Pinterest – site-ul care îți adună visurile

3

There’s a new kid in town şi numele lui este Pinterest. Această nouă reţea de socializare bazată pe poze și nu numai, asemănătoare cu Tumblr, este îmbrăţişată cu mare căldură de pasionaţii de social media. Și chiar dacă parcă abia ieri am auzit de ea, acum este peste tot. Pinterest a depășit recent pragul de 10 milioane de utilizatori într-un timp record care l-ar speria chiar și pe Zuckerberg.

Ideea numelui mi se pare genială, “to pin” s-ar traduce prin “a prinde cu un ac pe un panou”. Ce prinzi? Preferințele tale, gusturile tale, lucrurile care te fac să te simți grozav după o zi de lucru. Fie că e vorba de haine pe care ai vrea să le porți, locuri pe care ai vrea să le vizitezi, idei de look, obiecte din bucătărie sau lucrurile pe care le vrei dintotdeauna și știi că probabil nu le vei avea. Site-ul îți vinde vise.

Scopul site-ului este de a uni întreaga lume prin aceleași preferințe. Pinterest adună la un loc toate lucrurile pe care ți le dorești și poate te motivează să le obții cât mai repede. De asemenea îți oferă idei cu privire la cum să te îmbraci, cum să-ți decorezi casa sau ce să mai gătești. Ceea ce atrage cel mai mult la acest site este simplitatea sa și efortul minim pe care trebuie să-l investești, scopul viind unul pur de divertisment și relaxare. Deci ai putea crede că promovarea pe acest site nu este o opțiune dar există secțiunea Gifts de unde poți să primești idei de achiziționare a diverselor obiecte.

Înregistrarea pe site se face pe bază de invitație pe care poți să o obține de pe site (ți se acceptă în câteva zile) sau de la alt membru al comunității Pinterest. Următorul pas este crearea unui cont care se poate face foarte ușor prin legarea de contul de Facebook Timeline sau Twitter.

Dacă eşti companie, ai şi tu locul tău pe Pinterest. Deşi în România lume încă este sceptică cu privire la acest gen de promovarea, companiile internaţionale au început deja lupta pentru trafic pinterestian. Mashable ne dă 8 sugestii care ar putea ajuta firma ta să profite de această nouă platformă:

  • creează-ţi un cont care evidenţiază clar numele şi logo-ul firmei
  • foloseşte valorile brandului, culorile, fonturile şi designul specific companiei pentru a da individualitate profilului
  • grupează interesele pe teme
  • include preţurile produselor
  • foloseşte hashtag-urile
  • adaugă butonul “Pin it” pe site-ul brandului tău
  • interacţionează cu comunitatea
  • acordă atenţie drepturilor de autor ale altor companii

Prima campanie din România pe Pinterest a fost a companiei Coriolan creată de agenţia Spada. Scopul campaniei era să aducă cât mai mult trafic pe site-ul http://www.coriolan.ro/.Cum au făcut acest lucru?

Am ales 5 oameni activi in social media (cu blog, activi pe Facebook si, mai nou, prezenti pe Pinterest) si i-am rugat sa aleaga de pe site-ul Coriolan 10 bijuterii care li se par lor speciale, un fel de top al celor mai frumoase bijuterii de pe Coriolan, din punctul lor de vedere. Apoi, singura cerinta “impusa” a fost sa creeze pe conturile lor de Pinterest un Board nou, si sa faca Pin acestor bijuterii in Board-ul nou creat. In rest, fiecare a avut libertatea de a-si denumi Board-ul cum a vrut si de a pune pozelor ce descriere a vrut. Bineinteles ca atat descrierile cat si numele alese spun foarte multe despre fiecare dintre cele 5 fete, le reprezinta intr-o anumita masura, le poarta marca.

Rezultatul a fost o creştere a nivelului de awareness si propagare a mesajului pe lângă pin-urile şi repin-urile primite. Compania şi-a crescut vizibilitatea şi pe alte reţele de socializare, majoritatea conturilor fanilor fiind legate de conturile de Facebook. Campania a generat trafic pe site şi discuţii pe Twitter.

Aceleaşi sugestii pot fi utilizate şi pentru atragerea traficului pe blogurile personale, de ce nu?

Acest copil al Facebook şi Twitter este structurat pe cinci coloane și scroll-ul este infinit. Există trei acțiuni disponibile la fiecare poză Repin, Like și Share. Pentru a adăuga o fotografie poți folosi opțiunea  Add a Pin sau Upload a Pin. Pentru a crea o colecție se folosește opțiunea Create a Board unde poți selecta numele acestuia, o categorie și cine mai poate contribui la album. Sistemul de interacționare este, la fel ca pe Twitter, prin follow. Poți urmări fie o persoană, fie un album al unei persoane. Deci site-ul a luat tot ce-i mai bun de pe Facebook şi Twitter.

Referitor la publicurile site-ului, sondajele arată faptul că 80% dintre utilizatori sunt femei și deci interesele cele mai exploatate sunt moda, artele, vacanțele, decorul interior, rețetele culinare. Sondajele recente demontrează faptul că Pinterest înregistrează, în prezent, un trafic mai mare ca Twitter şi trimite cel mai mare trafic către alte site-uri.

Un ultim sfat: mare atenţie, creează dependență!

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>