Mario De Mezzo despre campania vALLuntar “Mai multe cărți, mai multe șanse”

2

Dacă până acum am tot vorbit despre ce se întâmplă peste hotare, astăzi ne îndreptăm atenția spre un exemplu bun, românesc. Vorbim despre a doua ediție a campaniei vALLuntar ”Mai multe cărți, mai multe șanse” demarată de Grupul Editorial ALL.  Este o campanie care își propune să încurajeze voluntariantul și lectura într-un mod creativ și eficient. În cea de-a doua ediție, cu sprijinul ROMSILVA, fiecare blogger care va participa cu o recenzie și va strânge mai mult de 15 comentarii va primi un copac pentru a fi plantat ulterior de o echipă a Grupului Editorial ALL, într-un loc ales de ROMSILVA. Mai multe detalii despre regulamentul de participare găsiți pe blogul ALLCafe.ro. Însă, despre obiectivele campaniei, conceptul creativ și ce alte surprize mai pregătesc, ne vorbește chiar Mario De Mezzo, CEO-ul Grupului Editorial ALL.  

 

PRbeta: Cum aţi demarat conceptul creativ al campaniei? Există o poveste în spate?

Mario De Mezzo: Ideea de la care am plecat a fost aceea de a ne implica mai mult în comunitate, în diferite feluri. Acesta a fost unul dintre obiectivele strategice ale Grupului Editorial ALL stabilit în urmă cu doi ani. De atunci, prin ceea ce facem încercăm să venim mai aproape de oameni.

vALLuntar atinge pentru noi două nevoi: aceea de a ne implica în comunitate şi aceea de a dezvolta şi consolida echipa din punct de vedere intern. Toate acestea în timp ce ne îndeplinim misiunea de a promova lectura şi cărţile. Nu ne-am ascuns în spatele unei campanii de CSR. Am mărturisit deschis că vALLuntar este o campanie de PR, cu o componentă puternică de CSR. La prima ediţie am transformat recenziile şi comentariile de pe bloguri în minute de voluntariat, pe care angajaţii ALL le-au făcut pentru Hospice şi Policy Center for Roma and Minorities.

Anul acesta, la a doua ediţia, componenta de CSR este şi mai pronunţată pentru că în schimbul recenziilor şi comentariilor vom planta copaci. Demonstrăm astfel responsabilitate şi maturitate faţă de urmările pe care afacerea noastră le are asupra mediului.

PRbeta: Având în vedere succesul primei ediţii a acestei campanii, cu ce obiective aţi plecat la drum în cea de-a doua ediţie de vALLuntar?

Mario De Mezzo: Prima ediţie a avut un succes peste aşteptările noastre, s-au implicat 150 de bloggeri, au fost citite 280 de cărţi şi s-au adunat 200 de ore de voluntariat. Anul acesta am plecat cu un standard puţin mai înalt al aşteptărilor, dorindu-ne implicarea unui număr şi mai mare de bloggeri. S-au înscris până acum peste 200 de bloggeri şi se mai primesc cereri până pe 17 februarie.

Cel mai mult mă entuziasmează că în această campanie am reuşit să implicăm oameni din toată ţara, care au venit cu iniţiative frumoase. Spre exemplu, bloggerii din Vrancea s-au unit şi vor planta copacii primiţi în curtea Bibliotecii de Weekend Şerbeşti. Sau elevii de la Liceul Teoretic ,,Mihail Sebastian” din Brăila, îndrumaţi de doamna bibliotecară, vor scrie recenzii pe blogul instituţiei şi vor planta copaci pe terenul viran din curte. Tuturor aş vrea să le mulţumesc!

PRbeta: Aţi putea spune că prima ediţie a schimbat imaginea Grupului Editorial ALL?

Mario De Mezzo: Cu o floare nu se face primăvara, aş spune. Un eveniment sau o campanie nu pot schimba o imagine. Integrat, însă, într-o serie de evenimente şi campanii, sigur că a contribuit la schimbarea imaginii. Ne dorim şi promovăm un Grup Editorial dinamic, care vine în întâmpinarea nevoilor cititorilor săi.

PRbeta: Pe lângă campania online cu bloggeri, au existat şi alte componente offline?

Mario De Mezzo: Dacă vă referiţi strict la campania vALLuntar, da. Pentru că mai mulţi colegi de-ai noştri au mers şi au facut voluntariatul promis către organizaţii. Anul acesta componenta off-line va fi şi mai vizibilă, pentru ca vom planta – după cum arată cifrele – foarte mulţi copaci.

Pe de altă parte, campania a atras susţinerea unor canale media importante din presa scrisă, radio şi TV.

PRbeta: Ştiu că aveţi o experienţă bogată ca fundraiser, v-a ajutat această experienţă în demararea unei campanii de responsbilitate socială de o asemenea amploare?

Mario De Mezzo: Experienţa de fundraiser m-a ajutat de multe ori să gândesc în afara cutiei. Am venit într-o industrie în care nu aveam deloc experienţă, dar cu un cumul de cunoştinţe pe care nimeni din lumea editorială nu îl avea. Cred că aceste două lucruri au fost atuurile mele cele mai mari. În primul rând pentru că neavând experienţă în industria de carte nu ştiam că unele lucruri “nu pot fi făcute”, deci, le-am făcut. În al doilea rând, având experienţă de fundraiser mi-a fost uşor să să găsesc abordări noi.

PRbeta: Campaniile online par să prindă contur în ultima perioadă şi să vină cu concepte creative tot mai diversificate; care sunt pentru voi perspectivele de inovaţie în acest sens?

Mario De Mezzo: Pentru prima jumătate a anului, avem două proiecte cu greutate, vALLuntar şi „Cartea călătoare”. „Cartea călătoare” este tot o campanie de promovare a lecturii, demarată anul trecut şi planificată pentru un an de zile (21 aprilie 2012 – 21 aprilie 2013). Campania a presupus trimiterea mai multor cărti la diferite persoane din ţară. Acestea au citit cărţile şi le-au trimis la rândul lor mai departe altor cititori. La finalul campaniei vom face harta tuturor cărţilor din circuit.

Rolul tuturor acestor iniţiative este promovarea lecturii. Avem în continuare cel mai slab consum de carte din Europa şi dacă prin aceste campanii într-un singur om se reaprinde flacăra cititului, efortul a meritat!

 

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>