținut care este realizat și încărcat pe internet de către neprofesioniști și transmis mai departe în online pe diferite siteuri, fie că e vorba de bloguri, postări pe Facebook, tweeturi, pinuri (pe Pinterest), text, videouri sau imagini. Într-o formă sau alta, UGC s-a născut odată cu internetul însuși. Un exemplu este Wikipedia, binecunoscutul site care datează din 2001 și a cărui texte sunt create de utilizatori. Forme mai vechi sunt forumurile, care au apărut în anii 1970.

Beneficii ale conținutului generat de utilizatori

După cum spuneam, brandurile au început să se folosească tot mai mult de conținutul generat de utilizatori în campaniile lor de promovare. Printre avantajele acestui tip de conținut e și faptul că brandul se bucură de vizibilitate în mod organic. Un alt beneficiu e încrederea câștigată. Oamenii au încredere în ce spun alți consumatori, în situații reale, în experiențe trăite. De asemenea, consumatorii sunt încântați de provocări și le place să simtă că sunt implicați. Astfel de campanii nu doar că stârnesc curiozitatea, dar îi determină pe utilizatori să devină mult mai creativi decât în clasicele campanii de „Like și Share.”

Multe branduri decid să transforme campaniile de UGC în situații win-win. Adică răsplătesc utilizatorii pentru conținutul creat. Fie că e vorba de un bilet la un concert, de produse sau de apariția într-un video care promovează un eveniment, utilizatorilor le place să ideea că brandul pune preț pe ceva ce ei au realizat. În acest fel, consumatorii nici nu simt că este vorba de promovare, iar aceasta își pierde din agresivitate și câștigă autenticitate.

Campanii de User Generated Content

Printre brandurile care au avut astfel de campanii se numără și Starbucks, care a lansat anul trecut campania White Cup Contest. Prin aceasta, compania a provocat clienții să deseneze cănile de cafea și să uploadeze pozele folosind hashtagul #WhiteCupContest. În decurs de trei săptămâni, peste 4000 de consumatori de cafea au comunicat pentru brand. O campanie mai veche este cea a britanicilor de la Burberry. Lansată în 2009, aceasta s-a desfășurat pe site-ul The Art of Trench cu opțiuni de share pe rețelele de socializare. Site-ul a avut 7 milioane de vizualizări în 6 luni, iar vânzările au crescut cu 50% de la an la an. Coca-Cola este unul dintre cele mai bune exemple de brand care s-a promovat datorită  consumatorilor. Doi dintre ei au creat pagină de Facebook în care au început să posteze povești legate de brand. Pagina s-a bucurat de un succes imediat datorită faptului că narațiunile de acolo aparțin unor oameni obișnuiți.

În concluzie, brandurile care lasă consumatorii să vorbească despre ele au parte de o promovare mai bună și credibilă promovare. În plus, acest tip de promovare nu este deloc intruziv, ci mai degrabă natural și onest.

susă 1| sursă 2| sursă 3

Fotografii 1 şi 2 cu licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

 

 

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>