Stabilirea strategiei de comunicare online

0

Prezența în Social Media a unei companii este foarte importantă deoarece este locul unde publicul țintă găsește informații despre aceasta, servicile oferite, opiniile consumatorilor.

Concluziile unui studiu elaborat de Nielsen, indică faptul că Social Media transformă modul în care consumatorii din întreaga lume iau deciziile de achiziție a unui produs sau serviciu.

Alegerea platformelor potrivite

Este foarte important să evaluezi fiecare platformă în parte pentru a vedea care dintre ele este cea mai bună pentru promovarea afacerii tale. Cele mai importante platforme, în momentul de față, sunt: Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Snapchat și LinkedIn.

Alegerea potrivită a platformei se face în funcție de conținutul pe care vrei să-l oferi cosumatorilor, public țintă, concurență și de obiectivele pe care vrei să le atingi.

Indentificarea cuvintelor și a subiectelor cele mai relevante publicului țintă în discuțiile din rețelele sociale te va ajuta să înțelegi mai bine cum se raportează publicul la interacțiunea cu domeniul tau de activitate și care platformă este potrivită pentru tine. Pentru evita neplăcerea de a găsi numele afacerii tale folosit de altcineva în online, este indicat să ai o prezență în toate platformele.

De exemplu, pentru comunicarea unui restaurant sau a unei cafenele este recomandat să te concentrezi pe Facebook, Instagram sau Twitter.

starbucks

Indentificarea obiectivelor și a publicului țintă

Pentru ca o afacere să aibă succes, comunicarea online a acesteia trebuie să fie foarte bine planificată. Fiecare afacere are propriile obiective. Este foarte bine să-ți cunoști scopurile pe care vrei să le îndeplinești online pentru a pune punct la punct un plan. Strategia de Social Media trebuie să fie în strânsă legătură cu obiectivele principale ale companiei sau afacerii tale.

De exemplu, scopul online pentru o cafenea ar fi creșterea expunerii în rândul potențialilor clienți. Așadar, în planul editorial pentru platforma aleasă poți anunța promoții, concursuri sau evenimente alături de un conținut vizual atractiv.

Pentru stabilirea publicului țintă este util să se identifice vârsta, ocupația, interesele personale, precum și zonele geografice.

exemplu-postare-cafenea

Conținutul profilului online

După ce ai creat câte un profil pe platformele alese, adaugă informații utile cum ar fi: adresă, numere de telefon, website și blog, o scurtă biografie, fotografia de profil sau logo-ul.  Păstrează profilul simplu, activ, cu postări cât mai umane și folosește-te de curiozitatea oamenilor pentru a-i îndruma spre tine. Asigură-te că totul este corect și la zii, cu cele mai recente informații sau cel mai recent conținut.

Planul editorial este o structura, un tabel prin care se stabilesc postările din Social Media, de obicei pe o săptămână sau o lună. Un plan editorial te ajută să urmărești evoluția ta online în timp, să fii organizat și să ai o prezență activă. În principiu, planul editorial constă în crearea unui tabel cu zilele săptămânii și să fie completat cu textul pentru postări și link-uri relevante pentru sursele de conținut.

Monotorizarea online este vitală în Social Media. După implementarea planului editorial este indicat la sfărșit de săptămână să-ți alegi o zi în care să monotorizezi fiecare postare. Astfel, determini ce tip de postări se potrivesc și în care se implică comunitatea ta cel mai mult. Pentru mai multe detalii despre monotorizarea online puteți să citiți următorul articol: http://prbeta.ro/blog/monitorizarea-online/

Așadar, indiferent de platforma aleasă și de tipul afacerii tale, asigură-te că ai ținut cont de obiectivele generale ale afacerii sau companiei tale, iar strategia pentru Social Media a fost făcută cu un scop clar. Totodată să fii activ mereu, să oferi mereu cele mai noi informații și conținut si să te implici în comunitatea ta.

 

Sursa 1 | Sursa 2 | Sursa 3 | Sursa 4

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>