Online-ul şi grupurile

1

Încă de mici suntem atraşi de oameni ca noi, oameni cu care împărţim aceleaşi gusturi şi care vor aceleaşi lucruri ca noi. Aşa se formează grupuri, grupuleţe, clase de elevi, bisericuţe, cercuri de prieteni. Adevărul este că în online este la fel.

Pe Facebook îţi poţi grupa prietenii online în Grupuri (Groups) şi Liste (Lists). Dacă vrei să faci schimb de informaţii, să creezi poll-uri sau să discuţi doar cu un cerc restrâns de oameni, îi poţi adăuga în grupuri. Poţi crea grupuri pentru persoanele importante pentru tine: colegii de servici, familia, prietenii apropiaţi. Grupurile pot fi publice (toată lumea poate intra şi vedea informaţiile), închise (toată lumea poate vedea grupul, dar nu şi postările) şi secrete (doar membrii pot vedea grupul şi postările).

Listele, spre deosebire de grupuri, reprezintă un mod de organizare a utilizatorilor pentru a putea filtra News Feed-urile sau postările unor utilizatori specifici. Listele sunt unice pentru tine, ceilalţi nu le pot vedea. Le poţi folosi dacă, de exemplu, vrei să transmiţi o informaţie doar celor din oraşul tău natal. Liste există şi pe Twitter unde, de asemenea, grupezi utilizatorii pe care îi urmăreşti; poţi face parte dintr-o listă sau poţi doar urmări liste.

Din ce grupuri ar trebui să faci parte? În primul rând, din grupul oraşului tău. Timişoara, de exemplu, are mai multe grupuri şi poţi să te alături celui mai numeros sau celui mai activ, pentru a obţine noutăţi cât mai aproape de tine. Alătură-te grupului universităţii/companiei tale, grupurilor create cu ocazia diverselor workshop-uri, grupurilor organizaţiilor din care faci parte şi grupurilor din sfera ta de interes. Te poţi şi promova prin intermediul grupurilor şi avantajul este că ştii sigur că vei atinge un public interesat de ce ai tu de zis.

Dacă eşti pasionat de filme, alătură-te altor pasionaţi de filme. Poți face la fel şi dacă eşti pasionat de social media, de muzică house sau de publicitate. Există grupuri pentru orice domeniu care te interesează, hobby-uri sau interese de serviciu: grupuri de promovare online, de bloguri, de jurnalişti, de marketing, de relaţii publice, de publicitate. Pentru a găsi mai uşor aceste grupuri pe Facebook, este de ajuns să scrii în câmpul de căutare domeniul căutat, după care selectezi ca filtru de căutare grupurile.

Grupurile de Linkedin pot fi o metodă puternică de a construi relaţii profesionale cu oameni din diverse domenii. Este important să te integrezi în comunitatea LinkedIn, să câştigi încrederea membrilor grupurilor şi să participi la conversaţii înainte să ceri job-uri. Poţi căuta grupurile care ţi se potrivesc direct din meniul principal sau îţi poţi crea singur grupurile. Ai pe pagină chiar şi sugestii de grupuri, în funcţie de interesele tale.

Tu din ce grupuri faci parte?

sursa foto

Tags: , , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>