Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2012 – Timişoara

1

Sâmbătă, 27 octombrie, echipa PRbeta a strigat prezent la Noaptea Devoratorilor de Publicitate, care a avut loc începând cu orele 21 la Filarmonica Banatul, alias Sala Capitol. Evenimentul este organizat de agenţiile 4 ACE şi MSA Events şi prezintă o parte din colecţia de peste 700.000 de reclame a lui Jean-Marie Boursicot, iniţiatorul proiectului. Moderator a fost Teo, care a amuzat spectatorii cu stand-up comedy, vorbind despre advertising, marketing şi efectele lor.

Noaptea Devoratorilor de Publicitate are câte ceva de oferit pentru fiecare – atât pentru cei din domeniu, cât şi pentru cei pur şi simplu pasionaţi de reclame sau pentru vizitatorii ocazionali. Este vorba despre o paradă de creativitate, care mizează fie pe umor, fie pe latura sensibilă a oamenilor sau pe efectul-surpriză al scenariilor pentru a-şi atinge scopul publicitar. În funcţie de rezistenţa personală, privitorii s-au putut delecta o noapte întreagă cu reclame din toată lumea şi şi-au ales favoritele.

Cam asta a făcut şi echipa PRbeta – fie că s-au aflat la prima prezenţă sau nu, fetele şi-au ales reclamele preferate şi vi le divulgă aici, pe blog.

Sabina: Mi-a plăcut reclama de la Bank Forum, care a reuşit să creeze o analogie foarte ingenioasă între produsul reprezentat de serviciile bancare şi pasiune, totul fiind marcat de un specific al culturii germane – ideea de “deutsche Ordnung” (ordinea germană):

A doua reclamă din lista mea este cea de la Thinkbox Advertising – Every Home Needs a Harvey, care ilustrează foarte bine efectul pe care îl poate avea un advertising bine făcut:

Alina: Îmi este greu să aleag doar două reclame care mi-au plăcut mult, însă dacă trebuie neapărat să o fac, aş spune că îmi vin rapid în minte cele care promovează mişcarea şi păstrarea unui mediu înconjurător cât mai sănătos şi curat. Dintre cele văzute, cea cu bicicletele The Earth Doesn’t Need Cars este cu siguranţă cea mai drăguţă dintre ele.

Deşi nu sunt neapărat fană Axe, aş spune că una din cele mai noi reclame din seria celor de la Axe, AXE 2012: Happy End of the World, nu are cum să nu te facă să zâmbeşti. O postăm şi aici să ne spuneţi dacă vouă vă plac reclamele la Axe.

RoxanaAtât de multe reclame m-au făcut să mă simt bine, că îmi vine să umplu întreg articolul doar cu reclamele mele preferate. Unele reclame te făceau să râzi până la lacrimi, altele te făceau să conştientizezi anumite probleme grave cu care ne confruntăm dar niciunei reclame nu i-a lipsit creativitatea. Cea mai amuzantă reclamă, de departe, mi s-a părut reclama de la Snickers Rusia – Crazy Squirrel.

Următoarea reclamă care m-a impresionat este tot cu animăluţe şi anume cu un căţeluş drăgălaş care… eh, vedeţi cu ochii voştri. Reclama este la o loterie LOTTO Lucky Dog şi aş vrea să treacă şi pe la mine.

Cristina: Chiar dacă, după părerea mea, selecția pregătită de organizatori a fost mai puțin bună comparativ cu alți ani, tot am găsit câte ceva care mi-a plăcut. Însă cea mai frumoasă parte a Nopții Devoratorilor de Publicitate este cea în care descoperi reclame vechi și foarte vechi. Spre exemplu, în acest an am aflat că cea mai veche reclamă penru un detergent a fost făcută în 1898.

 

A doua, tot din categoria Retro, este o reclamă la Kent. A fost făcută undeva prin anii ’60, când se punea foarte mult accent pe jocurile de cuvinte și pe comparațiile ciudățele. Vedeți și voi la ce mă refer.

Iar acum am fi recunoascătoare dacă ne-aţi spune care sunt reclamele voastre preferate, indiferent că le-ați văzut la Noaptea devoratorilor de Publicitate sau nu.

 

Acest articol este scris de Sabina Stoicu

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>