Internetul, uraganul și oportuniștii

3

E cunoscut faptul că oamenii de comunicare, fie că lucrează în presă, relații publice sau publicitate, trebuie să profite de trenduri, să exploateze cele mai fierbinți subiecte din agenda publică și să muște cât pot din ele. Din păcate, nu întotdeauna aceste subiecte sunt roz și pufoase. Zilele acestea, de exemplu, se discută despre uragane, tsunami și catastrofe naturale, iar rețelele sociale sunt inundate și ele de poze, relatări și impresii ale oamenilor prinși în vâltoarea evenimentelor.

În revista presei de azi-dimineață, am dat peste un articol publicat ieri pe Mashable, conform căruia topul celor mai frecvente expresii publicate pe Facebook în ultimele 24 de ore arăta așa:

1. Sandy / hurricane / Hurricane Sandy
2. stay safe / be safe
3. storm
4. weather
5. east coast
6. power
7. my friends
8. cold
9. prayers / praying
10. wind / winds

Nici Twitter nu face excepție, existând deja hashtaguri dedicate furtunii. Avem #sandypics, #sandy și mai genericul #hurricane..

Astfel, nu e greu de observat că acesta este un subiect cât se poate de fierbinte. Și, așa cum spuneam la început, oamenii de comunicare se gândesc cum îl pot exploata mai bine. În cazuri similare acestuia, cele mai uzuale practici sugerate de oamenii de PR sunt acțiunile caritabile, trimiterea de ajutoare, oferirea de îngrijiri victimelor, cât mai discret și fără trimitere la produse. Există, însă, și excepții. Cei de la American Apparel, o companie importantă din industria de fashion, au publicat următoarea reclamă, zărită tot pe Mashable:

Da, deci în caz că te plictisești închis în casă și ești trist că toți prietenii tăi au fost luați de ape, ia de fă terapie prin shopping, că noi avem o superofertă pentru cei care locuiesc în statele lovite de uragan.

Păreri?

 

Acest articol a fost scris de: Corina Saftescu

http://corinasaftescu.com/

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>