Promovare de campanie de nota 10

2

Atunci când se vorbește despre promovarea unei campanii depinde foarte mult de scopul acesteia, de produs sau de companie. Dacă unele brand-uri se pot baza pe reputație, altele se bazează pe creativitate. Iar creativitatea atinge cote maxime, de cele mai multe ori, în domenii care permit expunerea mesajului în cele mai diverse forme. Însă atunci când vorbim despre campanii de conștientizare asupra unor probleme sociale, al căror scop este schimbarea atitudinii sau a comportamentului publicului, lucrurile devin mai dificile. Pentru că mesajele sunt transmise către public prin media, fără costuri și urmăresc informarea sau educarea publicului larg. Și aici intervine dilema limitelor în creativitate. Însă cât de inovativ poți să fii când vorbești despre o astfel de problemă?

Răspunsul este cât vrei. Și în acest sens, avem drept expemplu  campania ”Dumb ways to die” din Australia, făcută pentru Metro Trains, de agenția McCann din Melbourne. Campania promovează siguranța în zona căilor ferate într-un fel în care nimeni nu a mai facut-o, utilizând: umor, personaje animate și tragedii. Un mix care, deși a stârnit controverse, a reușit să atragă atenția chiar și unui public care nu dorea să audă mesaje legate de siguranță.

Răspândită inițial în presa și radio local, în  advertising outdoor și prin rețeaua Metro Trains, a avut un real impact în momentul în care a fost lansată online. Pe data de 14 Noiembrie a fost postat video-ul pe Youtube, iar în momentul actual numără peste 26 milioane de vizualizări. Poveste din spate era una simplă: o comedie neagră cu niște personaje draguțe care reușeau să moară în cele mai stupide feluri, culminând cu  moartea acestora pe căile ferate.

Cântecul intitulat, asemeni campaniei, ”Dumb ways to die” a fost compus și produs de Ollie McGill, membru al trupei Cat Empire cu versurile scrise de Jhon Mescall și interpretat de Emily Lubitz, vocalista trupei Tinpan Orange. El poate fi descărcat de pe iTunes, unde a fost în top 10 în primele 24 de ore după lansare sau îl găsiți și pe Soundcloud. A ajuns la apogeu în data de 18 Noiembrie când a fost pe locul 6 al celor mai populare cântece din lume conform Itunes, ajungând astfel cel mai mare viral din Australia.

A făcut înconjorul lumii și a surprins printr-un site interactiv, în ton cu video-ul promovat. Site-ul prezintă aceleași ipostaze tragicomice ale personajelor, precum și alternative deștepte pentru situații pe care ai putea să le întâlnești în tren/metrou. După care îți oferă și oportunitatea de a depune ”jurământ” că ai înțeles cum să fii deștept și să eviți primejdiile în preajma căilor ferate Metro. Campania are chiar și o pagina de Tumblr dedicată.

Pe scurt, social media a făcut din această campanie una dintre cele mai populare campanii online. Iar pe această cale îi mulțumim lui Horia Jurcuț, pe pagina lui de Facebook am descoperit campania.

Noi ziceam că este o promovare de nota 10. Voi ce părere aveți?

Surse: Sursa1, Sursa2, Sursa3

Sursa foto: photo1

  1. Anda

    Imi place si mie foarte mult. Am descoperit-o acum cateva zile si de atunci am melodia pe mobil si o ascult obsesiv. E o campanie bine gandita, pana la cele mai mici detalii. Adica si vocea cantaretei este superbe, si personajele dau din fund foarte comic:)),si situatiile expuse sunt chiar stupide si nu te poti abtine sa nu exclami: “Doamne, cum ar putea cineva sa faca asa ceva???”

    Reply
  2. Bogdan Pater

    Tocmai l-am recomandat și eu ieri în articolul despre Comitetul Național pentru Siguranță Rutieră. E foarte catchy. De vreo 2 săptămâni tot fredonez ‘dumb ways to die, so many dumb ways to die’ toată ziua. :D

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>