Strategia de social media – Facebook

2

La ce se referă strategia de social media?  Aceasta este de fapt un plan care conţine date despre publicul ţintă, scopurile strategiei, conţinutul postărilor, canalele, sursele, tacticile, momentele postării, monitorizarea etc. Prima dată trebuie să analizăm situaţia în care ne aflăm şi ce necesităţi avem şi apoi trebuie să trecem prin mai multe etape:

Definirea scopului şi a obiectivelor

Obiectivele măsurabile ne spun ce vrem de fapt să obţinem din activitatea noastră în social media. Pentru Facebook putem alege ca şi obiective:

  • awareness;
  • generare vânzări;
  • crowdsourcing;
  • targetare;
  • engagement;
  • lansarea unui produs;
  • crearea de trafic;
  • generare de vâlvă în jurul unui produs;
  • detalii despre cumpărători;
  • cutomer care;
  • interacţiune cu clientul;
  • loializare;
  • primire de feed-back;
  • asocierea cu o imagine pozitivă etc.

Segmentarea publicului ţintă

Trebuie să cunoaştem comunitatea din care facem parte. Cei cu care interacţionăm pe reţelele sociale sunt clienţi, potenţiali clienţi sau pur si simplu oameni care vrem să interacţioneze cu brandul la un moment dat? Trebuie să ştim exact ce categorie de oameni targetăm. Să ştim câţi utilizatori folosesc Facebook, dacă publicul nostru ţintă foloseşte de fapt Facebook, din ce oraşe sunt, ce venituri au, ce interese au, ce vârste au, dacă sunt femei sau bărbaţi sau în ce moment al zilei sunt mai activi pe Facebook.

Organizarea

Un plan editorial este vital într-o stragie pe Facebook, el constituie practic procesul de pregătire. În principiu, trebuie să creăm un tabel pe o lună- de exemplu, cu zilele săptămânii sus pe orizontală şi numărul de săptămâni cu numărul de postări pe zi, pe verticală – şi în acel tabel ne vom planifica postările. Numărul recomandat de postări pe zi este de trei. Tabelul trebuie completat cu textul pentru postări, link-uri relevante pentru sursele noastre de informaţii şi poze.

Sursele, resursele şi conţinutul 

Se zice “content is king”, nu? Acum trebuie să alegem subiectele potrivite pentru publicurile noastre ţintă. Putem alege combinaţii de video-uri, poze şi text. Este important să fim cât mai interactivi şi cât mai informativi, cât mai amuzanţi şi cât mai sinceri.

Şi conţinutul trebuie să fie în funcţie de obiective. Putem posta: video-uri, poze sau infografice, articole relevante de pe bloguri, întrebări, evenimente, promoţii şi discount-uri, link-uri interesante, info despre companie, produse noi, studii de caz, tutoriale etc. Nu trebuie să uităm să includem în plan şi sursele noastre de informare: bloguri, site-uri de specialitate, documentele firmei etc.

Măsurare şi monitorizare

Monitorizarea este vitală în social media. Fiindcă noi vorbim strict de Facebook, pentru a monitoriza activitatea noastră putem intra în Facebook Insights. Acolo găsim foarte multe grafice şi statistici despre: utilizatorii care au dat like, utilizatorii care au interacţionat cu pagina şi în ce fel, reach şi multe alte informaţii relevante. Poţi afla dacă ai mai mulţi fani femei sau bărbaţi, ce vârste au, unde locuiesc, din ce sursă au dat like paginii etc.

Referitor la măsurare, putem măsura activitatea noastră pe Facebook cu ajutorul KPI – Key Performance Indicators. Fiţi pe fază, despre KPI vom vorbi într-un articol viitor.

Desigur, etapele pot fi adaptate în fucţie de tipul de afacere pe care îl avem şi obiective. De ce consideraţi că este vitală o strategie exactă pentru activitatea pe Facebook?

sursa1sursa2, sursa3

Leave a Reply to Alina Ghenciu

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>