Klouţi să ai influenţă în online?

0

Klout este un joc de social media. El sapă adânc în social media pentru a înțelege modul în care oamenii se influențează reciproc, astfel încât toată lumea poate cunoaşte modul în care prezenţa lor în online influențează comunitatea.

Klout este o companie din San Francisco, înfiinţată în anul 2008, care oferă analiză de social media pentru a măsura influența unui utilizator online. Analiza se face pe datele preluate de la site-uri precum Twitter, Facebook, Google+, Pinterest, Foursquare, LinkedIn etc. şi ia în considerare interacţiunile dintre utilizatori pe un anumit conţinut. Viziunea Klout este de a permite tuturor să descopere și să fie recunoscuţi pentru modul în care aceştia influențează lumea. În prezent, există peste 100 de milioane de profile Klout. Desigur, site-ul are parte de critici puternice.

Platforma porneşte de la ideea conform căreia toată lumea din online care publică conţinut este un influencer pentru alţi utilizatori, pe o anumită temă. Dar la ce se referă de fapt această influenţă? Influența este capacitatea de a conduce acțiuni, cum ar fi distribuirea unei imagini care declanşează comentarii și like-uri, sau tweet-uri despre un subiect care îi face pe followeri să se intereseze de acel subiect sau “the ability to cause effect, change behavior, and drive measurable outcomes online”.

Scorul Klout este măsurat pe o scală de la 1 la 100,  100 fiind cel mai influent. Scorul Klout mediu este de 40. În acest moment, Barack Obama are cel mai mare scor, de 99. Sistemul Klout analizează variabile din mai multe rețele sociale bazate pe engagement, interacţiuni. Scorul este determinat pe o perioadă lungă de timp și nu este influenţat neapărat de numărul de followeri și prieteni.

De asemenea, scorul este o reflexie a influenței, nu a activităţii care nu generează nici o reacţie. Cel mai bun mod de a crește scorul Klout este de a crea conținut la care utilizatorii să răspundă. A da +K prietenilor tăi, mai nou, poate influenţa scorul acestora. Ce mai influenţează scorul? Menţiuni în postări, like-uri, comentarii, postări pe Wall-ul tău, număr de prieteni sau followeri, RT, liste din care faci parte, +1, share-uiri, conexiuri şi recomandări pe LinkedIn, sugestii îndeplinite pe Foursquare, importanţa paginii pe Wikipedia ș.a.m.d.

Klout Perks sunt produse exclusive primite ca recompense de la anumite brand-uri pentru că generezi buzz în jurul lor. Deci, dacă scrii de peste 30 de ori despre Orbit cu aromă de pepene roşu, ai şansa ca brand-ul să-ţi facă un cadou. Klout Moments, prima pagină care îţi apare atunci când te conectezi, prezintă cel mai recent conținut apreciat de către ceilaţi utilizatori: pozele cele mai apreciate, status-urile cele mai comentate şi tweet-urile cele mai influente.

Cât de relevant consideri că este scorul Klout?

sursa1, sursa2

Tags: , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>