Monitorizarea Online

3

Monitorizarea este indispensabilă unui brand care comunică în online deoarece oferă insight-uri despre situaţia actuală, despre profilul psihografic al celor care interacţionează cu brandul în online şi care pot fi clienţi sau viitori clienţi. De asemenea, o monitorizare eficientă permite o evaluare cu acurateţe a rezultatelor unei campanii în funcţie de obiectivele prestabilite.

În ceea ce priveşte criteriile de monitorizare online , trebuie avute in vedere doua paliere: monitorizarea cantitativă, exprimată în numărul celor care interacţionează in online cu brandul, respectiv monitorizarea calitativă, necesară în analizarea feedback-ului.

Printre acţiunile de monitorizare cantitativă identificăm:

  • Numărul căutărilor;
  • Numărul invitaţiilor primite;
  • Numărul conexiunilor;
  • Numărul recomandărilor;
  • Numărul de like-uri, comment-uri, distribuiri;
  • Audienţa atinsă;
  • Acoperirea geografică;
  • Numărul vizitatorilor unici şi cel al vizualizărilor;
  • Numărul paginilor viziualizate;
  • Timpul petrecut pe site/blog;
  • Numărul de întrebări primite.

Monitorizarea calitativă vizează urmatoarele aspecte:

  • Audienţa organică;
  • Influenţa;
  • Încrederea;
  • Loialitatea;
  • Engagent & Awarness;
  • Reputaţia;
  • Conversia  în marketing şi vanzari;
  • Calitatea feedback-ului: pozitiv sau negativ.

În funcţie de accesul la informaţii, există două tipuri de monitorizări: cele gratis si cele contra-cost. Monitorizarea premium creeaza rapoarte amanuntite, cu o mare acuratete  a informatiei. De asemenea, exista suport tehnic. În schimb, monitorizarea gratis permite accesul la o informatie generala si simplista.

Cele mai importante instrumente de monitorizare sunt:

Google Alerts, aşa cum îi spune şi numele, funcţionează pe principiul activării unei alerte pe numele unei companii. Ulterior, primeşti notficări pe e-mail cu toate indexarile recente care conţin acel termen.

Google Blog Search este o resursă foarte utilă de depistare a blogurilor.

Social Mention reprezintă o modalitate de cautare pe reţelele sociale, bloguri, în comentarii, pe site-uri Q&A. Prezintă trei avantaje majore: informaţiile pot fi descarcate în fişiere Excell, dispune de topuri ale cuvintelor cheie şi pot fi generate feed-uri RSS ale monitorizării.

Zelist Monitor urmăreşte peste 65.000 de bloguri & comentarii, peste 51.000 de conturi de Twitter, peste 50 de agregatoare de conţinut şi peste 20.000 de pagini publice de Facebook.

MediaIQ, de asemenea, monitorizează site-uri, bloguri, agenţii de presă, varianta online a publicaţiilor tipărite, adresele online ale televiziunilor si radiourilor.

Facebrands PRO analizează performanţa fan page-ului, calitatea continuţului, precum şi discuşiile din afara paginii, prin intermediul a doi indicatori: Engaged Users - cifra utilizatorilor care au interacţionat cu o pagină îintr-o anumita perioadă de timp, respectiv Content Management Rate - rata de interacţiune pe elemente de conţinut publicate pe reţele sociale. Acesta dispune de trei instrumente principale: Facebrands PublisherCautare Text si Link Statistics.

UberVU prezintă trei direcţii de acţiune: monitorizare (presă online, bloguri şi reţele sociale), postare automată de conţinut optimizat, respectiv audit şi raportare.

Social Bakers oferă soluţii de monitorizare în social media marketing prin cele trei instrumente: Analytics.PRO, Builder.PRO, Market Insights.

Ce unelte de monitorizare utilizați voi?

  1. scule Einhell

    Foarte folositor articolul si tool`urile indicate! unele le stiam dar de exemplu MedialQ e un tool interesant si folositor! Multumim

    Reply
  2. Poliana

    Ma bucur ca v-a fost util articolul si va invit in continuare sa cititi informatiile pe care le voi posta pe blogul PRbeta :)

    Reply
  3. Vlad Caruseanu

    Eu folosesc Google Alerts printre altele, problema este ca nu arata chiar tot ce apare si contine numele unei companii. Cel putin nu cand vine vorba de aparitii pe site-uri sau bloguri romanesti.

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>