Siemens Race, o campanie de referinţă în social media din România

0

Ce știam despre Siemens? Și când spun “ştiam” mă refer la publicul larg, mai exact la români. Probabil că cei mai mulți dintre noi credeau că Siemens produce telefoane mobile. Nu aveam cum să ratăm aspectul ăsta din moment ce nu cu foarte mult timp în urmă am fost chiar proprietarii unor asemenea terminale, și dacă nu, cu siguranță că le-am butonat pe cele ale rudelor sau ale prietenilor. O altă parte din publicul român vedea în Siemens un producător de electrocasnice și atât. Cu alte cuvinte, o mare parte din români credeau că tot ce a produs Siemens vreodată face parte din segmentul “consumer goods”, adică bunuri de larg consum.

Ce nu știam despre Siemens? Nu știam că numele companiei, “Siemens”, vine de la Ernst Werner von Siemens, unul din fondatorii grupului, în 1847. Nu știam că acum, în 2012, grupul are proiecte în peste 190 de țări. Grupul Siemens este prezent în România de peste 100 de ani, încă din 1905 când fonda la București “Societatea Română de Electricitate Siemens Schuckert”. Domeniile în care activează nu se limitează doar la consumer goods, ci se extind către domeniul Energiei, Sănătății, Industriei și cel al Infrastructurii și al Orașelor. Siemens este, în special, o companie axată pe cercetare și este responsabilă pentru multe inovații fără de care progresul tehnologic ar fi luat, probabil, o altă turnură.

În ultimii cinci ani, Siemens a demarat în România numeroase proiecte special gândite pentru a putea schimba asocierea pe care publicul larg o făcea între companie și bunurile de larg consum. Așa cum am amintit mai sus, Siemens însemna, pentru o bună parte din publicul larg, doar telefoane mobile și electrocasnice. Din cadrul acestor proiecte face parte și campania “Siemens Race”, o campanie construită special pentru mediul online.

Siemens Race, eveniment cunoscut și ca “Întrecerea Bloggerilor români”, a debutat în 2011. Întrecerea a implicat atunci trei bloggeri din trei domenii diferite: Bobby Voicu – consultant în social media, Alex Rădescu – jurnalist specializat pe tehnologie și Oltea Zambori – blogger generalist. Cei trei și-au ales câte un coechipier, și împreună cu acesta, au colindat România timp de 5 zile având că scop final rezolvarea celor 4 probe pregătite de organizatori. Noutatea și inovația în ceea ce privește acest proiect a fost dată de “elementul social media”; traseul Siemens Race putând fi parcurs doar cu ajutorul suportului oferit de fanii din mediul online, care au oferit bloggerilor soluțiile necesare rezolvării probelor din cadrul competiției. Rezultatele campaniei au fost peste aşteptări, de altfel a primit şi premiul Silver Award for Excellence la categoria “Comunicarea Proiectelor de Mediu”, în cadrul competiţiei Romanian PR Award 2011.

Siemens Race a revenit și în 2012 cu oameni noi și forțe proaspete. A doua ediție a presupus cinci echipe a câte doi bloggeri, care au vizitat 13 orașe din România și au parcurs o distanță de peste 1700 de kilometri . Cele 7 zile ale competiţiei au presupus vizite în București – unde bloggerii(și oamenii care le-au urmărit fiecare mișcare) au descoperit mașinăria care sortează 9000 de colete pe oră, soluția Siemens implementată pentru Fan Curier, Craiova – unde există un aparat, funcțional, cu ultrasunete proiectat de Siemens în 1987, Iași – unde există unul dintre cele mai performante tomografe din lume, dezvoltat tot de Siemens; morile de ciment de la Holcim Câmpulung și au putut vedea îndeaproape cum se realizează fonta la Arcelor Mittal Galați, printr-un proces complet automatizat.

Bloggerii implicați în campanie, cei care au format cele 5 echipe, au fost: Cristina Bazavan și Cristina Chipurici – sub titulatura “Câştigătoarele”, Alex Mazilu și Răzvan Baciu –  în echipa “Artiştii”, Adrian Ciubotaru și Alexandru Negrea – au fost “Relaxaţii”, Marius Sescu și Andrei Crivăț –  au format echipa “Crivăseştii” iar Răzvan Pascu și Dan Dragomir –  drept “Cireşarii”.

Rezultatele campaniei au fost foarte bune. Conform monitorizării Zelist, peste 200.000 de oameni au urmărit campania îndeaproape. Aceștia au generat aproximativ 1,2 milioane de afișări, o cifră de trei ori mai mare decât cea din 2011. Pentru că proiectul s-a dovedit a fi un real succes, diviziile Siemens din alte țări au decis să implementeze campania și pe plan local. Dintre ele, Marea Britanie și Africa de Sud și-au manifestat intenția de a implementa conceptul Siemens Race în viitorul apropiat.

Și ca o recunoaștere a meritelor, pe plan european, Pi2 PR, agenția care s-a ocupat de proiect, a fost premiată în cadrul ediției din 2012 a European Excellence Awards, la categoria “National and Regional Campaigns”, subcategoria “Bulgaria, Romania, Croatia, Slovenia, Serbia, Montenegro, Bosnia-Herzegovina” cu proiectul “Siemens Race” pentru Siemens România.

De aseamenea, Siemens a obținut premiul întâi în cadrul celei de-a treia ediție a Webit Awards, în categoria “Business to Business”; Golden Award for Excellence pentru “Cea mai bună campanie de comunicare a proiectelor de mediu” și Silver Award for Excellence la categoria Digital PR și Social Media, în cadrul Romanian PR Award 2012; și titlul de “Cea mai bună campanie de comunicare online pentru o companie din Europa”, secțiunea “Companii”, în cadrul European Digital Communication Awads 2012.

 

Acest articol este scris de: Iulian Tatar

Tags: , , , , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>