Heineken şi Codurile QR

1

În 2011 oamenii de advertising au devenit tot mai curioşi şi mai receptivi la posibilitatea de folosire a codurilor QR în campaniile lor de comunicare. Deşi iniţial erau folosite ca mijloace de ajutorare în identificarea pieselor de automobile, în prezent acestea conturează o mare parte din strategiile de marketing. Cu un obiectiv bine stabilit, acela de a integra diverse media şi platforme sociale în comunicarea de brand, fiind, în acelaşi timp, un captator de atenţie pentru publicul ţintă ce direcţionează strict spre esenţa vizată a campaniei, codul QR (Quick response) a reuşit să îi fascineze şi pe cei de la Heineken care i-au oferit loc de cinste în promovarea noului lor slogan Open Your World.

Brandul a creat o nouă abordare de a-şi promova mesajul, de această dată concentrându-se pe curiozitatea şi bunăvoinţa fiecăruia de a interacţiona. În colaborare cu agenţia Leo Burnett, Warsaw (Polonia), Heineken a desfăşurat un studiu de caz la festivalul Open’er Music Festival Polonia prin care a dorit să ofere participanţilor o nouă metodă de conectare umană. Publicului li s-a pus la dispoziţie un cort reprezentativ al companiei în cauză în care aveau posibilitatea să îşi printeze stickere sub formatul codurilor QR, imaginare vizuale ce de-a lungul evenimentului dezvăluiau mesaje personale doritorilor de interacţiune şi, desigur, proprietari de smartphone.

Acestea s-au dovedit a fi adevăraţi ice breakers pe durata întregului festival, popularitatea lor  conturând la final cifra de 5000 de coduri, cu 200% mai mult decât obiectivul iniţial. O metodă dovedită a fi foarte eficientă în apropierea oamenilor, întru crearea de conversaţii şi, mai ales, în promovarea de brand. În doar câteva ore, mii de oameni au downloadat sute de poze cu ei şi cu codurile ce le decorau silueta pe Facebook, nici Twitter-ul fiind neglijat, ci dimpotrivă a devenit o platforma socială dedicată, parcă, celor de la Heineken. Proiectul reprezintă un prim pas din noua campanie Open Your World demarată de companie în scopul conectării fanilor acesteia, cât şi pentru câştigarea de noi potenţiali clienţi. Simplă, inteligentă şi de un real succes, angajându-ne în aşteptarea noilor idei pe care brandul ni le pregăteşte.

Acest articol este scris de Oana Alexandra Cândea. Mai multe detalii despre autor găsiți pe blog, Twitter și Facebook.

 

 

 

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>