Publicul PLAI X prin ochii brandurilor locale

0

A zecea ediție a festivalului PLAI a oferit timișorenilor o mulțime de surprize, atmosferă de poveste, concerte frumoase, artiști minunați, ateliere creative și multe alte activități pregătite de operatorii culturali. Pe lângă toate acestea, în cele trei zile de festival, timișorenii s-au întâlnit cu branduri locale mai noi, dar și cu cele tradiționale. Fiecare dintre ele și-au adus povestea în curtea muzeului și a cunoscut, îndeaproape publicul său.

IMG_4536Senneville” au fost bucuroși să găsească la PLAI X cam „aceeași oameni care le trec pragul zilnic, pe strada Gheorghe Lazăr”, spune David Alb, unul din proprietarii patiseriei. La festival au adus mai multe feluri de sandvișuri, preparate de patiserie și multe, multe lucruri dulci. În plus, ei au venit și cu o veste bună, toate deliciile vor putea fi găsite, în curând, și în centrul orașului.

Apropo de lucruri bune, un alt brand local i-a încântat pe cei prezenți cu „Ceva Dulce”, un magazin (deocamdată) online, care ne spune IMG_4489povestea dulciurilor din lumea întreagă. Fiind a doua oară când au părăsit lumea virtuală, ei au găsit la PLAI un public divers, cu tot felul de preferințe. Fie că erau străini care își cumpărau ciocolată pentru cafea, obicei care s-a răspândit și în rândul românilor, sau oameni ai locului care au fost atrași de simpaticele jeleuri colorate, cei prezenți au luat multe pauze dulci. „În ultima zi, standul a fost vizitat mai ales de cei care au dorit să împartă bucuria cu cei rămași acasă, cărora le-au luat pachete dulci” spune Giorgiana Petre, proprietara Ceva Dulce.

IMG_4505În vecini, publicul s-a răcorit cu înghețata celor de la „Jack’s bike”. Și, dacă vă întrebați de ce Jack, vă spunem noi. Acesta este numele cățelului celor doi proprietari ai bicicletei albastre. În anul de când există în viața lor, cățelul a furat toată atenția, iar stăpânii i-au făcut jocul. Și acest brand va colora în curând centrul orașului, cu un bistro plin de lucruri delicioase.

Și pentru că nici lucrurile tradiționale nu au lipsit, cei de la „Scârț Loc Lejer” au pus zâmbete pe fețele multor IMG_4525oameni, datorită clătitelor delicioase. Cu gem, Nutella, sau Eurocrem și biscuiți, cei de la îndrăgitul local timișorean au adunat în fața standului sute de pofticioși. Și pentru că tot vorbim de lucruri consacrate, de la ei nu au lipsit nici pufuleții, Eugenia și ciocolata Făgăraș.

Dar, dincolo de delicii dulci, la PLAI X au fost și cei de „La Strada”. Casa celor mai buni IMG_4528burgeri din oraș, pe care de obicei o găsiți în centrul Timișoarei, adus burgerii și la muzeului satului. Pe lângă toate astea, la standul lor timișorenii au întâlnit voie bună și oameni cu chef de povești.

Și pentru că festivalul nu era complet fără supă, timișorenii s-au delectat cu lucruri picante, sărate dulci și, mai IMG_4516ales, delicioase de la „Suppa Bar”. Caius, proprietarul localului,  susține PLAI și evenimentele din orașul nostru și crede că sunt esențiale pentru dezvotarea pe toate planurile. De asemenea, spune că susținerea reciprocă este esențială pentru o comunitate în creștere.

IMG_4540Cei de la „Sus în sat” au coborât de la Gărâna, la Timișoara. La standul lor ajungeai ghidat de aburii de la gustosul gulaș pregătit în ceaun. Parteneri tradiționali ai PLAI-ului, aceștia au fost și în acest an locul preferat pentru o cină caldă și gustoasă.

Și pentru că PLAI-ul nu e PLAI fără pâine cu untură, boia și ceapă, nu a lipsit nici acest stand. De el se ocupă persoaneIMG_4524 fizice, același persoane care au fost la muzeu încă de la prima ediție. Ei ne-au mărturisit că acest an e primul în care la ora 20:00, în ultima zi, au închis standul și au mers să se bucure de festivalul din care fac parte de atâția ani.

Porția de sănătate  fost asigurată și de către cei de la „Fresco”. În viața de zi cu zi, ei se găsesc pe strada Mărășești. În festival, la standul lor toată lumea zâmbea, chiar și portocalele. Cu IMG_4546ajutorul lor, publicul festivalului a descoperit că există și shawarma sănătoasă.

Ne bucurăm că am descoperit și branduri noi, că cele pe care le știm deja au avut grijă de oaspeții PLAI așa cum au și de cei pe care îi servesc zilnic. Ne-a plăcut și fiecare strand a fost amenajat într-un mod creativ, că cei din spatele tejghelei erau tot timpul veseli. Publicul PLAI, prin ochii brandurilor e unul frumos, pofticios, deschis la lucruri noi și, în același timp, apreciază tradiția.

Festivalul PLAI 2015 este organizat în parteneriat cu Casa de Cultură  a Municipiului Timişoara şi cu susţinerea Consiliului Judeţean Timiş.

Sponsori: Grolsch, Raiffeisen Bank, Continental, Accenture, Draxlmaier, Kathrein, AQUA Carpatica, Institutul Francez Timișoara, Digi Mobil, Elba, Sar Security

Parteneri media: Digi24 și UTV

Tags: , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>