Topul brandurilor internaţionale în 2012

0

Se apropie cu paşi repezi sfârşitul anului 2012. Şi ca la orice sfârşit de an, cam toată lumea trage linie să vadă pe unde s-a situat în anul care e pe sfârşite.

Brandurile nu fac nici ele excepţie.  Tocmai din acest motiv, Agenţia de branding Interbrand a realizat şi în acest an topul brandurilor internaţionale. Metodologia după care ei se ghidează pentru a clasifica aceste branduri are bazele în anul 1984, iar topurile realizate de ei sunt recunoscute atât în mediul academic, cât şi de marile companii. Studiul este totodată folosit ca instrument în cercetarea evoluţiei brandurilor.

Top branduri 2012

Trăim vremuri economice tulburi, aşa că munca celor care doresc să construiască şi să dezvolte un brand devine şi mai dificilă. Brandul reprezentat prin produs nu trebuie doar să satisfacă o nevoie în sine, ci să ofere şi o experienţă celui care o cumpără, o emoţie. Un brand câştigă atunci când demonstrează că fiecare individ e important, când îşi arată partea umană.

O dată cu evoluţia tehnologiei şi a creşterii numărului de canale de comunicare, pentru brand a crescut importanţa transparenţei şi a menţinerii relaţiei atât cu clienţii deja fideli brandului, cât şi cu cei care doresc a fi atraşi spre cumpărarea lui.

În anul 2012, branduri foarte cunoscute de către noi toţi au intrat în acest top realizat de cei de la Interbrand.

Pe locul 1, la fel ca anul trecut, se află Coca-Cola. Unul din cele mai cunoscute cuvinte şi totodată branduri din lume. Un brand care se reinventează de la an la an şi care reuşeşte să crească chiar şi în vremuri mai puţin favorabile. Cu o istorie de peste 126 de ani, peste 50 de milioane de fani pe pagina de Facebook şi 1,8 miliarde de produse consumate zilnic, Coca-Cola e lider detaşat.

Pepsi, concurentul principal al Coca-Cola, se află abia pe locul 22 în top, păstrând acelaşi loc ca şi în 2011.

Cola vs Pepsi

Cu o ascensiune de locuri în top faţă de anul precedent, Apple ocupă în 2012 un onorabil loc 2. Această companie a reuşit să se ridice extraordinar de mult prin legătura emoţională pe care Apple a reuşit să o stabilească între ei şi clienţi. Un exemplu care poate să ilustreze puterea şi popularitatea de care se bucură Apple este chiar tragicul moment când Steve Jobs a murit.

Logo Apple

Întâlnim în top şi cele două mari lanţuri de fast-food. McDonald’s care ocupă locul 7 în top, în scădere cu un loc faţă de anul trecut, şi KFC, pe care îl găsim abia pe locul 64, în scădere cu două locuri faţă de anul trecut.

Nici industria auto nu stă deloc prost la capitolul branduri. Trei branduri se succed în clasament, unul după celelalt: Toyota este pe 10, Mercedes-Benz pe 11 şi BMW pe 12, toate 3 fiind în creştere faţă de anul trecut. Brandurile Wolkswagen, Ford, Hyundai, Audi, Nissan şi Kia se află şi ele în top 100 branduri pe 2012.

Bineînţeles că din top nu putea lipsi tocmai gigantul Facebook, care apare în top pentru prima dată în acest an şi ocupă un onorabil loc 69.

Logo Facebook

La coada clasamentului, pe locul 100 se află GAP. Copiat ca şi stil de cei de la ZARA, H&M, GAP a demonstrat o lipsă de orginialitate şi lipsa unei viziuni a companiei. Acum, GAP încearcă să revitalizeze brandul şi se extinde în Asia unde are în plan deschiderea a 45 de magazine în China până la finele lui 2012.

Am putea povesti despre branduri extraordinar de mult. Întreg studiul îl puteţi citi aici şi chiar vă invit să o faceţi. De asemenea, pentru cei care preferă scheme şi grafice, aici aveţi topul brandurilor sub o altă formă.

Pentru că trăim vremuri în care toată planeta se concentrează să lanseze tot felul de mijloace de protejare a mediului în care trăim, cei de la Interbrand au realizat şi un top cu cele mai importante 50 de branduri eco pe 2012, branduri interesate în protejarea mediului înconjurător. Aici aveţi toate detalile acestui studiu.

Bineînţeles că nu numai Interbrand a realizat studii cu privire la statusul brandurilor în 2012. Un alt studiu interesant mai puteţi găsi aici, însă personal, cel de la Interbrand mi s-a părut cel mai concret şi cel mai bine exemplificat dintre toate.

Brandul vostru preferat se găseşte în top? :)

Sursă poză

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>