O carte cu 99 de chestii pe care ar trebui să le citeşti înainte să intri în publicitate

0

briefŞtii care e primul lucru la care ar trebui să te uiţi atunci când primeşti un brief? Deadline-ul. Ştii care e cel mai important lucru dintr-un brief? Tot deadline-ul.

Care e cel mai sigur mod prin care să-ţi baţi joc de un brand, tu fiind un creativ sau planner de creaţie? Să promiţi mai mult decât poate el livra. Şi ţine minte asta: niciun client nu se trezeşte dimineaţa cu dorinţa de nestăpânit de a-şi face o campanie de c#&@t.

O idee care nu poate fi spusă într-o propoziţie, probabil că e proastă. Iar o idee publicitară bună e cea care livrează şi la a n-shpea vizionare. Şi, da, s-ar putea să te demoralizezi, dar cea mai bună idee a ta e… următoarea.

Oricât de nedrept ar putea suna asta, cel mai talentat e cel care munceşte. Şi cine nu se documentează, e prost. Curiozitatea, în schimb, e cea mai la îndemână formă de inteligenţă.

Ar mai fi vreo câteva zeci de astfel de chestii de care ar trebui să ţii cont, ca tânăr publicitar, dar cel mai bine ar fi să le citeşti direct în “Brief – 99 de chestii pe care aş fi vrut să le ştiu când am intrat în publicitate”. Şi după ce citeşti această carte, ţine-o mereu aproape. În caz de urgenţă, răsfoieşte-o. S-ar putea ca unele chestii din ea să te salveze. E într-adevăr o carte adresată tinerilor publicitari, dar cele 99 de chestii/ sfaturi pot fi adaptate foarte uşor şi în comunicare, PR, marketing ş.a.m.d.

“Brief – 99 de chestii pe care aş fi vrut să le ştiu când am intrat în publicitate” e cartea lansată la începutul acestui an de Sorin Trâncă, fondator al agenției de publicitate FRIENDS\TBWA şi unul dintre primii publicitari români premiați internațional. Au mai contribuit la realizarea ei şi Bogdan Naumovici, Adrian Preda aka Predu, Răzvan Căpănescu, Robert Tiderle, Adrian Boţan, Bogdana Butnar, Dorian Pascuci, Şerban Alexandrescu, Alina Gavrilă-Borţun. Cartea poate fi cumpărată online de la Editura Publica, la preţul de 37,05 lei.

Dacă îţi place ce ai citit în rândurile de mai sus, află că Sorin Trâncă vine la Timişoara, la Conferinţa PRbeta, unde va susţine workshop-ul “Brief-ul în publicitate”, în cadrul Conferinţei PRbeta 2015 (13-14 mai, City Business Centre). 

Preţul unui bilet la workshop este de 99 lei/ participant. Dar poţi opta pentru achiziţionarea unui bilet la workshop + cartea “Brief – 99 de chestii pe care aş fi vrut să le ştiu când am intrat în publicitate”, la un preţ special de 129 lei. Detalii şi înscrieri pe site-ul Conferinţei PRbeta. 

Bonus – prezentarea cărţii “Brief – 99 de chestii pe care aş fi vrut să le ştiu când am intrat în publicitate” tocmai de Sorin Trâncă:

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>