Promovarea brandului pe Instagram

0

Lansată 6 octombrie 2010, Instagram este aplicația care a avut una dintre cele mai mari creșteri din ultimii ani. Chiar dacă în 2012 avea deja 100 de milioane de utilizatori, anul care a reprezentat un boom al creșterii numărului lor a fost 2014 – până în luna decembrie existau 300 de milioane de conturi.

Deși Facebook a cumpărat aplicația în 2012, în anul următor creșterea a fost tot pe terenul Instagram, cu un procent de 23%, în timp ce compania – mamă a crescut cu doar 3%. Alte statistici despre Instagram găsiți aici.

Anul trecut, una dintre cele mai importante aplicații de pe internet a introdus reclama sponsorizată, pornind foarte multe dezbateri – posibilitatea succesului când cumperi reclamă, dacă merită să faci o astfel de investiție.

Încă nu sunt statistici din care să reiasă dacă oamenii sunt sau nu deranjați de postările sponsorizate. Însă, înainte de a apela la acest tip de postări, e important să creezi o comunitate în jurul brandului tău.  Pe lângă asta, mai sunt câțiva pași care trebuie urmați pentru a avea un cont vizibil.

Creează o comunitate în jurul brandului

Nu mai este niciun secret că sunt branduri care nu au o prezență activă pe Instagram și nu interacționează suficient cu publicul țintă. Pentru un cont interactiv trebuie să încurajați dialogul și să stabiliți legături cu cei care vă urmăresc.

Creează un hashtag potrivit

Pe lângă hashtag-urile populare (#love, #happy, #instagood sau #photooftheday), este bine să folosiți un hashtag specific brandului, dar suficient de atractiv pentru a fi preluat și de alți utilizatori. De exemplu, un brand mic, Infatuation, a creat hashtag-ul #EEEEEATS. Până în prezent s-au regăsit peste 1.7 milioane de postări ale celor care au pus poze urmate de #EEEEEATS. Iar brandul are aproximativ 521.000 de fani, dintre care peste cinci mii îi apreciază zilnic postările.

hashtag

 

Nu exagera cu postările

Acest lucru este valabil, de obicei, pentru cei care sunt noi pe Instagram. Odată intrați pe rețeaua de socializare, simt nevoia să posteze cel puțin trei, patru imagini. Chiar dacă ai foarte multe poze pe care vrei să le împărtășești cu publicul tău, trebuie să ai stabilit un plan, pentru a nu supraaglomera contul.

Creează conținut pentru cei care te urmăresc

Pentru a crea un conținut prin care să te adresezi celor care te urmăresc trebuie, mai întâi, să-i cunoști. Cunoașterea publicului țintă poate reprezenta un avantaj și îi va da business-ului tău direcția bună de comunicare.

Interacționează cu publicul

La fel ca orice altă rețea de socializare, Instagram necesită timp pentru interacțiunea cu utilizatorii. Fie că faci postări de tipul call to action, fie că există întrebări care pornesc de la cei care te urmăresc, trebuie să supraveghezi cu atenție activitatea, pentru a răspunde nevoilor acestora. De asemenea, este foarte util să urmărești  hashtag-urile create de tine pentru a afla dacă au succes sau nu.

Promovează Instagram-ul peste tot

La început, poate fi destul de dificil să ai persoane care te urmăresc pe Instagram, iar din această cauză este bine să te promovezi cât mai bine și pe restul rețelelor de socializare. Poți adăuga, de exemplu, un icon pe profilul de LinkedIn și îți poți încuraja angajații, în special pe cei care interacționează cu clienții, să adauge un link în semnătura e-mailului către contul de Instagram al companiei. Este un prim pas pe care îl poți face și nu ai nimic de pierdut. Modalitățile prin care poți porni sunt nelimitate, iar odată ce contul devine din ce în ce mai activ, va crește și numărul celor care te urmăresc.

Fotografia 1 are licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

Sursa 1| Sursa 2

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>