Identitatea vizuală pentru brand

6

Atunci când dorim să construim şi să promovăm un brand, trebuie să ne asigurăm că toate elementele lui sunt asimilate de cei care constituie publicul nostru ţintă şi că atât potenţialii clienţi cât şi cei fideli, recunosc brandul dintr-o singură privire. În cazul în care acest lucru nu se întâmplă, există ceva ce nu funcţioneză cum trebuie şi ce poate afecta imaginea brandului sau a organizaţiei.

Este important să transmitem mesajul brandului sub toate formele şi aspectele posibile. Este de asemenea cunoscut faptul că majoritatea oamenilor au tendinţa de a răspunde într-un mod favorabil comunicării vizuale faţă de cea auditivă, motiv pentru care ea este utilizată cu o frecvenţă mai mare în completarea mesajului verbal şi are un impact mai puternic.

Ce este de fapt identitatea vizuală? Un sistem de elemente precum: logo, slogan, logo design prin culori, font, simbol, îmbracăminte (halate, uniforme), documente personalizate (hârtia pe care se scrie, mape, pixuri, foi cu antet), newsletter, vechicule, clădiri şi alte elemente vizuale care au ca rol principal recunoaşterea unei organizaţii sau a unui brand şi reprezintă totodată o parte esenţială a strategiei de comunicare. Identitatea vizuală poate transmite foarte multe într-un timp foarte scurt motiv pentru care trebuie să îi acordăm atenţie maximă.

Identitatea vizuală, aplicată corect, este cea care poziţionează pe piaţă o organizaţie sau un brand şi îl diferenţiază de altele, căştigă credibilitatea publicului, exprimă seriozitate şi reuşeşte să rămână în mintea consumatorului.

Logo-ul este cu siguranţă centrul identităţii vizuale. Rolul pe care îl îndeplineşte este de recunoaştere a organizaţiei sau a mărcii. Fontul, culorile sau simbolurile utilizate în grafica logo-ului sunt toate foarte importante deoarece reprezintă expresia grafica a ceea ce firma sau marca respectivă doreşte să transmită. Este practic imaginea lor reprezentată printr-un simbol.

Este bine ca logo-ul, fiind punctul central al identităţii vizuale, să fie bine gândit de la bun început deoarece schimbarea lui poate atrage dupa sine declinul sau chiar dispariţia din mintea consumatorului. Aveţi aici câteva exemple de branduri care au fost nevoite să revină la logo-urile care i-au consacrat datorită insistenţelor oamenilor. Nu este neaparat o regulă. Pentru unele companii sau marci, schimbarea identităţii vizuale a reprezentat un pas spre bine şi spre creşterea gradului de cunoaştere iar pentru altele eşecul. Totuşi, procesul de rebranding în cazul în care este absolut necesar, trebuie gândit foarte bine iar decizia de  schimba sau nu identitatea vizuală trebuie luată de persoane cu multa experienţă în domeniu. Pentru mai multe exemple de companii care şi-au schimbat logo-urile de-a lungul timpului, aveţi aici un articol foarte util.

O idee bună pentru a implementa un sistem de identitate vizuală care să ajute la dezvoltarea armonioasă a brandului sau companiei este manualul de identitate vizuală. Acesta poate fi un instrument redactat sub formă de broşură sau carte în care se regăseşte tot ce ţine de identitatea vizuală, specificaţii tehnice cu privire la culori, forme şi fonturi, ce înseamnă şi cum se aplică acestea pentru a menţine o consecvenţă a mesajului şi pentru a aplica în mod corect identitatea de brand.

Acest manual poate fi folosit şi ca un instrument de promovare a unui set de valori ce ţin de cultura organizaţională.

Observăm astfel cum identitatea vizuală are o importanţă majoră  în realizarea strategiei de branding. De accea, este crucial să îi acordăm atenţia necesară, prin angajarea unor oameni competenţi şi calificaţi să facă acest lucru. Sistemul de identitate vizuală este, de obicei, primul lucru cu care potenţialii clienţi intra în contact şi de accea nu trebuie lăsat la voia întâmplării.

Pentru că ştim bine, prima impresie contează!

 

Sursa foto

 

 

  1. burcolor

    „Acest manual poate fi folosit şi ca un instrument de promovare a unui set de valori ce ţin de cultura organizaţională.” zici, iar eu completez: trebuie sa fie un must!

    Stii cati angajati cunosc care sunt „valorile si misiunea” companiei in care lucreaza? Am facut un studiu in 2009 (5 corporatii* multinationale) iar matematica a demonstrat ca doar 29% din salariati stiau si 85% din cunoscatori intelegeau mesajul.

    Am conceput un booklet pentru salariatii companiei** si datorita modului de prezentare prietenos, a mesajului verbal alaturi de cel ilustrat, gradul de cunoastere si intelegere a crescut fantastic.
    Baza informationala a fost Ghidul de folosire a Identitatii vizuale.
    Ceea ce nu am prevazut dar a venit firesc, a fost rata mare de promovare “word of mouth” in familie si in cercul apropiat de prieteni.

    *) din sectorul banking, pharma, automotive
    **) din sectorul banking

    Reply
  2. Alina

    Foarte bine punctat. Sunt convinsa ca foarte putini dintre angajati cunosc culutra organizationala si tot ce tine de aceasta.

    Comunicarea interna, prin toate aspectele ei, este extrem de importanta deoarece nu poti comunica extern atunci cand ai deficiente mari in cea interna.

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>