Paper, o alternativă la aplicaţia tradiţională de Facebook

0

Facebook a anunţat joi lansarea aplicaţiei Paper. Aceasta va putea fi descărcată (gratuit) începând cu data de 3 februarie, chiar înainte cu o zi de aniversarea de 10 ani a platformei de socializare Facebook. Deocamdată, Paper va fi valabilă doar în Statele Unite şi debutează exclusiv pe iOS. Se pare că ştirea despre Paper a fost făcută publică la o zi după ce Mark Zuckerberg a anunţat lansarea mai multor aplicaţii de sine stătătoare în anul 2014. Este prima aplicaţie creată de Facebook Creative Labs, o iniţiavă a fondatorului Facebook de a-şi extinde serviciile în lumea telefonelor mobile.

Paper va îndeplini dorinţa lui Zuckerberg de a duce reţeaua de socializare Facebook la un alt nivel, transformând-o într-un “ziar modern”, dacă-i putem spune astfel, principala funcţie a aplicaţiei fiind de News Reader. Pe lângă News Feed-ul de Facebook, care este integrat automat, Paper va mai avea încă 18 secţiuni dintre care utilizatorii pot alege, în funcţie de interese. Dintre acestea amintim: Score (sport), Headlines (ştiri internaţionale), Enterprise (business), Exposure (fotografie) sau Flavor (mâncare).

Fiecare secţiune combină ştiri alese de editorii (umani) Facebook şi algoritmul Paper, care adună postări ale utilizatorilor de Facebook. Scopul aplicaţiei este de a scoate în evidenţă postări cu un grad ridicat de popularitate, indiferent de sursă (marile ziare, branduri sau utilizatori de rând). Cu alte cuvinte, dacă într-o zi postezi ceva foarte mişto pe Facebook şi primeşti multe reacţii (Like-uri, Share-uri, comentarii), ai toate şansele să fii preluat în Paper.

Paper1

Totodată, aplicaţia te lasă distribui poze, ştiri şi statusuri (atât în Paper, cât şi pe timeline-ul de Facebook). Pentru început, Paper nu va conţine reclame, dar Facebook ia în considerare o integrare “naturală” a acestora în viitor. Din punct de vedere al inferfeţei, butoanele virtuale şi alte elemente UI, care se regăsesc în aplicaţia tradiţională de Facebook, au fost eliminate, fiind transformate în full-screen fiecare poză sau status.

Comparaţia cu Flipboard şi existenţa unei alte aplicaţii cu acelaşi nume

Ştirea despre Paper a fost preluată foarte repede de presa internaţională şi pe site-urile de specialitate, aceasta fiind descrisă ca o alternativă la aplicaţia mobile tradiţională de Facebook şi un mod mult mai elegant de ajuta oamenii să interacţioneze. Totuşi, nu au trecut neobservate asemănările izbitoare dintre Paper şi alte aplicaţii cu rol de News Reader, cum ar fi Flipboard, sau acuzaţiile că numele ales este neinspirat, existând deja pe piaţă o aplicaţie de iPad denumită identic.

Până când Paper va fi valabilă şi în România, nu ne rămâne decât să urmărim impresiile utilizatorilor din Statele Unite şi să sperăm că nu va avea acelaşi deznodământ nefericit ca alte aplicaţii de sine stătătoare lansate până acum de Facebook, precum sunt Messenger sau Poke.

sursă foto: Facebook

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>