Reputaţia ta în online

2

Ce este reputaţia?

Dacă ne luăm după DEX, reputaţia este o părere publică, favorabilă sau defavorabilă, despre cineva sau ceva; felul în care cineva este cunoscut sau apreciat;renume. Deci reputaţia este, de fapt, felul în care te percep ceilalţi, imaginea ta.

Oamenii te etichetează după diferite criterii: cu ce te îmbraci, cât câştigi, ce culoarea are părul tău, ce muzică asculţi, cine sunt prietenii tăi etc. În esenţă, cu toţii suntem judecaţi şi purtăm după noi nişte etichete. Dar cum se reflectă imaginea ta în online? Ai încercat vreodată să-ţi cauţi numele pe Google? Apari chiar tu? Şi cu ce profiluri online apari?

Reputaţia poate fi reflectată de articolele de pe blog, profilurile de pe site-urile de socializare, ceea ce alţii au scris despre tine în online, pozele, tagg-urile, datele tale de pe diferite site-uri. Ea nu ţine doar de ce ai publicat, ci de cât de des ai scris, cât ai scris, când ai scris, şi pe ce site-uri. Orice activitate poate spune ceva despre personalitatea ta.

De ce e important să ai o reputaţie bună în online?

Aici dăm de două categorii: companiile şi persoanele din online. În cazul companiilor, neglijarea reputaţiei online duce nu doar la o criză de imagine, ci şi la scăderea credibilităţii şi capacitatăţii de a-şi atinge obiectivele.

Am mai discutat şi despre faptul că peste 65% din angajatori verifică profilurile personale ale viitorilor angajaţi de pe site-urile de socializare. E posibil să pierzi oportunitatea vieţii tale dacă potenţialul tău angajator nu te ia în echipă din cauza unor poze pe care le-ai făcut când erai beat.

Brandingul personal este vital, nu-l lua în glumă. Socializarea online nu mai este de mult timp un hobby iar internetul este un monstru nemilos.

Ce poţi face să-ţi menţi reputaţia din online curată?

Companiile au managementul reputaţiei care se referă la monitorizarea şi controlul imaginii online a firmei.

Dacă vrei să te construieşti pe tine ca brand este important să conştientizezi că orice intervenţie a ta, pe internet, are un ecou. Uneori uităm că internetul păstrează orice literă pe care o publicăm. Deci trebuie să devenim discreţi, cu bun gust şi să ne asumăm responsabilităţi.

“It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it.”- Warren Buffett

sursă foto

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>